• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

TUNGOMÅLSKA

Som ni kanske hört så har Livetsordpastorn i Uppsala Ulf Ekman blivit katolik.

#Blogg100

(11)

488px-UlfEkman1

Nej, han har inte avslöjat allt, men som vanligt så är den här bloggen välunderättad och jag kommer nu att avslöja hela sanningen.

Han har fått jobb hos Påven som tolk.

Som vanlig styrs Ulf Ekman av både gud och mammon, mest det senare. Vara tolk åt påven är nämligen ett välbetalt toppjobb. Ulf Ekman är ju känd för att vara duktig på att tala i tungor. Tala i tungor fungerar ungefär som när du får direktnummer till din handläggare på Försäkringskassan och slipper gå via växeln. Men har direktkontakt med Jesus. Alltså där sitter du och låter som ett fiskben har fastnat i halsen eller att du stoppat in en för varm potatis i munnen, snackar med Jesus och den stackars påven inte begriper ett skit.

Man förstår att Ulf Ekman är eftertraktad.

Men för er andra som kanske sticker till himlen på weekendresa, kan jag berätta att även om jag inte är lika duktig som Ekman, så har jag i alla fall läst 100 högskolepoäng i tungomålska. Ni skall få lära er några enkla fraser man kan ha nytta av. Det är rätt många som har svårt att ta sig tillbaka ( nej, Ryan Air flyger inte dit), så blir man kvar ett tag är det ju bra att kunna göra sig förstådd.

På restaurangen

ultima_cena

Jackaj jackaj halla bash: Jag beställde in fem fiskar utan bröd.

Hollla tosh halla balla: Det här vinet smakar fortfarande vatten.

Ifall du måste uppsöka läkare.

Jesus-Christ-Raising-Jairus-Daughter-From-The-Dead-Picture

Hulla ol ol ol bascha bascha: Jag jag vet att det är spetälska, men sluta att hela mig för fan och släng hit en burk penicillin innan fingrarna ramlar av.

På utflykt med reseledaren för att uppleva det genuint kristna.

Jesus-on-Cross

ÅÅÅÅH REVILEV DESH TELLEJJEJJ: Nej jag vill bli uppspikad på den vanliga sättet ta bort skruvdragaren.

Tänk att Jesus dog för vår skull på korset så vi kunde svamla osammanhängande och ligga och sprattla på golvet i mörk kostym.

För oss som skall åka åt andra hållet kommer jag nästa vecka att förklara hur man pratar med kluven tunga.

AAAA

Just det, jag har ju träffat Jesus en gång, så vill ni veta vad han tycker om Livets Ord så gå in under den här länken.

KAJSALISA BLIR KRISTI BRUD

Nej, jag har absolut ingenting mot religion.

Men jag hatar hyckleri.

KajsaLisa

6 svar

  1. Sorry, men jag sitter på bussen och bara asgarvar. Kan liksom inte låta bli. Ett av dina bästa inlägg:-)
    Du mår inte ha något emot religion, men jag har en känsla av att du har lite svårt att tro på sagor eller mirakel, precis som jag.

  2. Nej, jag hade inte hört att Ekman ska bli katolik. Jag tror dock inte han ska bli tolk åt påven. Istället satsar nog Ekman på att bli påve i Uppsala. Fast det är han kanske redan…

  3. Det är helt OK att vara religiös, det jag stör mig på är när det känns som uppenbart lurendrejeri. Som hans tungotalande, hur kan hans ”flock” gå på det? Jag hörde en snutt på radio, och då slängda han in lite olika länder mitt i det så kallade tungotalandet… Ungern, Rumänien…. Jag hörde om det här på radio idag. Sivert Öjholm var upprörd och tyckte inte att det var OK att påstå att Jesus sagt åt Ulf att han skulle bli katolik (som Ulf tidigare hånat för deras helgonatro), då dök Birro upp och tyckte att det var viktigt att lyssna på Jesus… Noll trovärdighet från alla tre alltså,,, Jag tror mer på att du talar med Jesus än att någon av dem gör det…

Kommentera

