• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

GLADMÅNDAG: NÅGOT MAN BLIR GLAD AV

Kom inte på något speciellt att vara glad över idag. Men vi får hitta på något.

Jag kör den här öltavlan från Oliver Twist eftersom Ditte var intresserad av att testa en öl jag drack där.

Nu kan jag inte lova att öltavlan ser likadan ut idag, bilden är över en vecka gammal och dom byter sorter rätt ofta. Men nummer 6 var det, man bör inte dricka den till mat dels är den bara på 15 cl, dels bör smaken på den här ölen stå för sig själv, spara lite vitt bröd från lunchen och ta den som efterrätt istället. Nu räcker 15 cl rätt länge, man skall dricka den som man dricker vin ungefär och den höga alkoholhalten slår inte igenom.

Till mat rekommenderar jag nummer 9 min egen favorit, tycker man att är den för mörk, så testa nummer 7 istället.

Sen kom ihåg, att man blir glad av en god öl.

Länkar därför upp Caritas GladMåndag.

KajsaLisa




10 svar

  1. Det var ett tag sedan när man kunde beställa ”en stor stark” och fick ett glas av antingen Pripps. Spendrups eller Falcon;-) Tack och lov! Det var inte bättre förr.
    Eller jo, en stor stark var ju åtminstone 33cl, och det är ju inte din Tienfidy;-) Vilket namn förresten!

  2. kul när det finna annat än Pripps Blå 😀

  3. Sen kan man ju alltid ta en dubbelöl också 😀

  4. Tack! Jag blev extra glad och har antecknat ölsorterna du rekommenderade så att jag ska minnas dem. Tack också för länken. Nu ska jag bara ta mig till OT.

  5. Här skulle det vara svårt att välja 🤣 Eller att kunna läsa allt utan glasögon. I alla fall om man är lite berusad 😀
    Nå, jag dricker inte alls öl, men är ju inte absolutist heller – vin och det vi i Finland kallar lonkero är det bästa!

Lämna en kommentar