• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

TRÅKTORSDAG: MUDMASTER

Jaha, idag var det svårt att hänga upp sig på något, okej snön igår men den var på väg bort nu.

Men jag har ju sommartiden, nu tycker jag inte att det är något problem eftersom jag jobbat skift tidigare tycker jag att när folk får jetlag av att ställa om klockan en timma är rätt tramsigt.
Däremot känns det här att ställa om tiden är helt onödigt, jag har ett problem med det.

Jag tänkte köpa en ny Casio G Shock klocka stötsäker och vattentät. Jag vill ha en stor blaffig sak med färger som syns och dom finns i olika prisklasser.

Det finns massor av varianter och serier den här under tusenlappen känns rätt oansenlig och sticker inte ut alls. Vi fortsätter till Mudman

Okej jag skiter i alla funktioner den skall visa tid och se cool ut. Här kan man ju titulera sig lergubbe, vad det nu menas med det. Pris runt 4500

Här snackar vi en Mudmaster, pris runt 12000 nu kan man skriva in lermästare på sitt CV, det ni, snacka om respekt.

Okej jag skiter i lermästarna lergubbarna och och alla jävla funktioner, det skall visa tid, hålla, tåla att bada med och se jävligt ball ut. Men jag vill ha en med analog visning och det är ett rent helvete att tekniskt flytta timvisaren den där timmen två gånger om året.

För några år sen trodde jag det var löst, dom där nere i Bryssel skulle fixa till det här. Jag tänkte äntligen så har dom där överbetalda människorna fått en uppgift som inte kan vara så svår att lösa. Men så fan heller dom misslyckades trots att det säkert är lättare än att ställa om klockan, tydligen är det nästan omöjligt att bestämma att vi har samma tid året om.

Fransmännen vet ju hur man gör, kör dit med traktorerna och kastar gödsel på dom, jag får väl skaffa en Mudmaster, åka ned och kasta lera på dom.
Eller så får alla där nere en analog Mudmaster som tjänsteklocka, sen har dom ett rent helvete två gånger per år tills dom löst det här.

KajsaLisa

4 svar

  1. Hahaha! Men du, den sista varianten var rätt frän om man säger så. Kan även berätta nåt (riktigt) tråkigt för dig. Köpte en Casio G-Shock för några år sedan – till otekniska mig själv alltså. Klarade inte ens att avläsa klockan – sommar-eller vintertid. För allt som blinkade på displayen tog över självaste (lysande) visarna. Nej, jag slängde den inte. Den var alldeles för dyr för det ödet. Batteriet har gått ut vid det här laget, men klockan är sprillans ny och i stort sett oanvänd.

    Tråkigt, eller hur;-)

  2. ”Sommartid” är värdelöst, mörka tidiga morgnar, vill fortsätta Normaltid.
    Jag har en enkel liten klocka under 500kr, räknar stegen, väcker mig, berättar vädret, berättar om jag sovit gott, massa funktioner…

Lämna en kommentar