• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

SVENSKT NÄRINGSLIV ROCKAR INTE FETT.

I kväll var jag på partimöte i den lokala sosseföreningen, vi hade bjudit in en känd S-märkt riksdagskvinna. Med förevändning att jag skulle slänga in bilderna på partiets hemsida testade jag min nya kamera på henne. Hon blev jättebra även vid höga ISO-tal, körde henne på 1600 och hon blev inte ett dugg grynig i ansiktet. Jag behövde ett generalrep inför helgens rockkonsert.

Tyvärr vågade jag inte be någon att flippra med strömbrytaren till takbelysningen och riksdagskvinnan att headbanga, så det hade känts mer som ett riktigt genrep. Men det här är så typiskt mig, jag är så jävla försynt, inte vågade jag ta sista bullen på kakfatet heller.

Nu tror jag inte att socialdemokratisk riksdagskvinnor har så mycket rockvibbar, men för att vara rättvis kan jag berätta att manliga socialdemokratiska riksdagsmän inte har det  heller och Alliansen rockar knappast fett.

Hur som helst så var det ett intressant möte.

IMG_4154 (kopia)

Lägger in en bild på en riktig rocker  och låter henne vara anonym.

Okej om ni är så himla nyfikna, det är så är det sångaren i Sister som jag plåtat på Debaser, är ni nöjda nu?

Men det här har väl inget med titeln på inlägget att göra.

Nej, Stefan Löfven har haft en presskonferens ihop med LOs ordförande Karl Petter Thorwaldsson och lovat riva upp lagen Lex Laval som hindrar facket att ingripa när man tar in utländsk arbetskraft och dumpar löner.

Länk.

Nej naturligtvis är dom välkomna hit och jobba, men det skall vara svenska justa villkor som skall gälla i Sverige. Trots att svenska åkerier går på knäna, utkonkurrerade av långtradare som körs av underbetalda chaufförer från öststaterna, med blankslitna däck och svavelhaltig ryssdiesel tankad i Frihamnen, sprang arbetsgivarorganisationen Svensk Näringsliv ut och skrek  ………………………………..

Protektionism!!!!!!!!!

Fan vad jag skrattade, snacka om att kasta sten i glashus. Vad består organisationen av egentligen ? Jo vita svenska män i mörk kostym som nått en bra bit upp i medelåldern. Dom fixar ju inte ens att rekrytera in kvinnor i bolagsstyrelserna, för då skulle dom ju själva kanske tappa ett arvode. Är du dessutom invandrare så får du nog bygga upp en egen koncern för att mingla med dom här grabbarna. Här släpps inte en jävel över bron. Sen kan dom sitta i varandras styrelser, fixa arvoden feta löner och fallskärmar åt varandra. Jovisst, dom är ju så kompetenta och eftertraktade på den globala marknaden. Men ……..

När hörde du om en utländsk koncern som hade en VD som hette Svensson sist?

Men jag förstår dom, visst är det lätt att tappa verklighetsuppfattning när man borstar varandra på ryggen i föreningen för inbördes beundran.

Nej, dom rockar inte fett dom heller 🙂

KajsaLisa

8 svar

  1. Är impad över att du pallar dig till sådana möten.
    Hos dig hittar man alltid info som jag annars aldrig hört talas om.
    Synd att du inte la upp kvinnan, hon är ju en offentlig person så..

  2. bra inlägg
    Sv: jovisst är hundar flockdjur, så självklart blev mina två jätterädda när de hörde sin matte skrika av rädsla
    kramar

  3. Ha ha jag gillar ditt inlägg (som vanligt) = ditt sätt att skriva 🙂
    Även om jag inte har mina sympatier i det rödgröna blocket 😉
    Det där med utländska bristfälliga gamla dåliga fordon är ju ett problem! likaså chaufförer som kollar film när de kör eller är onyktra men det gäller ju alla.
    Du är bra på konsertbildet!!!!

    • I bland hittar man ett guldkorn bland alla underexponerade, överexponerade, gryniga och suddiga bilder. För det är mest det det handlar om att fota så här. Givetvis kan inte alla tycka som jag och det uppskattar jag 🙂

  4. En blir ju lite matt över det här med styrelser i det svenska näringslivet… Trots att det finns flera undersökningar som visar att företag med blandade styrelser (kön, ålder, etnicitet, erfarenhet och bakgrund) så släpper de fan ingen över bron om det inte är en etniskt svensk man i övre medelåldern med utbildning från Handels och VD-bakgrund. IDIOTER!

    Fast de skiter nog egentligen hur bra det går för företagen de leder, bara företaget överlever länge nog för att ge den sina feta arvoden. Och överlever gör de väl genom att anlita utländska underleverantörer som betalar sin personal en bråkdel av vad de skulle tjäna med svenska avtal.

    Gubbdjävlarna, ut med dem!

Lämna en kommentar