• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

SYSTEMVETARSEX

Sista bokbloggsjerkan innan julen.

Veckans fråga:

Den självklara frågan torde nog vara vad ni önskar er i julklapp, men det förutsägbara är en aning tråkigt tycker jag. Därför tänkte jag grilla er i ämnet om vad som kommer att bli ert bokliga löfte 2014.

Kul fråga, jag var rädd för att frågan skulle vara : Vilka böcker har du köpt i julklapp och dom som jag köpt böcker åt kanske läser det här. Nu har jag tre bokliga löften inför 2014. Tar den lättaste först och den svåraste sist.

1

ALLTID HA EN POCKET I RYGGAN

9789186369446_large_borta-bast_pocket

Den här vill så gärna bli färdigläst.

Jag har den vanliga ursäkten, nej jag har inte hunnit läsa, men om man bor i Stockholm, hur mycket tid lägger man inte ned på dessa skrynkliga metrotidningar på bussar, tunnelbanor och pendeltåg. Det väller ju nyheter över en hela tiden så jag har bestämt mig att skippa Metro. Så kallade livspussel är ofta skapade av våra fria och kanske inte alltid så rationella val.

2

PLUGGA LONDON

9781846144622_200_underground

Det här 1,7 kilospraktverket höll på att fixa övervikt på en Londonresa, verkar rätt nördig men boken är otroligt intressant om man gillar London.

Innan jag åker till London i vår skall all Londonlitteratur gås igenom. Okej jag skrev inte läsa igenom, brukar förse mig med ett fullspäckat schema varje gång jag är där, men det börjar kännas som jag är färdig och bara kan flumma runt. Skall kolla så jag inte missar något för säkerhets skull, så det blir nog en fullspäckad resa igen misstänker jag.

Så det svåraste

3

DEN 32-ÅRIGA SYSTEMVETAREN SKALL FÖRFÖRAS

Den 32-åriga systemvetaren skall äntligen få ha sex med mig. Litterärt alltså. Det är sannerligen på tiden, han är inte 32 år längre och hans åttaåriga dotter som försökte para ihop sin scoutledare med sin ensamstående farsa, är nog snart en kaxig tonåring. Som har fullt upp med att para ihop sig själv med killar och fullständigt skiter i farsans kärlekstrubbel.

Det handlar om kapitlet: Hur man förför en 32 årig systemvetare.

geekisthenew_fullpic_1

Så här ligger det till, i mitt romanprojekt så luras både jag och systemvetaren i fällan av hans listiga dotter. Efter middagen tankar vi rödvin, varpå jag snabbt cyklar iväg till affären och med förevändning  att köpa ost handlar kodisar. Eftersom jag varit fast övertygad om att jag aldrig mer kommer att ha sex har jag slutat med piller. Tillbaka tanka mer rödvin till osten, efter att vi tillsammans löst den lilla gummipåsens alla hemligheter så är det dags ……..

Nej tvärnit.

Alltså inte i romanen utan på tangentbordet. Sexet mellan två blyga berusade människor skall skildras dråpligt, med både vemod och värme, dessutom skall det ju vara humor också. Dråpligt sex är jättesvårt men nödvändigt för resten av handlingen. Tillslut gav jag upp och fortsatte skriva längre fram i romanen. Det andra sexet rullar bara på i romanprojektet, men just den här nördiga systemvetaren är ta mig fan omöjlig. Men jag skall lösa det här, så romanen blir klar under året.

Men hur?

Man skulle ju kunna gå ut på krogen och ragga upp en nördig 32-årig systemvetare och skriva om det. Men hur vet jag att det inte är en nördig Key acount eller en nördig Betongarbetare?  Det kan ju vara så illa att mina fördomar om killar på teknis, med översta skjortknappen knäppt inte stämmer med verkligheten, eller stämmer in på andra yrkesgrupper.

Jag går fram och säger

”Du, skulle du kunna hjälpa mig med en sak ?  Vi kan väl ta en taxi hem till mig och göra en research på mitt romanprojekt.”

Nu förvandlades 2014 års dråpligaste sexberättelse till 2014 års sämsta raggningsreplik.

Om ni inte begriper det här problemet så kolla videon under.

Men jag skall hitta en lösning om jag så skall kedja fast mig vid datorn.

KajsaLisa

14 svar

  1. En pocket i ryggan är ju ett bra löfte. Ska snart börja pendla igen, men bara runt 20 minuter. Klart boken ska med ändå 🙂

  2. Det låter som spännande utmaningar 🙂

  3. Hahaha! Du verkar vara lite utsvulten ser jag;-)
    Lyck till iaf med dina föresatser inför 2014. Den första är då definitivt den lättaste. Hade alltid en bok med mig förut… innan jag fick iPhonen och upptäckte att man kan blogga på buss/tåg;-)

  4. Hmm, den första utbildningen jag provade, och hoppade av var just Systemvetare… Synd att jag inte gick kvar, då kanske jag kunnat tipsa dig 😉

    Jag ska ge mig på den här jerkan jag med, men vet inte riktigt vad jag ska lova mig själv i bokväg än…

  5. Att alltid ha en bok till hands är ett fint löfte.

  6. Sista löftet, vilken raggningsreplik 😀 Det första löftet gör jag i princip redan, det svåra är när man hoppar av bussen och fortsätter läsa gående i snigelfart på trottoaren…

  7. Ha ha du är för härlig! Min raggningreplik för 26 år sedan till påsk. Hon stod och skulle ringa taxi bruden jag stött på hela kvällen när hon skulle lämna festlokalen. Jag gick kort och gott fram och fattade mod, hjärnan arbetade på högvarv! Du kan ringa taxi hemifrån mig! Jag bor bara 200 meter härifrån! Hur det slutade? M följde med… och hon har inte ringt än 😉

Lämna en kommentar