• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

#Blogg100 EPILOG.

Efter att vi kämpat med #Blogg100 i nästan tre månader, så fick vi i Stockholm i alla fall vår belöning.

#Blogg100 eventet.

IMG_3194

Passar på att berätta lite om hur det är att vara bloggare i hufvudstaden.

Bloggeventet gick av stapeln på Historiska Museet, fattas bara annat, Historiska Museet är ju Stockholmsbloggarnas andra hem.

IMG_3188

Vikingahjälmar, stenyxor och allt annat järn och bronsskrot förvaras på nedervåningen, övervåningen är mer känd som Stockholm Blogghouse. Det är där vi stockholmsbloggare har våra övernattningssviter, som vi använder  efter våra sena partynätter. Fönstret under det högra lejonet är min svit, eller svit förresten, en dator, ett bord och en stor säng, det räcker, just det tandborste också. Sen en kaffeautomat med skorpor i korridoren, ifall man inte orkar gå och käka brunch på någon dyr Stockholmskrog innan eftermiddagen.

Det är dit upp bakom det fönstret som jag och min kompis den ensamstående headbangande tvåbarnsmorsan och metallblondinen Linda, släpar upp våra Nikki Sixxkopior (eller kajalkillar som vi kallar dom ), efter att vi raggat upp dom på stadens rockklubbar för lite mys. Tar man tunnelbanan ut till förorten hinner dom svalna.

Egentligen borde jag nog göra rätt för mig och blogga lite mer om dom orgierna, eftersom Stockholms kulturförvaltning betalar hyran.

IMG_3189

Bredvid ser vi den så kallade fjortisflygeln, vi bloggare har också ett socialt engagemang i Bloggare På Stan. Jag har jour var fjärde Lördagsnatt och bloggvandrar. Vi går upp några stycken till Stureplan och tar hand om alla tjejbloggare på Stureplan.se. Dom brukar krypa runt under svampen, efter att bratsen hällt i dom ett och ett halvt glas champagne på Spy Bar. Blir dom bråkiga så brukar jag ha med mig en påse Lördagsgodis. Sen får dom ligga och nyktra till i fjortisflygeln, tills deras föräldrar dyker upp i sina stadsjeepar och hämtar upp dom.

Just det, eventet var det.

IMG_3177

En panel kom och pratade om hur bloggosfären fungerade, riktigt mysigt att tillbringa kvällen med människor som är precis lika insnöade på det här som man själv.

IMG_3181

En föreläsning om den så kallade bloggkompassen, som visade vilken typ av blogg man var. Precis vad jag behöver eftersom jag bara  irrar runt och går vilse i bloggossfären. 

IMG_3185

Det är väl bara att följa uppmaningen och hänga på, eller hur.

IMG_3186

Efteråt blev det vin och wrapsmingel utanför. Skaparen bakom #Blogg100 Fredrik Wass tillsammans med Joakim Nyström som föreläste om bloggkompassen.

Vill passa på att tacka Fredrik Bisonblogg Wass, Jeanette Agnrud på Sveriges kommunikatörer och alla föreläsarna för den här roliga kvällen med en partyvideo, även om det inte var lika vilt under minglet som i den.

Men det kanske inte var en Epilog, blir det en ny omgång så hänger jag naturligtvis på, bara jag får vila hjärnan ett tag.

KajsaLisa

11 svar

  1. Skulle velat vara med! Inte under svampen då. Man vet aldrig med dig, vad är sant och inte. Kan man verkligen bo på Historiska? Som stockholmare tycker jag att jag borde känna till det. Tur att det finns nytt att upptäcka.

    • Det finns säkert mycket på nedervåningen att titta på. Sen säger jag som jag brukar: Allt i den här bloggen är sant, ibland är det sannare en annars. Vad exakt på sannolikhetsskalan det här inlägget ligger tänker jag inte avslöja 🙂

  2. Det där var ju skitroligt! Kul att du la upp denna ”epilog”. Å du – om jag tittar på deras 10 tips så tycker jag att både du och jag lever som dom lärde;-)
    I mitt fall minus 5. Nätverka, men jag är väldigt nöjd ändå;-)
    Om det blir en ny omgång hänger jag också på, jag bloggar ju iaf varje dag så…

    • Klart du skall hänga på ifall det blir en ny omgång. Men nätverkar gör du ju eftersom du kommenterar här. Dom som är sämst på att nätverka är faktiskt dom riktigt stora bloggarna.

  3. Avsvalnande kajalkillar. Det var aftonens höjdpunkt! 🙂

  4. […] Lotta Holmström (som berättar mer om klassikern ”Bloggservetten” i sitt inlägg) Kajsalisasblogg’s Blogg MiROi […]

Lämna en kommentar