• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

SKYLTSÖNDAG: HITTA RÄTT

Suttit uppe och bildredigerat skall strax gå och lägga mig. Var på två ställen i helgen.

I morgon blir det mer röj än vanligt här med grymma bilder, ja ni förstår nog på vad.

Det får bli en nödfallsskyltning med stationsskyltar från Spårvägsmuseet

Länkar upp BPs SkyltSöndag

GODNATT

KajsaLisa

12 svar

  1. God morgon KajsaLisa! Häftiga skyltar, finns dessa platser kvar eller? Ja Googlade Blåslut 🙂 Det är väl närmare 25 år sedan jag åkte tunnelbana liksom för en Norrlänning…

    • Ja men station Kungsgatan heter Hötorget sen 1957.

      • Ha ha rätt lustigt 🙂 För där har jag klivit av. Men jag passade på att fråga min lillebror: Nu ska jag ta ett allvarligt snack med dig. Varför går vi till vagn 1, eller vagn 2 eller typ tre ibland? Jo svarar han ska vi tex kliva av vid Hötorget jag vi sitta i vagn tre. Ser du hur vagn tre nu stannar vid uppgången? Vi spar tid tillade han. Jag trodde han hade ramlat och slagit huvudet eller nått… Hur klarar du av att bo här? Det ska inte bli så länge till svarade han… jag tror han klarade 5 år 🙂

      • Man sätter sig fel och sen går man 🙂

  2. Eh, äh, öh…..varthän ska man? Kul…. 🙂

    Ha en fin vecka!

  3. Nostalgi, har bott ett par år i Fruängen, först i Herrängen och när katastrofen inträffade, skilsmässan, då såldes huset och jag köpte en bostad i Fruängen så dottern kunde gå kvar i sin gamla skola.

  4. känner igen hållplatser

  5. Klagar absolut inte över dina ”osorterade” skyltar från olika stationer och troligen även från olika tidsepoker. Skulle kalla det hela för ”skyltspaghetti”:-)

    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

Lämna en kommentar