• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

SKYLTSÖNDAG: HELLSTONE DEL 3

Veckans bidrag till BPs skyltsöndag.

DSC03597

Börjar med att lägga upp min Hellstonevinjett, jag vill bara släppa några bilder i taget så dom inte försvinner i mängden, så det blir några veckor till därifrån.

DSC03607

Titta vad glada femtiotalsbarnen blev när dom fick Hellstonegitarrer.

DSC03698

Den här blev lite suddig tyvärr, men den fick följa med i Skyltsöndagen, eftersom den var så provokativ. Okej AIKare, och Djurgårdare gillar den inte men Bajenfans jublar. Men kolla in kungarna på baskaggen, den undre är Nacka Skoglund (en gammal bajare enligt farsan, sen Zlatan överst. Sånt här kan göra vissa Malmöiter helt galna.

DSC03699

Den här skylten skulle nog många band vilja ha ovanför ingången till replokalen.

Nästa Söndag blir det elak kaffesatir.

KajsaLisa

 

19 svar

  1. Visst dreglade jag redan förra söndag här hos dig. Om inte så gör jag det nu. Är ju Bajen-fan så det trumsetet är helt i min smak. Å med lite tur kanske kommer Zlatan spela för Hammarby, men jag hoppas att han inte ”bli uttagen” i bortamatchen mot Malmö, för det skulle sluta i katastrof.
    Å rep-skylten – så himla läcker. Älskar neonskyltar:-)
    Vilket bidrag till Skyltsöndag:-) Tusen tack för det och länken:-)

  2. inte alla föräldrar lika glada över gitarrer

  3. den rep-skylten skulle även bergsklättrare gilla 🧗🏿‍♂️

  4. Verkligen en guldgruva till Skyltsöndagen den där affären 🙂

  5. Har ni tittat in här och nu två gånger. Kan inte begripa att jag inte gjort det tidigare utan då bara passerat. Så läckra skyltar!

  6. Ett sånt läckert trumset! Å, jo nog kan malmöiterna bli upprörda av bilden på Zlatan. Jag gillar ”REP”-skylten i neon. Det är något speciellt med neonskyltar.

  7. Festligt kul med HELLSTONE, du borde ta en rundresa på brittiska öarna och fota skyltar med galna ortsnamn, bla såna här kan man hitta: Ha-Ha-Road, Cockshoot Close, Penistone, The Glory Hole, Shitterton, Titley Close, Sandy Balls, Spanker Lane, Hooker Road, Titty Ho osv, skulle aldrig funka i Sverige med alla hycklande PK tomtar. Apropå AIK, Djurgården och Hammarby, Peking tvålade till AIK med 4-1, Djurgården med 3-0, hur det kommer sluta mot Bajen återstår att se,.7-0 kanske? Ha det KL, jag ser framemot nästa avsnitt med HELLSTONE, roliga ortsnamn är svåra att hitta i Sverige men utanför Peking finns Världens Ände, och norr om Örebro Rockhammar,.det du. Puss på din bara rumpa.BL.

  8. […] Musikbutiken “Hellstone” är en guldgruva när det kommer till skyltar. Både i skyltfönstret och inne i butiken. Och på Götgatan i sig är många både i gång, på gång och under gång. Min bloggvän Kajsalisa har fler bilder härifrån.  […]

Lämna en kommentar