• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

VIMMEL

Veckans tema hos Gems Photochallenge är vimmel.

Mingelvimmel.

DSC_4669

Börjar med den enda riktiga vimmelbild jag tagit, en av landets bästa kvinnliga hårdrocksgitarrister. Bilden är tagen på ett skivbolagsparty, men jag talar inte om vem det är, eftersom jag inte tycker hon blev så bra på den. Däremot blev hon tydligen själv nöjd med den.

Jag har sett Iggy Pop stagediva, Jacoby Shaddix, sångare i Papa Roach crowdsurfa ovanpå publiken och sjunga samtidigt. Men tyvärr har jag inga bilder på det.

DSC03974

Men här har vi sångaren i Soil som helt kaxigt bara går ut bland publiken och fortsätter sjunga. Märkte ut honom med röd pil för han är lite svår att se.

Bilden tog jag på Koko i London. Nästa bild är från Munchenbryggeriet. 

DSC05160

Sångaren i Wilson tar sig en tripp ut i vimlet, hoppas han fick bra bilder.

 Gatuvimmel.

DSC03851

Disco på Regent Street i London, en reklamkampanj för glassen Magnum. Först spärrar man av hela gatan uppe vid Oxford Cirkus med en specialmålad tvåvåningsbuss, sen har man någon form av event. Om ni tycker Magnumglassen är dyr så förstår ni varför. Det här var nog inte billigt.

DSC03857

Själv anser jag att den här tanten skulle fått en årsförbrukning av Magnumglassar snacka om discoqueen.

DSC04134 2

Lite midsommarmingel på Skansen. Bilden är från 2015 i år missade jag det här p.g.a det blev uppehållsväder, strax innan dansen.

Folk som hoppar små grodorna med paraply tillhör mina favoritvimmelmotiv.

KajsaLisa

 

 

 

28 svar

  1. Här var det kreativa tankar i vimmelbilderna. Gillas! Favorit blev nog discotanten.

  2. Haha…sista bilden. Så kul med människor som hoppar groda med paraplyer, förstår att det är ett favoritmotiv. 🙂

  3. Som vanligt perfekta bilder till temat! Har bara en fråga. Vem av tjejerna är hårdrockgitarristen? Sedan gillar jag tanten på ”street discot” i London! Vilken kvinna. Sånt älskar jag bara:-)

  4. Så mange eksempel å¨vimmel du viser.
    Flott tolkning.

  5. I London vimlar det ofta av människor men att ha disco är nog inte det vanligaste. Hon är verkligen läcker, den lilla discotanten! I Wilsons video vimlade det förbi ett gäng jättefina hundar emellanåt. Var tvungen att se hela video för att få se dem fler gånger :-).

  6. Härligt vimmel! Jag gillade nog diskotanten allra bäst 🙂

  7. Heisann, er det et sted det vrimler, så er det på konsert! Super serie om trengsel og mye folk…

  8. Underbara vimmelfoton, tack för dem, nu har jag vimlat för lång tid framöver, så mycket att jag känner mig rätt vimmelkantig

  9. Me again: Du har drygt 30 minuter på dig att lägga upp ett inlägg till ”Tråktorsdag”. Tusen tack för påminnelsen. Jag har faktiskt laddat upp ett tråkinlägg å såklart länkat till dig:-)

  10. Här var det massor av vimmel!
    Fina tolkningar!

  11. Härliga vimmlare och vilket skratt när dom hoppade grodor med paraplyer allt för att fira midsommar haha Tack för att du är med

  12. Här vimlar det verkligen :-). Härliga bilder!
    Ingrid

  13. Visst har du hittat vimmel och härliga bilder med fin text.

Lämna en kommentar