• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

OKEJ, JAG FÖRSÖKER VÄL DÅ

Helgens fototriss har temat blommor.

#Blogg100

(72)

Länkar till Coolstufs objektivmugg så jag är med i tävlingen, ser ju äkta ut på håll.

Nu snackar vi utmaning, visserligen kan jag ju gå ut och fota grannens rabatt, men det vore nästan fusk. Den stora utmaningen blir att hitta bilder i arkivet. För en tid sedan så säkerhetskopierade jag, när jag undrade varför datorn aldrig blev klar så kollade och fick en chock. Den höll på att slanga över 13000 bilder.

Alltså 13000 bilder utan blommotiv, är det här någon form av rekord.

morsdagtävling2

Nej, jag bor inte i Sahara men det har bara blivit så. Men om jag har tur kanske det kommit med någon blomma någonstans av misstag, det blir min utmaning att hitta dom bilderna till trissen. Nej, jag har inget emot blommor, men det är jobb med dom.

Dom måste ju vattnas.

DSC_3435

Men det brukar lösa sig om man ställer ut dom och det inte är för kallt. Egentligen ville jag fota den här ironiska skylten innan den regnade bort men visst livar blommorna upp och ser ut att trivas i regnet. Apropå trivsel

Jag tycker dom trivs ihop.

DSC_0558 (kopia)

Skulle nog Ernst sagt. När jag höll på med heminredning, tyckte jag att det skulle vara snyggt med en LO -ordförande i hörnet i vardagsrummet. Jag ställde in en, men det blev för tråkigt mot dom vita väggarna, så jag livade upp kreationen med lite rosor och en röd slips.

Vaddårå, jag inreder väl som jag vill!

Men det kanske inte är mig utan blommorna det är fel på.

DSC01749 (kopia)

Ja, jag vet, det här är en nödlösning, men som jag sa tidigare är det svårt att hitta blombilder. Bilden på körsbärsprinsessan och körsbärsblommorna i Kungsträdgården lade jag ut i helgbilden för ett par veckor sen. men jag kollade mitt kommentarsfält och det verkar inte vara en enda som läser både helgbild och fototriss (säger vi).

Här har jag problem med skuggor från blommorna i träden som den lilla blixten på kompakten inte fixar att skjuta bort. Börja arrangera om människor som man inte känner fungerar inte då tappar man den kontakt man skapat med personen. Men blomskuggor måste väl också räknas.

Lägger in en video med en tjej som pysslar med blommor, målar om dom eller något sånt.

( Grattis förresten Österrike för att ni slog oss i Eurovision,dels slipper vi lägga pengar på att arrangera nästa år. Dels fick alla med bögnoja något att reta sig på. Men hade den här låten varit med hade den bara dräpt )

Ärligt talat tror jag Taylor Momsen i The Pretty Reckless är lika dålig på blommor som jag.

Men vi försöker i alla fall.

42 svar

  1. Jag gillar att du alltid gör din egen tolkning och att se rena blombilder skulle ha överraskat mig till max. Här är det så rätt och så du!🙂

    Ha en skön söndag!

  2. Det löste sig ju bra, blommor finns tydligen på de mest oväntade ställen! Sista bilden är mest spännande, där får man stanna upp en stund!
    Ha en skön söndag!

  3. Ha ha jag tänker mig att du nu skapat en ny inredningsdetalj, som kommer att synas i varenda lägenhets- och husförsäljningsannons! Det är ju så att allt ska rensas bort, nästan, när man ska sälja sitt hus, och så ska nytt in till fotograferingen. Det blir väl käckt i ena hörnet av vardagsrummet med din lilla detalj ;-))))

    Den lilla körsbärsblomman på två ben har jag också fotograferat. Hon är så söt!

  4. Jag tycker så enormt mycket om din bild på körsbärs-prinsessan!
    Ha en riktigt skön söndag!

  5. Blommor måste ju vattnas – om man tar in dem🙂 Alltid skönt njuta över de som naturen bjuder på , dock!
    Din triss – blommig och unik – gillar jag, som vanligt, skarpt!

  6. Jag har samma problem som du – blommor är helt enkelt inte vår grej riktigt. Men du löste det hela ju galant. Å prinsessan tål att upprepas många gånger.
    Vad gäller ESC så tittade jag för första gången någonsin på hela tillställningen. Conchita som Shirley Bassey kopia fast med skägg hade helt klart det bästa budskapet. Men Holland var min favo.

    • Nej, blommor är nog inte vår grej, mer skumma vinklar, men blommorna växer för nära marken. Själv zappade jag för mycket för att bilda mig en uppfattning.

  7. Vill du fuska nästa gång kan du låna några av mina minst 13000 blomsterbilder!
    Personligt inlägg som vanligt, gillas.

  8. Intressant och fin triss!
    AX

  9. Vilken söt liten körsbärsprinsessa, LO gubben var inte söt direkt men blommorna vackra;-)
    Piprankan växer upp efter stupröret och blommorna lös med sin frånvaro dom första 10 åren, gissa om jag blev förvånad när dom bara fanns där en dag;-)
    Ha en skön vecka;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2014/05/09/10697317-fototriss/

  10. Du löste uppgiften galant på ditt eget sätt🙂 Och prinsessan ser jag gärna igen! Bra jobbat!

  11. Det var inte illa, 13000 bilder nästan utan blommor. Du lyckades ju i alla fall få ihop tre och en massa kul snack däremellan🙂. Härligt!

  12. Haha, du verkar lika avig som jag mot temat, att fota macrobilder på blommor är inte riktigt min grej heller. Gillar hur du löst det, sista bilden med körsbärsträdet och tjejen är himla snyggt. På tal om melodifestivalen, i dag kunde man klippa ur sitt eget skägg i Expressens pappersupplaga, så spring ut och handla den innan det är försent🙂 Heja Österrike!

  13. Det finns blommor överallt. Det gäller bara att se dom och det gör du! Grattis till det! Frän tolkning! Jag gillar ju Karl Petter. Han har det rätta tänket! Det finns en snubbe från Göteborg som driver fackliga frågor i EU…jag tänker kryssa honom. Det behövs på många ställen! Usch nu blev det något helt annat än trissen, men skyll dig själv som triggar igång mig!🙂

  14. Grattis till det nästan satta rekordet! Nästan synd att du hittade några stycken då kanske?😉 Eller inte, jag gillar ditt bidrag.

  15. Hmm, jag inte bara läser både fototriss och helgbild, jag kombinerar dem dessutom i samma bidrag… Jag tycker du lyckats bra med din triss, och jag gillar din inredningsstil!

  16. Underbara bilder du bjuder på, den första blir min favorit🙂

    Ja verkligen passande team, speciellt eftersom det är tävling då vill man alltid vara med

  17. Och en annan får krypa runt med blöta knän som resultat😉 Arkivbilder vägrar jag🙂 Men det står inget i reglerna… Jag plockade Kableka ikväll som prydnad, men de fick bli som det blev😉 Dropparna i bilderna van till slut! Rolig triss du bjuder på! Man får alltid ett leende på läpparna när man kikar in på din eminenta blogg! Den här räcker långt hoppas jag!

  18. Så skönt att se att du håller stilen, bra jobbat med det blommiga temat!!

  19. Annorlunda och kreativ trisstolkning som vanligt🙂

  20. Du fixade det fint tycker jag🙂

  21. Gillar sista bilden, trots skuggor! Måste ta mig till kungliga huvudstaden på våren nån gång!!! Härliga triss!

Kommentera

