• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

HELGMYS MED SKRÄCKMETALL

Nu skall jag lägga in en eller ett par helgbilder till Marit. Tycker det är så trevligt att ta upp dom problem och frågeställningar som finns inom fotovärlden.

Egentligen skulle jag lyfta ett problem som alla fotografer känner igen.

Hur beter man sig när man skall fota i Gamla Stan i beckmörker och spöregn och vattnet från sydvästskärmen rinner rätt ned i den vattentäta ryggsäcken när man skall ta fram fotoutrustningen.

Nähä, var det ingen som drabbats av det ?

Okej, jag lägger väl ut det i morgon. med den enda bild som blev bra när jag skulle fota till trissen. Tar väl ett problem som är mer allmängiltigt.

Hur gör man när man skall fota på en liten rockklubb med mycket motljus från spottarna och har taskigt batteri i kameran samtidigt som trummhinnorna håller på att blåsa bort.

Okej, nu har batteriet laddat så jag kan köra över bilderna i datorn och sluta svamla.

IMG_4183 (kopia)

Har man glömt ladda batteriet skall man inte fota förbanden för mycket, vilket jag naturligtvis gjorde. Det här är svenska Sister, som inte skall förväxlas med Sister Sin som varit med på bild tidigare. Sen finns det ett band som heter Lillasyster också. För en oinvigd kan det vara svårt att hålla reda på alla systrar i den svenska rockbranschen. Det finns alltså många systrar men på tok för få tjejer i bland rockeliten. Men jag träffade faktiskt Liv som sjunger i Sister Sin i kväll, hon var där som publik, vi växlade några ord och hon var jättetrevlig. Det här gäller alla rockstjärnor jag stött på, tuff attityd på scen och avslappnade privat.

IMG_4260 (kopia)För att slippa motljuset från dom låga spottarna ställde jag mig långt ut från mitten och hamnade rakt nedanför grabben med den halva frisyren precis som förra gången jag fotade dom.

IMG_4250 (kopia)Här ser vi skräckrockaren själv Wednesday 13 i egen hög person skrämma slag på sin stackars publik, men dom verkar inte ha något emot det. När motljuset försvann under extranumret hade tyvärr min kamera somnat för länge sen.

Lägger in en video med honom i alla fall.

Lät det bra ?

VADDÅ VAD JAG TYCKER ?

Äsch, det är ingen ide att ni frågar jag är stendöv nu.

KajsaLisa

14 svar

  1. Fantastiska bilder, är otroligt impad! Å tjejen med det knallröda håret får mitt pris;-)
    Å nej, jag har aldrig drabbats av regn som rinner ner i den vattentäta ryggsäcken. Jag äger nämligen ingen rygga;-)

    • Vilken ide, då slipper man problemet 🙂 Det som är roligt med sådana här små rockklubbar som Debaser Strand är att det är nästan lika kul att kolla in publiken som banden. Vissa av dom som går dit ser ut som dom som skulle kunna få äldre att låta bli tunnelbanan när det är mörkt. Men alla är trevliga och det är en gemytlig stämmning.

  2. Oj då, så mycket strul du hade men ändå fick du underlag till Helgbilden! Bra kämpat! Det där med reservbatteri är lätt att glömma, själv gör jag det alldeles för ofta!

  3. Smart tolkning med motljus 🙂

    • Tack, men det var verkligen ett problem också. Lokalen var perfekt för klubbspelningar men taket i själva scenen var så lågt att spottarna vinklades ut mot publiken. Det var som att försöka fota något i solnedgång.

  4. Ohh, vilket rockliv du lever! Jag minns den där dövheten som uppstod under/efter konserter, men det brukade vara såååå värt det! Fast det skulle jag kanske inte säga om jag fått tinnitus eller nått av det…

  5. Bra energi i dina bilder och kul med lite hårda inslag.
    /Kiki

  6. Wednesday 13..? Låter lite som Yohio med keps.

  7. Coola bilder från din helg som vanligt. Läser i kommentaren att du funderar på att byta ut kameran mot en kompakt, det kan jag förstå, måste vara svårt att ha med sig systemkameran där det är så trångt och jävligt!

Lämna en kommentar