• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

SUCK, JAG FÅR VÄL NISCHA MIG SOM VANLIGT DÅ.

Till helgens fototriss tänkte jag göra en vanlig triss, inte skriva en massa flams och låta bilderna tala.

Klockan fem drog jag ned sydvästen över öronen och gav mig  iväg till Gamla Stan, bilder i svag belysning med regn och mörker, shit vad häftigt det skulle bli. När jag kommit hem och hängt av mig allt vatten så laddade jag förväntansfullt in bilderna i datorn, jag hade bara sett dom på skärmen med ett immigt regnskydd framför. Det blev crap av alltihop utom två, men två är ingen triss och dessutom blev det inte någon berättelse med dom, så jag spar dom till Marits helgbild. Det var ju synd i och för sig eftersom det var en tävling med pris att bo på vandrarhemmet Castanea i Gamla Stan.

castanea_tavling

Det blir arkivet förutom den första bilden från igår är ny, sen får jag svamla ihop det här som vanligt.

Okej, nu skall jag presentera min stad Stockholm. Bilder från Gamla Stan lär nog slinka in i alla fall i trissen, så jag kör något eget på undertemat nöje. När man har sett den gamla båten från 1600-talet, shoppat ihjäl sig och sprungit Kungsgatan upp och ned vad gör man ?

IMG_4093 (kopia)

I Oktober och November händer något besynnerligt i den här staden. Alla rockband får för sig att dom skall spela här och det är inte kattskit som dyker upp direkt. Rätt stora band spelar i rätt små lokaler till fyndpriser på 2-300 för en biljett. I höst har jag köpt biljetter till 7 spelningar totalt. Nu är jag inne i den mest hektiska veckan med 3 konserter. Bilden är från i Fredags med Avenged Sevenfolds spelning på Hovet som i och för sig är stort, som ni ser kom jag inte så nära med kameran, men jag fick bra översiktsbilder på ljusshowen, men det här är ett undantag, eftersom det här bandet är megastort.

IMG_3881

Från förra veckan lägger jag in galningen Joel O Keeffe i Airborn. Spelningen var på Tyrol, den där joddlarrestaurangen på Gröna Lund som kör konserter nu i väntan på att Julborden skall starta upp. Dregen och Papa Roach har konserter där nästa vecka. Andra ställen som är bra att kolla in är Club Anchor och Debaser Medis, Debaser Slussen är borta. Eftersom Slussen skall rivas ,så fick man väldigt bråttom att kasta ut dom. Politikerarslena som bestämmer i stan, verkar inte gilla hårdrockare från förorten och väntar med spänning på att få in lattetanter i någon nybyggd Galleria. Men Debaser har öppnat nytt vid Hornstull som skall testas i veckan.

Ja, jag vet, klart jag lägger in det också.

DSC_1972 (kopia)

Vi pratar ju nöje i Stockholm här, klart Stureplan skall vara med. Sveriges mest berömda gatukorsning, där man serverar sprit. Klart du skall gå hit när du besöker staden. Efter en timma i kö till något av inneställena, så är inte regnet som speglar neonen i asfalten så kul längre, utan som vilket regn som helst. Ditt största nöje under kvällen blir väl att se Carolina Gynning gå före dig i kön. Dessutom kommer du kanske inte in.

Lägger in en video med Magnus Betner som är några år gammal och förklarar begreppet Stureplan. Den är rätt kul och gäller fortfarande. Han är lite väl grov på slutet men det fick han skit för om jag minns rätt.

Se jag fick ihop en nödlösning i alla fall. Målet är att mina bilder av Gamla Stan skall bli lika bra som den över Stureplan, det är bara att experimentera vidare.

KajsaLisa

44 svar

  1. I regnet hade varit underbart att se… du som kämpar på så bra🙂 Att du inte klippte itu bilderna, ja och delade upp dem till tre stycken😉 Aha du fick med galningen igen…

  2. Riktigt grymma rockbilder där.

  3. Jag gillar ditt sätt att skriva och jag gillar dina bilder. Kul att se din stad i kvällsbelysning, det blev samma hos mig.🙂

  4. Svampen ja, har funnits med i hela mitt liv både i äldre och nyare version;-)
    Härliga rockbilder;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2013/11/09/10330183-fototriss/

  5. Vet du vad, jag kom på att nästan alla dina bilder har en gemensam nämnare. Som dagens bidrag. I alla fall jag hör i min hjärna ljudet av grym musik liksom storstadsnattljuden på sista bilden.

    Snyggt trissat! (och ha det gott!)
    Tore

  6. Kul att få en inblick i nöjeslivet i Storstaden! Gillar sina bilder, de är kanonbra alla tre!

  7. De ä bar o kämp på ! Har man inte gjort något misstag har man inte lärt sig något😉 Så jag är fullständigt övertygad om att nya plåtar dyker upp inom kort😉 Ja jag sitter och väntar🙂

  8. Snyggt trissat – som vanligt😉 Stockholm innehåller så mycket att vinklingarna och de röda trådarna kan variera i oändlighet!
    http://provtyckningar.blogspot.se/

  9. Ditt trissande är och förblir lika roliga och intressanta som vanligt. Kul att se den första bilden, vår yngsta dotters kille, var där i fredags och han stornjöt av framträdandet. Ha en fin söndag!

  10. Hahaha… nä inte ens säkert att man kommer in efter att ha köat ihjäl sig heller. Man får nöja sig med att få se någon kändis…
    Snyggt triss från Stockholm!

  11. Tycker din blogg är så härlig och personlig🙂
    Konsertbilden – närbilden på gitarristen är ju en kanonbild!

  12. Du får guldstjärna för att du i alla fall försökte att fixa bilder i regnet! De bilder du valt är ju hur bra som helst. Musiklivet i Stockholm är mycket större än i Örebro, här är det svårt att sticka ut på spännande rockkonserter på helgkvällarna, eftersom de lyser med sin frånvaro. Jag ska på Lars Demian om två veckor, ingen rockkonsert, men en konsert… ska försöka fota honom med hjälp av dina tips🙂

  13. En annorlunda sida av huvudstaden!

  14. Fina bilder, nog kan man förstå att det finns ett stort nattliv i stora vida staden🙂

  15. Gillar ditt sätt och trissa på och tycker absolut inte du skall ändra på det och tolkningen är ju fri, så hur man väljer och tolka temat är upp till var och en🙂

  16. Fint fotat, mittenbilden är en fullträff! Ja, alla ställen förändras, på något sätt.

    AX

  17. Kan inte låta bli att asgarva här. Ja inte bara åt din härligt befriande och annorlunda triss utan åt min totala okunskap rent allmänt.
    Har inte hört talas om något av dina rockband – måste ha slutat tänka rock när Lou Reed gick bort härom veckan, eller när Neill Young skar sig i fingret för 10 år sedan eller så.
    P vem f*n är Carolina Gynning?!!!
    Vi äter ju lunch ibland på East vid Stureplan. Kollegorna brukar då tissla, tassla och knuffa mig med armbågen i sidan:
    – Kolla, det är ju XXXX.
    – Vem f*n är XXX, men titta där då.
    – Å vem är han?!
    – Jamen känner ni inte igen Göran Göransson.

    Googla, så förstår du vem det är. Men om du gillar fotboll så VET du vem det är;-)

  18. Nä, Stureplan skippar jag… Konserterna upplever jag gärna via dig!

  19. Snygga bilder. Den i mitten får mig att undra hur de orkar med ett sådant liv… Jag är halvdöd vid nio på kvällarna av ett helt vanligt liv inklusive rutiner, rätt ok mat och lagom med träning och sömn. Undrar hur de äter, dricker, sover, tränar den tid de inte står på scenen och ger järnet..?

    • Tror det handlar om att det här är deras jobb och dom fokuserar på just det. Men jag har tänkt tanken själv, skulle man fixa att studsa runt på scenen i över en timma? Man får ju inte vara anfådd när man skall sjunga.

  20. Ja ni har lite större utbud av nöje än vad vi har🙂 Å andra sidan tar det bara en timme att ta sig till Stockholm med tåget. Ska jag gå ut o roa mig föredrar jag en teater eller musikal🙂

  21. Det låter kul att kunna gå på så många konserter för inte allt för mycket pengar. Fina bilder

  22. Fin triss med bra konsertbilder och en färgstark nattbild. Inte illa.

Kommentera

