• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

KAJSALISA GÅR PÅ OSCARSGALA

Tja inte riktigt kanske, men något i den stilen. Förra Lördagen var det dags igen för mig att gå på konsert ihop med min kompis. Den ensamstående headbangande tvåbarnsmorsan och Metalblondinen Linda.

( För er som inte kan wordpress, man kan klicka på bilderna för att få upp dom på skärmen i större format. Dessutom rekommenderar jag att dubbelklicka på youtubeklippen för att se dom på youtube, det är dom värda. Den blåa texten är länkar till gamla konsertinlägg )

Bandit Rock Awards är en tillställning där man delar ut priser till olika rockband, som gjort sig förtjänta av det under året. Det är Radio Bandit 106,3 som ligger bakom detta, bästa band bästa nykomling o.s.v får ta emot en staty i betong. Kanske inte lika pretto som grammisgalan, men det finns egentligen ingen motsvarighet till detta. Aftonbladets Rockbjörn kunde dom ju döpa om till Popnallen istället, eftersom dom som vinner där oftast inte har så mycket med rock att göra.

Så för oss som skiter i vem som vann Eurovision och aldrig förstått Håkan Hellströms storhet är detta ett kul alternativ.

Linda: Shit vad jag är trött i fötterna, hur långt är det kvar.

KajsaLisa: Klaga inte, det är ju underbart promenadväder, byt skor.

Linda: Ha ha, skall du säga som du vinglar på dom där klackarna.

Efter att vi outfittat oss, ( som till Deathstarskonserten ), doppat ansiktena i burkarna med mörkt smink och dragit i oss några Buddington, så stack vi till Gamla stan. Jag körde med Ed Hardylinne ( Love kills slowly dödskallen ), nitbälte, blanka leggings ett par höga svarta stövlar med på tok för höga klackar. Mina 1.57 är inte mycket att komma med om man skall se något på en Rockkonsert. För att inte frysa ihjäl på vägen hem så blev det en stickad svart polo över. Linda körde bikerstuk, med klassisk Motorhead t-shirt, bikerjacka och skinnbyxor samt hennes enorma klumpstövlar hon knappt kan gå i, med en massa spännen.

Över detta hade vi vår vadlånga australiensiska oljerockar, som är jättepraktiska att gå ut och festa i. Dom ser coola ut och tål allt. Blir man för vinglig på vägen hem och inte fixar att ta sig till tunnelbanan kan man krypa in i ett buskage och sova en stund. Man blir ett med fjolårslöven så man slipper bli antastad eller hamna i fyllcell. Sen är det bara att resa sig, inta frukost på närmaste Seven Eleven  och borsta av sig när man nyktrat till.

Efter att vi intagit en pasta var, ihop med en Hobgoblin och njutit av dom stirrande blickarna över våra outfits, från dom andra borden på Vapiano. Lämnade vi Gamla Stan och gick över Slussen ner på Söder Mälarstrand.

Linda: Äntligen framme, this boots are killing me.

KajsaLisa: Ha ha, det är nästa kråkslott uppför backen där.

Linda: Skratta inte, då puttar jag omkull dig vingelmaja

Linda: Vilken jävla backe.

KajsaLisa: Men titta där är ju  Bullets turnebuss, vi är på rätt väg.

Linda: Kolla flaggorna, det kallar jag attitydfordon.

KajsaLisa: Du ser, det var ju inte så långt.

Linda: Shit vilken kö, vi kan nog stå här en halvtimma och se ascoola ut, nu öppnar vi rockarna och exponerar outfitten.

Danko, I`m here now, Linda from Stockholm.

KajsaLisa: Lugna ner dig, Danko står nog inte i kön.

Efter att vi hängt av ”krypa in bland fjolårslöven-rockarna” och min ”inte-frysa-ihjäl-när-jag-skall-vingla-hem-tröja” i garderoben, sett till att vi var nykissade och köpt varsin öl, så ställde vi oss nedanför scenen. Det skulle först bli några svenska band som körde tolvminutersgig med prisutdelning och mellansnack. Sen skulle Sick Puppies och Danko Jones köra varsin konsert. Först ut var Plan Three, har knappt hört dom, lät hyfsat.

Bra öppning

Linda: Det här var ju småmysigt, minns du Sonisphere.

KajsaLisa: Men även om vi drack vattenskadad öl i regnrockar och jag fick dra loss dig ur leran när du körde fast med dina jättestövlar, så hade vi rätt kul.

Linda: Det var verkligen regnrock dom körde där.

Sen var det dags för Royal Republic, lika vansinniga på scen som i sina videos.

Linda: Dom kör Underwear, vet du vad jag kom att tänka på.

KajsaLisa: Nej för i helvete, inte nu igen.

Linda: Men jag gick ju in på toa och tog av mig trosorna innan jag slängde upp dom på scen.Har du bloggat om den konserten förresten.

KajsaLisa: Nej, shit vad pinsamt det var, jag har försökt att förtränga det, du var ju skitfull, drick inte så mycket nu.

Linda: Fast visst är jag rätt lik hon som rider på Adams axlar i videon, samma hår och allt.

KajsaLisa: Jovisst, men sluta med dom där grillerna nu, du skall headbanga, jag skall fota.

Linda: Som vanligt alltså.

KajsaLisa: Precis.

Sen blev det Full Steam Spacemaskin, så Linda fick headbanga bort lite överskottsenergi.

Nicki och Nicke

Sen kom Nicki Wicked ( Crucified Barbara ) och Nicke Borg ( Backyard Babies ) upp på scen. Bägge kör som radiopratare i kanalen och har torskat i Schlagerfestivalen. Vilket måste ses som en merit i dom är sammanhangen. Att dom inte gick vidare alltså.


PAIN

Peter Täghtgren, mannen med den underliga karriären. Pain som han kallar sig är bara ett litet sidoprojekt från bandet Hypocrysy där han är sångare, själv har jag bara hört honom som Pain och jag känner ingen som hört det andra ”huvudbandet” tyvärr.

Fast han är grymt bra som Pain i alla fall. Körde den senaste låten Dirty Women

Fick till en bra bild på Pains basist.

Lägger in Shut your mouth, har haft den med tidigare och han har gjort mycket annat, men det här är en av mina favoritvideos.

Lite stagedive

Under mellansnacket passade programledarna Bollnäs-Martin och Peter på att stagediva, Så här ser Peters skosulor ut.

För er som brukar lyssna på 106,3, så här ser Bollnäs-Martin ut i verkligheten. Alltså mycket snällare än vad han låter i Bandit Shitlist. Tyvärr blev inte bilderna på programledarna så bra.

Jag lägger ut hans trätosyster Sanna också här ihop med sångaren i ………

BULLET


Ett band för oss som gillar basicrock typ ACDC, sån där musik som aldrig är modern och aldrig omodernMan ser nästan på dom hur dom låter.

Fullt ös medvetslös.

Håriga gitarrsolon.

Sångaren utsatte oss för det som tjejen blir utsatt för 2:40 in i videon, i cirka 20 sekunder. Vilken pipa han har, trodde trumhinnorna skulle ryka.

En video om hur man stylar om en modebloggare. Känsliga personer som saknar bisarr humor bör inte titta på dom sista sekunderna. Det är lite i värsta laget.


Appråpå bisarr humor.

Magnus Betner som har ett eget program i kanalen dök upp, efter en kvart hade han dissat halva jordklotet. Tänk om man själv kunde vara så elak.

SICK PUPPIES


Ett band från Australien som vann utmärkelsen bästa nykomling. Fast jag tyckte den skulle gått till Halestorm. Fick faktiskt en kram av Lzzy Hale när dom spelade på Anchor och jag köpte deras platta, signad av bandet.

Räknas inte social kompetens.

Fast det här var intressant.

Linda: Kajsa, måste fråga en grej

KajsaLisa: Tala högre jag hör inte

Linda: Men andra kan höra

KajsaLisa: Här nedanför högtalarna, knappast.

Linda: Okej.

Kajsa har du bytt sexuell läggning !!!!!!!!!!!!!!!

KajsaLisa: Tyst för fan, andra kan ju höra.

Linda: Ja jag bara undrar, du har ju smugit på den där tjejen med kameran en bra stund nu.

KajsaLisa: Men shit, ser du inte, hon äger ju scenen, jag har aldrig sett någon liknande basist tidigare.

KajsaLisa: Det här är inte sexism, det är feminism, feminism så in i helvete.

Linda: Fan, du har rätt, hon är ju grym, men så är hon ju bas också. Men kan du inte fota gitarristen lite, tycker det är lite Brad Pittvarning över honom.

KajsaLisa: Den här blir skitbra. Fast nu slutar dom.

Linda: Jag går och köper öl, skall du ha en ?

KajsaLisa: Köp en till mig också.

Medan Linda köper öl kan vi kolla en video med Sick Puppies.


Linda kom tillbaka i god tid, med två Heinickenflaskor och trosorna på sig, innan det var dags för.

DANKO JONES

Nu står jag bara några meter ifrån. Bakom trycker en två meter lång stupfull slipoverklädd 40-plussare på och flaxar med sina bläckfiskarmar. Dessutom håller jag en halvdrucken Heinichenflaska mellan låren. Ljuset är min största vän och fiende på en gång, det röda eller blåa skenet byts plötsligt ut mot en vit spot rätt i ansiktet. Kör manuellt och exponeringsmätaren har fått tuppjuck.

40-plussaren drar av sig slipovern och blottar hela Dressmanskjortan. Fy fan för Svennebananfyllskallar. Dom vanliga besökarna, som ser ut som dom fått Mormor att inte våga åka tunnelbana, tar ett par öl och är hur trevliga som helst. Det är när det dyker upp äldre gubbar på konserter det blir problem. Kunde han inte krökat ned sig framför Postkodmiljonären istället.

Linda: Så nära, det pirrar ju i hela mig.

KajsaLisa: Behåll trosorna på bara.

Linda: Men jag börjar få snigelspår känner jag.

KajsaLisa: Gnugga mot kravallstaketet, så känns det bättre. Dom trycker ju på bakifrån och ingen märker något.

Fast han har inverkan på oss kvinnor känner jag, eller är det Heinichenflaskan som skaver. Skulle tagit skinnbyxorna, dom stänger in fisklukten bättre.

Visst har vi mysigt Danko och jag

Han har en rätt kaxig fräck humor också, här dissar han vipgästerna. Sen är det snusk mellan låtarna också. Han gör det bra, väldigt bra, varför tog jag inte skinnbyxorna.

Code of the road som extranummer, sen är det över. Våra nederdelar får chansen att lugna ner sig lite. Vi minglade runt en stund och jag höll koll på om jag såg något snyggt till Linda i Maiden T-shirt och tatuerade armar. Men hon erkände rodnande att hon använt kravallstaketet och fått ned pulsen.

Det började bli dags att röra sig hemåt, vi hämtade ut rockarna i garderoben och gick ut,

Linda: Så hela vägen tillbaka till Slussen, var säger du om att leta upp en buske och bli ett med fjolårslöven?

KajsaLisa: Lite rått och fuktigt ute nu tycker jag, passa på att vädra ut lite fisklukt istället.

Linda: Nej då börjar jag frysa också, Dankominnena får vara kvar innanför rocken ett tag.

KajsaLisa: Håller med.

Linda: Gillar hans attityd, han skulle gärna få köra en sån där röd lampa på mig.

KajsaLisa: Vad menar du ?

Linda: Ja du vet videon.

KajsaLisa: Fast vilka tandläkarräkningar du skulle få. När dom dyker upp skulle du tänka på en annan video.

Linda: Vilken då.

KajsaLisa: Had enough

KajsaLisa: Titta, vi är redan framme, där är Slussen.

Linda: Skönt hem och borsta tänderna.

KajsaLisa: Men först skall vi vädra ut fisklukten på tunnelbanan.

Äntligen klar med det här mastodontinlägget, det höll på att knäcka mig.

KajsaLisa




8 svar

  1. det var ett inlägg som heter duga 🙂 förstår att det tog tid att göra iordning det, självklart var jag tvungen att titta till slutet bara för att du skrev att känsliga inte skulle göra det, blev ledsen 😦 men förstår ju att det bara var fejk
    bra videor och bra låtar
    kram

  2. Vilken kväll ni fick och härligt att du delar med dig av det hela till oss. Ni verkar då i allafall ha det roligt tillsammans 🙂

  3. Vilket inlägg, långt som en motorväg. Jag utgår ifrån att kvällen blev exakt lika bra som du trodde. Det finns bara några ord som fastnade direkt och sitter kvar!
    HÅKAN HELLSTRÖM. Den mest överreklamerade artist som finns. Jag skulle aldrig betala för att se och höra honom. Jag trodde att det bara var jag i hela världen med den uppfattningen!
    TACK för att jag slapp vara så ensam! 🙂

  4. Wow vilket inlägg. Jag är imponerad och road. Ska ta och lyssna lite på låtarna nu också.

Lämna en kommentar