• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

KAJSALISA SER FRAMÅT

Ett snabbt inlägg nu på kvällskvisten, fick se en kul grej på min favorit bland politiska bloggar Alliansfritt Sverige,

I en intervju i .Dagens Nyheter så berättar Maud hur tidigt hennes miljöintresse väcktes, när hon som trettonåring låg hemma i sängen och oroade sig över ozonskiktet. Den första vetenskapliga rapporten om människans påverkan på ozonskiktet kom 1974, ozonhålet upptäcktes 1985.

Maud var tretton, 1968

Herregud vad jag skäms, här har jag suttit och varit elak mot Sveriges mest framsynta politiker i flera inlägg. Det är ju sådana vi behöver, som ser framåt och jobbar långsiktigt. Äntligen begriper jag hennes politik för att skapa jobb. Hon jobbar alltså inte med den här lågkonkan utan nästa och vem vet vilka problem som dyker upp då.

Maud naturligtvis

Det är alltså ingen ide att reta henne för att hon kanske åker ur rikdagen i valet. Hon vet det redan, hon låg hemma i sängen och oroade sig för det 2004 och just nu är hon fullt upptagen med 2014 år valrörelse och sin stora comeback då.

Kör hårt Maud, kanske röstar på dig 2018

Vem vet, jag kanske ställer upp i Bonde söker fru 2013 och blir Centerpartist 2015. Tyvärr vet jag inget om framtiden.

Men jag ligger i sängen och oroar mig

KajsaLisa

aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7290096.ab

Skrivet av kajsalisa 12 juni 2010 klockan 23:36

Kommentarer

Jo, visst är det så att objektivet har lika stor betydelse som huset. Men mitt hus är sunkigt! Knappen är lite dålig och det har inte bästa ISO-hanteringen + lite småinställningar. Det är skillnader på en 400D och en 50D (eller 7D), det är det. Klart det är skillnader i objektiv också men ett nytt kamerahus är det jag känner att jag behöver bäst. 🙂 Objektiva är så nedrans dyra, även om jag tror jag hittat ett billigt bra. Vi får se! Självklart är det i alla fall att det blir bättre bilder med en bättre kamera, även om objektiv också kan göra väldigt stor skillnad. 😀
Det här är, precis som du sa, så som jag ”fattat” det som, och som jag upptäckt det med mina olika objektiv. Tack för tipsen ändå, dock! :D/Lajke 

Skrivet av Lajke 2010-06-14 kl 00:10
kajsalisa svarade 14 juni 2010 klockan 00:26:
Ett bra tips från boken,som tydligen inte är så känt, var att använda bländaröppningar mellan 8 och 11 då man inte är ute efter max skärpedjup eller vill ha en diffus bakgrund. Tydligen så är det inom den ytan dom flesta objektiv har den bästa slipningen av glaset utan att man stryper ljuset alltför mycket. Naturligtvis kan man ju börja med ett bra hus och skaffa resten på sikt.Hoppas det fixar sig och lycka till med fotograferandet
Här är en till som oroar sig,men absolut inte för Maud.
Upp som en sol och ner som en pannkaka!
Skrivet av Veiken 2010-06-13 kl 19:51
kajsalisa svarade 13 juni 2010 klockan 23:50:
Vi får väl hoppas att alla väljare inser det också.
lägger ut den på bloggen
Skrivet av charlotte 2010-06-13 kl 09:41
kajsalisa svarade 13 juni 2010 klockan 13:14:
Kommer in och tittar sen.
haha ja att man inte insett hennes potential dörut. tur att du upplyser oss för hon vewrkar ju vara det enda säkra kortet att rösta på då..tack för länken. jag tyckte att de var mer bra än roliga. taskig musiksmak kanske!? 

Skrivet av charlotte 2010-06-13 kl 09:33
kajsalisa svarade 13 juni 2010 klockan 13:18:
Nej,det är inget fel på din musiksmak,jag gillar låten också.
Vi är säkert många som ligger i sängen och oroar oss.. Får se hur det går för henne och så många andra.
Skrivet av nett 2010-06-13 kl 08:19
kajsalisa svarade 13 juni 2010 klockan 13:20:
Med tanke på hur opinionen verkar svänga mellan rött och blått, så borde väl alla oroa sig. Kanske borde dom som gör opinionsundersökningar borde oroa sig mest, för sin egen trovärdighet.
Haha ojdå, sjuka bilder ser jag nu inför mitt inre! Maud, 13 år, i sängen i full färd att utöva utmanande valrörelser… Jag skrattar så det obefintliga valfläsket hoppar på mig, samtidigt som jag undrar om detta är någon slags djurplågeri. Stackars mus/val 😛
Skrivet av Anders Jolle 2010-06-13 kl 00:21
kajsalisa svarade 13 juni 2010 klockan 13:22:
Valfläsket verkar lika trovärdigt så delägarna i Swedish Meats djurhållning. Rätt grisigt med andra ord.

Lämna en kommentar