• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

JAHA VAD HAR JAG HITTAT NU DÅ

#Blogg100

(3)

En liten vitamininjektion kanske.

spruta-ikon_17-402200317

Jag hade antagit utmaningen att stå på armbågarna med tårna i golvet och rak rygg så länge som möjligt den sista Januari, från en hälsoblogg.  Tyckte det räckte med det när jag såg utmaningen #Blogg100 på bloggportalen.

Nej absolut inte en jobbig utmaning till.

Men när jag började läsa om det så ändrade jag mig. Jag har gått med i #Blogg100. Utmaningen är att man skall släppa ett inlägg om dagen i 100 dagar. Det här är tredje inlägget sen jag antog utmaningen.  Nej man får inga rabattcheckar på ICA, vinner ingen saccosäck eller något annat. Vad det handlar om är följande.

Bloggvärlden är på dekis.

Jag har lagt märke till det själv också, det är inte lika mycket fart som för ett par år sedan. Många har lagt ner, Facebook har tagit över allt mer, det som är fortfarande är stort är nischade bloggar som bok eller fotobloggar. Det är inget fel i det, det visar bara att bloggen är ett verktyg som är vida överlägset Facebook, Twitter och annat som snurrar runt på nätet. En blogg kan man skapa nästan vad som helst med, vad jag saknar är alla allroundbloggare som försvunnit.

Facebook anser jag egentligen bara är en väldigt risig bloggportal, ofta är folk så offentliga där att dom inte vågar skriva något roligt alls, det syns för mycket. På en blogg kan man ta ut svängarna mycket mer. Twitter anser jag vara en rätt kul grej egentligen, men använde jag det så så skulle det bara vara som komplement, eftersom det är begränsat med sina 140 tecken.

Tänkte inte hacka på fejan mer här nu, vad jag verkligen tycker om Facebook finns i det här inlägget om någon vill läsa.

intresseklubbenantecknar.nu

41604_398654286162_2725185_n

Nu till det positiva, Fredrik Wass som har Bisonbloggen vill få lite fart på bloggossfären igen, med den här utmaningen. Det har blivit en succe, jag såg många som hängt på när jag virvlade runt bland fototrissdeltagarna i Söndags. Han har till och med lyckats knuffa bort den fundamentalistiskt kristna knäppgöken, som genom att länka till sig själv  normalt ockuperar bloggportalens förstasida.

Häng på nu, ni som läser det här, blir vi många så kommer vi alla att få fler läsare, hitta nya bloggvänner, fler kommentarer och mer fart på nätet. Syns vi mycket kommer även nättidningar och annat att reagera och bereda mer utrymme för oss.

Tänkte inte berätta hur det här fungerar, för Fredrik gör det själv så bra i det här inlägget, det är bara att trycka på länken här under och anmäla sin blogg.

#Blogg100 Andra sommaren

Bara för att göra den här utmaningen lite mer spännande så tar jag en egen utmaning också.

Jag tänker försöka under dom här 100 dagarna, att hinna gå in till alla som är med minst en gång för att läsa och kommentera. Listan på kända och okända bloggare som är med, finns i inlägget jag länkade till. Det sätter ännu mer fart på trafiken.

Sådär, nu skall jag fortsätta att träna att stå på armbågarna med rak rygg och tårna i golvet så jag kan fokusera på min nya utmaning efter den sista Januari.

En minut och sjutton sekunder skall slås.

FY FAN DET ÄR SKITJOBBIGT!

KajsaLisa

10 svar

  1. Jag hakar på – ska kolla länken!
    Hur mycket slog du ditt rekord med? Jag tänker INTE hänga på den varianten med armbågar och annan skit! Jobbigt juh! 🙂

  2. Ja, det har mattats av i bloggandet. Måste kolla på utmaningen. Va?! Who? Me? Jag som aldrig har skrivit ett inlägg om dagen… hya hya.

    Bra skrivet om klimathotet. Medierna slår ju upp det som att allt är frid och fröjd nu. GAH!

    • Om man gör ett ännu större problem av ett stort problem så blir det ett litet problem, när man säger att det inte var något större problem eller något sånt. Häng på utmaningen och testa.

  3. jag har kollat länken
    tycker också att bloggen är vida överlägsen facebook, facebook är bara trams enligt mig
    kramar

  4. Åh, roligt! Det ska jag absolut kolla på! 🙂

  5. Kul ide!! Hoppas inte jag är försent ute… =)

Lämna en kommentar