• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

GRÖNT FINNS BARA PÅ DAGEN

Lördag natt 22:35, strax innan Norrtälje.

Jag är på väg hem mot Stockholm. Efter att jag tillbringat en ouppkopplad helg, med några i en sommarstuga i Roslagen och stirrat in i en mossgrön medaljongtapet från 70-talet, som jag inte tänker terrorisera den här fototrissen på temat grönt med. Då skulle jag inte ha en chans att vinna en natt på vandrarhem.

Gör en avstickare in i Norrtälje, nu skall även jag visa att jag kan lägga in färska bilder på temat grönt och inte bara plocka ur arkivet, får se om det blir en grön bil eller ett grönt hus eller en tant som går ut med sin cockelspaniel i olivgrön Babourjacka, en jaktwannabeetant alltså.

Banners

Nej inga gröna hus och när köpte folk en grön bil sist ? Samtidigt som dom satte upp mossgröna medaljongtapeter, dom är alltså skrotade för länge sen. Det finns nog inte ens några gröna jaktwannabeetanter med sökhundar ute på Östermalm just nu och ännu mindre i Norrtälje. Vad fan gör jag nu då. Alla färger på natten går ju i svart, mörkblått, möjligtvis gult i skenet från en gatlykta, grönt är ingen nattfärg.

DSC_0579

Jaha, där ligger Systemet, stängt naturligtvis. Visst påminner färgen grönt om Systemet, lite så där präktigt och pekfingeraktigt.  Jag menar, spring inte ute och nattsudda, gå och lägg dig, nej du får inte handla hos oss just nu. Kom tillbaka i morgon, pigg klämkäck med rosiga kinder i dagsljus, då finns det gröna färger att titta på också.

Jag måste alltså tänja begreppet.

Lördag natt 23:14, busshållplatsen vid Ledinge trafikplats på Norrtäljevägen.

DSC_0633

Nu har jag parkerat på infartsparkeringen och tar första bästa buss, jag har gett upp att hitta gröna saker att fota. Räknar med att dom som åker kollektivt mitt i natten mellan Norrtälje och Stockholm är miljöpartister. Så där präktigt gröna av sig. Jag kliver på bussen och fotar tre miljöpartister till min gröna triss. Har jag tur så hittar jag en som precis blivit medlem. Alltså en grön miljöpartist som är rätt grön som miljöpartist.

Dubbelgrönt alltså.

Fast då kommer jag ju aldrig hem och får den här trissen färdig, skit också, jag sticker hem, det får bli arkivet .

Lördag natt 00:11 Nästan hemma

Fan måste dom trycka på knappen vid övergångsstället mitt i natten, det är ju knappt en bil ute, hur länge skall jag behöva stå här och vänta på att det slutar vara rött.

Nu slog det om.

IMG_3175

 Lördag natt 00:26

Jaha ( suck ) det blir väl några gamla Londonbilder som vanligt, grönt finns ju inte på natten.

Lägger in en video med ett band som också upptäckt att grönt bara finns på dagen.

När jag vaknat i morgon skall jag gå ut och fota en gräsmatta

Så det så

KajsaLisa

58 svar

  1. Annorlunda och härlig triss, busskuren blir min favorit;-)
    Blää för medaljongtapeterna, har aldrig gillat dom.
    Ha en bra dag;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2013/05/11/9830199-fototriss/

  2. Nog hade jag föredragetden mossgröna tapeten före den där grönaskylten! Jag är inte så kompatibel längre med det stället, sedan min sambo fick kort och gott gå hem efter närmare 23 år för att hon inte klarar av att lyfta alla flaskor vi prompt ska korka upp. 3 månadslöner och sedan en spark i baken 😦 Ditt gröna tema får en annars att dra på smale groparna 🙂 Miljöpartisterna tog väl el-bussen nu då? De lever väl som de lär? Eller varför åka buss då det finns trampcyklar? (jag tror jag vaknade på fel sida idag)

    • Vad tråkigt, när det blir så. Bilden lade jag in för att få lite flyt i storyn, hade några bättre i kameran efter kvällen men då hade inte historien suttit ihop på samma sätt. Elbussarna har inte kommit en här nere däremot kör dom på någon konstig sprit som får bussen att lukta som att alla i den håller på att tvätta bort nagellack.

  3. Haha, det var roligt att följa ditt resonemang fram till denna triss 😀

  4. Härligt uppfriskande triss! Kul att du har ett projekt för dagen, gräsmattefotografering!

  5. ajajajajaaj, man får en känsla av att du kopplar ihop grönt med förnumstig präktighet? Fyndiga bilder och ord, precis som vanligt. 🙂

  6. Vad läcker busshållplatsen blev! Och älskar din text!

  7. Den här trissen blev ju superbra!
    Gillar bilden med busskuren supermycket.
    Ha en bra dag!

  8. Härlig och annorlunda triss som vanligt 🙂

  9. det var en kul triss, får nog samla bilder på lite andra grejor jag med tror jag.
    ha en fin kväll
    kram Meta

  10. Bra start med ”grönaskylten” alias Systembolaget! Fortsättningen i busskuren och till sist ett grönt ljus så du hann lägga in trissen innan tävlingstiden går ut.
    Som vanligt en mycket tilldragande triss både bild och textmässigt! 🙂

  11. Hahaha! Kan inte låta bli att skratta genom hela ditt inlägg! Kreativare grönlösning får man nog leta efter, roligare text likaså.
    Den mystiska busskuren är helt suverän liksom trafikljuset. Å vem gillar inte Systemet – fast helst ett öppet alltså;-)

  12. Var heftige, dine bild 🙂 Tack for besök

  13. Omringade av grönt i vår vardag 🙂 vilket man inte tänker på i slentrianen men som du uppmärksammat! Bra trissat 🙂
    http://provtyckningar.blogspot.se/

  14. Härligt med en triss som avviker ”bara lite” från övriga 😉 Kul hade du och jag och säkert många med mig fick ett skönt avbrott från naturens grönska 😉 Systembolaget…??? har nästan förträngt att de finns. Vet inte om det är bra eller dåligt men ska man köpa mjölk och en flaska vin kan det väl vara praktiskt att göra det i samma butik 🙂

  15. Hm… siden jeg ikke har vært på systembolaget, var det morsomt å se det skiltet.
    Men buss-skuret ble flottest, i mine øyne 🙂
    ha en deilig kveld 🙂

  16. Ha ha! Kreativt och roligt som vanligt. Systembolaget!! LOL!
    Snyggt trissat i alla fall.

    Tack före kommentar på min sida. Om sanningen skall fram så har jag väldigt lite ”grönsaker” så visst får jag slira på temat nu igen.
    Ha de riktigt gott!
    Tore

  17. Vad snopen jag skulle bli om du bara lade upp tre bilder! Skippade texten! Jag har blivit lite beroende av dina berättelser, hur får du ihop dem? Busskuren kan göra vem som helt grön av avund. Eller en grön miljöpartist trippelgrön. 🙂

    • Tack, kan bara svra att dom här texterna börjar ge mig en viss prestationsångest. När det gäller busshållplatsen kan jag berätta att jag har glömt hur många varv jag sprang runt den 🙂

  18. Men så olika fina gröna saker du hittade och det är grönt.

  19. Bra triss och vad roligt att du bjöd på en Green Day låt också.

  20. Haha… hade förväntat mig Ebba Grön, men ack vad jag bedrog mig 🙂 Snygg och påhittig triss.

  21. Bra trissat, där ser man att man kan få det grönt även på natten 🙂

  22. Hehehe, jag vet en miljöpartist som alltid tog taxi till sina politiska uppdrag …
    På Springsteenkonserterna sa de att en kamera som fick plats i fickan var tillåten (dock ej systemkamera) så på två av konserterna hade jag min gamla ljuskänsliga med fantastisk zoom nedpulad i fickan (det var knappt det gick, för den är stor som en systemkamera). Första gången blev personalen bortkollrad då jag sa att jag hade äpplen i fickan (och de fick jag inte ha, så de slängde jag men det var det värt), andra gången höll jag fickan med kameran i ett stadigt grepp och lät jackan hänga lite nonchalant därifrån samtidigt som jag höll upp armarna för att visa att jag inget hade. Blev inte ens visiterad av den unga tjejen. Det gäller att välja vem som ska visitera 😉
    Och ja, det blev en del superfoton …

  23. Vilka fina bilder =) Den med busshållplatsen var riktigt häftig! =)

  24. Alltid underhållande här hos dig 🙂 ha en riktigt trevlig vecka!

  25. Härlig triss i grönt. Kände igen motiven på bilderna…

  26. Ha, ha, med lite humor så kan du nog få vara med i finalen! Rolig vinkling på grönt. Kreativt.
    Blev sen denna omgång hade mycket för mig på torpet.
    Ha en bra vecka!

  27. Busskuren i det gröna skenet är jättecool 🙂

  28. Man tager vad man haver för att få till sin triss, för att travestera en annan Kajsa. 🙂 Definitivt befriat från den naturromantik vi är många som bjuder på den här gången.

  29. Vad gör man inte för att hinna klart i tid? 😉 Bra ställen har gröna skyltar. Systembolaget, apoteket…

Kommentera

