• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

KLART JAG HJÄLPER TILL.

I helgens bokbloggsjerka vill Annika ha ideer, om hur man får tid över att lyssna på ljudböcker.

#Blogg100

(71)

DSC_3426

Självklart har jag det och ställer upp. Har man inte tid får man skapa den. Nu vet inte jag hur långt hår du har men låt oss säga att det räcker ner över öronen så du kan dölja öronsnäckorna.

Din chef har kallat till sammanträde, ja du vet vad det gäller, som vanligt har han  suttit på sitt kontor och gjort färgglada staplar i PP.

Det är bara att slå på ljudboken, ärligt talat inga är intresserade av vad du tycker om det i alla fall. Dessutom slipper dina arbetskamrater att förlänga pinan om du inte har några frågor och synpunkter. Efter en timma, rundar han av med siffrorna är lite osäkra. Visst tänker du, hade han varit tvungen att anstränga sig och rita staplarna för hand, så hade ni sluppit se dom, eftersom han erkänner att han inte vet om dom stämmer och då hade ni sluppit det här meningslösa mötet.

Han frågar dom som fingrar på sin Iphone i smyg eller håller på att somna ifall det är dags för en bensträckare. Men då ropar du utan att tänka dig för:

Kan vi inte vänta till det här kapitlet är klart ?

Shit, du försa dig vi får hitta på något annat.

Vi kör min egen utmaning men ändrar lite på den.

 

img_21061

 

Jag berättade om den för ett par veckor sen, men vi tar det här från början det handlar om en sån här, crosstrainer alltså.

I höstas plåtade jag rockbandet Sister Sin och en tid senare träffade jag sångerskan Liv på en annan spelning i publiken. Jag hade kameran med och hon fick några bilder av mig. Sen hittade jag den här bilden i arkivet. Den var hur grym som helst, men hade tekniskt sett alla fel en bild kunde ha.

Testade att dra ned den i svartvitt och den blev lite bättre, sen lade jag ut den på bloggen och mejlade en kopia till bandet.

IMG_3545 (kopia) 4_filtered

Samtidigt så berättade jag att jag brukade köra bandets första CD till crosstrainern på gymmet, men det var max och dom två andra dom släppt orkade jag inte. Men hon svarade och peppade mig att försöka fixa alla tre på raken.

Men vi kan ju ändra den här utmaningen till en ljudbok istället. Tänk er vilka möjligheter det här skapar. 200 gram ljudbok blir tre kilo, vi pratar om en hävstång på 15 gånger insatt kapital.Du behöver inte längre traggla receptböcker på LCHF, GI eller 5:2. Du kan hålla dig i form med vilka böcker du vill.

Nu snackar jag alltså tunna pocket, tänk vad som händer om man ger sig på tyngre litteratur.

fast_weight_loss

Leo Tolstoj Krig och Fred

Några tusen sidor ger ju resultat, sen om man nu inte behöver gå ned i vikt så är det ju alltid nyttigt att röra på sig i alla fall. När dom där fisförnäma hurtbullarna i bekantskapskretsen börjar jämföra tiderna i Vasaloppet och Vätternrundan väser du bara:

Strindberg, Röda rummet 700 kalorier i timmen.

Själv ligger jag här just nu, andra CDn andra låten. Riktigt bra låt att gå in i väggen till.

Lite över en och en halv CD kvar, sen kör jag nog också en ljudbok.

KajsaLisa

14 svar

  1. Nja, jag tror jag fortsätter med mina pappersböcker.

  2. Haha, jättebra! Enda sättet att göra träning roligt, skulle jag vilja påstå 😉

  3. Köper ditt tips i samband med möten. Ärligt talat så är det faktiskt några kvinnor med väldigt långt hår som kör precis med det. Men hittills har de inte försagt sig… än;-)

  4. Träning, nix, ljudbok, nix. Jag tränar hjärn-, arm-, hand- och ögonmuskler istället och läser en riktigt tung inbunden bok…

  5. Bra där… på möten. Det tråkiga är bara att jag är min egen chef 😦

  6. Rock n roll på riktigt 🙂 Men höjder ja, det är ljuvligt! Jag har bildbevis när jag sitter på frittfall och njuter 😉 Men mina bilder visar min arbetsplats och Sundsvall 🙂

  7. […] när en inte kan läsa. Visserligen så har jag inte så många sådana tillfällen, men kanske KajsaLisas förslag, att dölja hörlurar bakom mitt hår och lyssna på tråkiga möten, skulle kunna vara […]

Lämna en kommentar