• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

EN MIL SÖDER OM FRIENDS ARENA

Slapp finalen i meningslös schlagersmet i Lördags.

#Blogg100

(10)

Det hände viktigare saker i huvudstaden i Lördagskväll. Det pågick en mil söder om Friends arena, i annexet till Globen.

BANDIT ROCKAWARDS 2014.

Jag hade lite otur med fotograferingen, men som vanligt kommer jag att göra ett större reportage senare. Men jag släpper lite i Marits Helgbild. Bilder har jag så det räcker, nu lägger jag ut tre stycken.

Hur fan lyckas dom?

DSC00655 (kopia)

Amaranthe, bandet som egentligen inte borde kunna finnas. Tänk er följande, Christer Björkman är desperat efter alla skandaler. Han sätter ihop en ett band med en rocktjej, som egentligen inte är rocktjej alls.

Nej inte ens sådär mystisk trollsk att hon står mitt i geggan i skogen och sjunger i kritvit långklänning, typ Sharon i Whithin Temptation. Elize Ryd ger mer ett sånt där intryck som en singer songwritertjej, som skulle sitta på en barstol med en akustisk gitarr och vara lite skör. Christer slänger för säkerhets skull in en manlig sångare också.

DSC00670 (kopia)

Men han måste bredda sig, kastar in en growlare (strupsångare) och en massa tung modern gitarr. Sen blir han utskrattad av allt från hårdrockare till till kvällstidningar.

Nej, det här som inte kan fungera alls funkar, dessutom bra. Jag fullständigt älskar den är omöjliga mixen. Lyssna på videon under om ni undrar hur det låter när man blandar ABBA och Alexander Bard med In Flames.

Den som satte ihop dom här begåvade artisterna är otroligt intelligent har tagit stora risker och heter definitivt inte Christer Björkman.

Kastar väl in en motpol också, Jocke Berg i dom sleazeskitiga veteranerna Hardcore Superstar.

DSC00799 (kopia)

Dom levererade samma basicrock som dom alltid gjort och gör så bra.

Dessutom finns det ingen som kan skrika lika bra så att det skär sådär mysigt i öronen som Jocke.

KajsaLisa

10 svar

  1. Vila fantastiska bilder! Nu har vi inte samma musiksmak, men jag kan försäkra dig att jag också skippade mellon. Inte min grej heller om man säger så. Å Christer B får mig att spy;-)

  2. Haha ABBA och Alexander Bard med In Flames.. Men nä gillade inte låten.

  3. Åhh,ärligt så hade jag mycket hellre sett de här banden/låtarna i mello än de som var där… Släng på dem lite glitter bara så är jag nöjd!

  4. Nedre låten är bra men den första blir jag lite rädd av… men vilken urläcker bild på tjejen!

  5. Jag förstår att du väljer det här framför det …där andra.
    Riktigt snygga bilder.
    /kiki

Lämna en kommentar