• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

BILLION DOLLAR BABIES

Med skivan Billion Dollar Babies uppmärksammade Alice Cooper problemet med barnrikedom redan på 70-talet långt innan Moderaterna.

Aftonbladets ledarblogg har uppmärksammat Moderaternas nya vårkampanj med barntema.

LÄNK

Aftonbladet saknar ideer när det gäller barnfattigdom i kampanjen

Men herregud, begriper dom ingenting ?

Moderatbarn är väl inte fattiga, är det någon som hört en deltidsarbetslös frånskild trebarnsmorsa, som jobbar  i skolbespisningen utbrista

Jag röstar på Moderaterna, för det är så kul att jag inte har råd med nya skor till mina ungar.

Precis som föräldrar i Fas 3 får fattiga barn, så får ju dom föräldrar som tjänar på omfördelningen mellan rika och fattiga, rika barn.

Barnrikedomen breder alltså ut sig, men eftersom Rädda Barnen inte bryr sig om barnrikedomen, så får väl moderaterna göra det. Barnrikedomen börjar bli ett problem, kampanjen kommer att arbeta utifrån verkliga händelser som föräldrarna till rika barn stött på ute i samhället.

Några exempel.

Min son går sista året på internatskolan, nu får han inte kleta avföring i förstaårselevernas sängar längre för den där kommunistiska skolinspektionen. När jag gick där fick jag göra det. Varför förstör man traditionerna.

Min dotter är 16 och vill inte plugga vidare i höst. Hon vill bli entrepenör och skapa en massa hjärndöda projekt, precis som Blondinbella. Själv är jag Advokat, men har inga kontakter i mediasvängen, hur gör man ?

Jag tycker att det räcker att min son vaskar ( häller ut på golvet för att visa alla att man är rik ) en flaska Champagne varje Lördagskväll nere på Stureplan. Nu påstår han att hans klasskamrater får vaska tre. Jag frågar mig hur mycket Champagne skall en tjugoåring få hälla ut i veckan när han går i skolan ? Det är några år kvar till han blir Vice VD i mitt företag och kan vaska för egna pengar.

Som ni ser är det inte lätt att ha rika barn, lyssna på texten till låten i videon under, den är jävligt bra.

”If money is such a problem well they got mansions think we should rob them.”

Men som jag alltid sagt, rika barn leka bäst.

KajsaLisa

8 svar

  1. Ditt inlägg är bara så jävla bra. Njuter när jag läser. Kram

  2. Visst är barnrikedomen ett jätteproblem…

  3. Alice Cooper påminner mig om min egen barndom. Billion Dollar Babies var poppis när jag gick i nian. Länge sedan nu…

  4. Vad bra att du uppmärksammar detta. Viktigt ju. Stackars, stackars rika barn. Vilket lidande.

Lämna en kommentar