• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

KAJSALISA PÅ REA

Linda, klart du skall hänga på, skaffa barnvakt, jag fick ta med en vän.

”Häng kvar i luren Kajsa, jag …. jag skall bara , så där ….. är hemma från dagis och är förkyld, gav honom lite papper. Jag har inte hämtat mig efter julen ekonomiskt, dessutom är det rätt fullt i garderoben. Men varför får man ett erbjudande att ta med en vän när man skall köpa kläder billigt.”

”Linda lägg av nu, vi skall gå på revy, på Hamburger Börs R.E.A alltså Roligt Elakt och Aktuellt, en förkortning alltså.”

”Shit, varför sa du inte det på en gång, trodde du menade Lindex, är inte den där Anders Lundin med, ringer morsan genast.”

”Bra, då hänger du på, det är genrep, mycket coolare än dom där premiärerna. När den där röda mattan rullas ut har man ju redan sett föreställningen före dom.”

”Här går jag hemma och snyter ungar, så ringer du bara och får mig att känna mig så där jätteexklusiv.”

Vi åkte in till stan, tydligen var vi där rätt tidigt.

”Verkar tomt är du säker på att ?”

”Ja det stod det i mejlet.

Det fanns att välja på i baren.

Det blev en öl, med utsikt mot ett vackert fönster.

”Du Kajsa, det där med mycket folk ………”

”Ja det dök ju upp några i alla fall skall vi tränga oss in kanske.”

Så dök regissören upp och presenterade föreställningen. Vi fick reda på att det var tillåtet att fotografera 15 minuter in i showen. Så vi kunde ha något att lägga i bloggarna. Om det nu berodde på att jag tidigare frågat med och förklarat att det blir mycket bättre med bilder när vi presenterar låter jag vara osagt. Men jag ångrade att jag inte tog min Nikon istället för kompaktkameran, för vi hamnade rätt långt bak. Men om ni har överseende med bildkvaliten så kan ni hänga med mig 15 minuter in i showen. Tack för att vi fick fota i alla fall, det är inte överallt man får göra det.

ROLIGT

Inleddes med ett sång och shownummer. Från vänster Sussie Eriksson, Anna Carlsson, Ola Forssmed och Anders Lundin.

Anders Lundin som dryg hantverkare.

Luggen stilen och sången satt perfekt, behöver väl inte nämna vem det skall föreställa. Anna Carlsson var Veronica Maggio.

ELAKT

Leylas Kök

Nej du skall visa tittarna, inte tut ….. Jag tycker inte man skall slå ned på ”under bältet humor” det är en svår balans att få publiken med sig. Sussie Eriksson som sockerälskande TV-kock var fenomenal och vi skrattade.

AKTUELLT

Naturligtvis är schlagerfestivalen på tapeten, här i kariokeform, kommer inte ihåg viken låt dom satte ihop texten med.

Naturligtvis sprang Anders Lundin runt och ledde allsången i publiken.

Sen hade kvarten gått, som ni ser var det snabba nummer och mycket aktivitet. Nu fick kameran ligga och vila i fickan medan jag koncentrerade mig helt på showen. Så ni får inte se ”Så mycket bättre” Med Anna Bok, ”After Dark i Irak” med Alibabsan, en rappande Strindberg eller min personliga favorit Anders Lundin som Joe Labero och Anders Forssmed som Assistent. Skrattade så jag var på väg ned på golvet.

Men ni kan ju gå och se det här själva istället. Klicka på länken.

Länk Hamburger Börs

Så var det dags att hämta ut kläderna och dra sig hemåt.

”Kajsa, jag springer in på toa, kan du hämta ut min jacka också, det skall ligga handskar i en ärmen, två stycken.”

”Ja Linda, jag vet att du har två händer, du har haft det så länge vi har känt varandra.”

”Sen tar nog inlägget slut nu så du kan väl passa på att skriva att det var den bästa rea jag varit på. Passa på att tacka dom där tre tjejerna som fixat det här åt oss också. Vad heter hon nu igen.”

”Linda ?”

”Ja jag står här, men jag måste på toa vi snackar sen.”

Hon blir alltid så där snurrig när hon är hemma och vabbar, men vad fick hon Lindex ifrån knappast hennes Rock and Roll Attitude.

”Jaha oj var det min tur, här är lappen. Två jackor, två handskar och två händer. Skall ligga i ärmen.”

KajsaLisa

4 svar

  1. Suverän ide att se REA på genrepet. Den revyn verkar verkligen ha varit sevärd…

  2. Kul att ni hade en bra kväll och fina foton fick du!
    Själv lydde jag inte 15-minutersregeln (glömde bort!) 🙂

Lämna en kommentar