• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

TACK LAILA BAGGE FÖR ATT DU FINNS.

Vad är folk intresserade av att läsa om på nätet egentligen ?

Jag har ju en flik som heter mina sexnoveller, där går många in och tittar. Sex är populärt och lockar en jämn ström av läsare. Men det finns något som skapar ännu mer uppmärksamhet.

Kändisar som skämmer ut sig.

Laila-Bagge

Facksmil Aftonbladet

Skulle jag slå det med mina sexnoveller, fick jag väl krydda dom med nakenbilder på mig själv. Men dels har jag ingen lust att lägga ut sådana, dels tycker jag att läsarna själva skall få använda sin fantasi. Tänk hur många olika sätt  som jag ser ut på egentligen 🙂

Nu åter till kändisarna, Katrin Zetomyerska, Annie Lööf med sitt ideprogram och andra ljushuvuden ger läsare, när dom varit i farten. Nu senast igår natt släppte jag mitt inlägg om Laila Bagges syn på uteliggare med mobiltelefoner. I går morse när jag tittade in fick jag nästan en chock när jag såg sidvisningsstapeln. Hur många som varit inne talar jag inte om, för då blir bara Kissie avundsjuk ( det där sista kanske i och för sig var en överdrift ).

Men hur ser vi på dom hemlösa ? Vi ser dom i gathörnen, sittande på trottoaren, eller har Situation Stockholmsförsäljare som rundningsmärke när vi kommer ut ur ICA-MAXI butikerna. Själv köper jag i alla fall tidningen, för att döva mitt dåliga samvete lite. Hemlösa börjar bli ett naturligt inslag i stadsbilden som lyktstolpar och bilar, folk blir luttrade och vänjer sig, vilket naturligtvis är rätt otäckt.

Då dyker Laila Bagge upp.

Plötsligt väcks vår empati genom ett korkat uttalande om hemlösa med mobiltelefoner, alla blir skitförbannade inklusive jag själv. Egentligen borde vi bli mer illa berörda över att läsa SMHIs prognos över helgen, det kommer att bli riktigt kallt och det kommer att drabba dom hemlösa ännu värre än vad Laila Bagge gör med sin blogg. Jag tror inte att den här nätsnackisen om hemlösas mobiler kommer att påverka deras situation ett dugg, om några dagar är allt som vanligt igen. Men jag måste i alla fall tacka Laila Bagge för en sak.

Tack för att du visar att vi fortfarande bryr oss, även om du inte gör det.

KajsaLisa

4 svar

  1. Ha ha, det var inte det mest empatiska jag hört;)
    Kul med läsare, grattis!! =))
    Inga nakenbilder alltså… attans… hihi…
    Försöker vila axeln, men du vet…

  2. Korkskallar med brist på empati finns det gott om. Det viktiga är att vi som bryr oss måste visa att vi är fler än korkskallarna.

Kommentera

