• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

#BLOGG 100

Dags igen, jätteroligt.

Nu drar Fredrik Wass igång #Blogg100 igen. Jag deltog i utmaningen förra året som var en jättesucce.

IMG_3194

Då startade den den första Januari om jag minns rätt och utmaningen är väldigt enkel, skriv ett inlägg om dagen i 100 dagar. Som jag förstod det tyckte Fredrik att bloggarna hade hamnat i bakvattnet mot andra sociala medier som Twitter och Facebook.

Det som var så fantastiskt med den här utmaningen var att den var så väldigt enkel. Jag kollade andra utmaningar på nätet kring nyår och #Blogg100  är mer ödmjuk dom andra jag sett.

Typ kör 365 träningspass i år och blogga om det eller vecka 27 bloggar vi om våra husdjur, nej du behöver inte tänka själv jag har förberett allt med frågor, katter på måndagen, vecka 29 bloggar vi om när vi var barn.

Det är det här som är så kul med just #BLOGG100 den styr inte mitt bloggande och den styr inte mig. Eftersom inget är förbestämt, så får alla bloggare vara sig själva och skriva det dom själva vill. På det viset drar inte utmaningen till sig en speciell sorts bloggar utan alla kan vara med.  Sen skall man ju försöka vara social  i systemet givetvis, så här skapar vi smältdeglar mellan helt olika människor.

I mellandagarna så var jag nästan på väg att gå in på hans kommentarfält och fråga om han inte skulle köra en omgång i år, men jag gjorde det aldrig. Jag känner tacksamhet över dom som drar igång bokbloggsjerkor, fototrissar, helgbilder och annat. Pennfajten jag berättat om tidigare bara dog mellan två uppgifter, men samtidigt kan man ju inte begära att okända människor bygger plattformar åt en i all evighet. Man får liksom vara glad åt saker så länge dom finns, därför är det extra kul att den här utmaningen återuppstår.

IMG_3177Bild från förra årets event.

Det jag minns mest från förra gången var min marsvecka i London. Jag tillhör dom som vägrar släpa runt på nätet. Mitt internet sitter fast i väggen hemma. Hotellet hade naturligtvis både dator och WiFi, tyvärr inte på samma plats. Jag höll på att bli galen, men jag hittade tillslut ett internetcafe eller rättare sagt en massa datorer i ett köpcentrum, med biljettautomat så det löste sig. När vi var klara så hade 600 bloggar släppt 16000 inlägg.

På Lördag drar vi igång det här, länkar till Fredrik Wass och hans Bisonblogg för dom som är intresserade.

FUCK FACEBOOK, NU KÖR VI 🙂

KajsaLisa

10 svar

  1. Tack KajsaLisa! Tror jag hänger på i år. Tycker nämligen också att det är så himla roligt med att kunna blogga utan tematvång.
    Lycka till!

  2. Jag hänger också på, fast via min andra blogg. http://www.landalamm.wordpress.com

  3. Jag ska försöka hänga med, men jag är en obotlig slarva, så rätt som det är så är allt som bortblåst… 😦

  4. Jag gillar alla eldsjälar som orkar dra igång utmaningar och annat. Så kan jag bara hänga på… Men som min situation är just nu kan jag inte utlova ett inlägg per dag, jag nöjer mig med att läsa andras och blogga eller inte blogga själv, utifrån vad som känns rätt…

  5. Tack för tipset. Jag var också med förra året och funderade faktiskt härom dagen om det inte skulle bli nåt Blogg100 även i år. Självklart är även jag på.

Lämna en kommentar