• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

JANNE JOSEFSSON FINNS INTE.

Avslöjandena kommer nu ett efter ett. Först går Laila Bagge ut sin blogg och berättar att uteliggarna är en bluff eftersom dom har mobiltelefon. Dessutom påhejad av en annan säker källa, Katrin Zitomierska som nyligen avslöjade bluffen med SATS-reklamen. Att man inte såg ut som en anorektisk stjärnmodell, fast man tränat i flera månader.

Ny avslöjar även Janne Josefsson i Uppdrag Granskning att barnfattigdomen är en bluff.

Egentligen är båda fattiga barn och tiggarna i Stockholm jätterika, vi lever i den bästa av världar. Nu skall jag avslöja en ännu större bluff.

Janne Josefsson finns inte.

Stora Journalistpriset

Hur kan jag nu vara så säker på det ?  Jo, jag råkade av en ren tillfällighet stöta på honom på stan när han var ute och murvlade för SVTs faktaredaktion. Plötsligt tar han upp sin mobil och jag ser tydligt hur han slår 0040 på den, när jag blänger på honom stoppar han snabbt ned den i fickan igen. Numret är Rumäniens landsnummer, den man som utger sig för att vara Janne Josefsson är egentligen rumän och leder en rumänsk tiggarliga. Att han inte var en vanlig fattig rumän syntes lång väg eftersom han hade skor, vilket knappast en vanlig rumän har råd med.

10625-2-Pace-jeans-101-Pime_11184

Han försöker dölja skorna med för långa jeans för att inte väcka uppmärksamhet.

Mannen har alltså istället för att skicka upp tiggare som står och hänger på Kungsgatan, hittat en mycket lönsammare affärside. Han sysslar med traffiking och utnyttjar fattiga rumäner på landsbygden.  Efter att han utbildat dom till svenska rättshaverister kör han dom i contanier till Trelleborgs hamn. Sen smugglar han in dom i landet och låter dom vara med i Uppdrag Granskning med löfte om stora förtjänster, men när vi ser programmet i SVT så har han redan skickat hem dom igen, utan att dom fått någon lön.

romania_2823_600x450

Jag såg faktiskt hur han senare slog resten av numret, det går till det här slottet i Transylvanien som han köpt för dom licenspengar vi lättlurade svenskar betalt in.

RomaniaZonesMoldova

Det ligger här mitt i hjärtat av dom transylvanska skogarna, dessutom såg jag honom mitt i natten.

Jag kommer naturligtvis att gå till botten med det här, eftersom jag misstänker att Janne Josefsson egentligen är vampyr.

Ni ser, man kan inte lita på någon nu för tiden.

KajsaLisa

8 svar

  1. […] båda fattiga barn och tiggarna i Stockholm jätterika, vi lever i den bästa av världar. Nu skall jag avslöja en ännu större […]

  2. Då vi fått veta något riktigt nytt. Dvs hur förljuget allting är och att ingenting existerar annat än i en låtsas värld som vi matas med för att tro att detta verkligheten…

  3. nu får du inte vara dum mot Janne Josefsson, han gör ett bra jobb, tar fram fakta som är obehagliga för många
    kramar

  4. Hahaha, klockrent!

Lämna en kommentar