• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

TJEJEN SOM HAR TAJMING

Busstrafiken känns lite obefintlig.

DSC_3730

För att bygga upp en story kring Marits Helgbild backar vi bandet till i Torsdags eftermiddag, väntar på bussen till jobbet.

DSC_3731

Tajma tidtabeller är nog inte riktigt min grej Tajmade regnet rätt bra, klädde på både mig, kameran och matlådan.

DSC_3733

Lite dålig tajming med tidtabellen, men bussen kommer alltid, så jag vinner i slutändan i alla fall. Så bra att jag hatar trädgårdsskötsel och vilken tajming att jag inte vattnade,det gör jag ju i och för sig aldrig i alla fall.

DSC_3734

Dom som har tak på busshållplatsen verkar  inte  lika bra på att tajma klädseln mot vädret.

DSC_3736

Tyvärr tajmade jag inte med att ta med polarisationsfiltret, lite reflexer. Men det går av folk också så jag tajmar dom perfekt.

DSC_3739

Byter till deras säte som blev ledigt och kan sträcka ut mig, 12 grader varmt och fiskartröja under, vilket sommarväder.

DSC_3740 (kopia)

Framme, nu har det nästan slutat regna, hinner experimentera lite med takvinklar på busstationen, perfekt tajmat, det kommer bara ett par droppar på linsen.

DSC_3741

Går från busstationen genom suckarnas gång under järnvägen, till ljudet av rumänsk dragspelsmusik. Tajmar så jag kommer när musikstycket börjar ( vilket faktiskt hänt tidigare eftersom han bara kan en melodi ).

DSC_3742

Slutat regna ha ha, tja tajmingen var okej i alla fall. Tog inte mina sneakers. Men nu plaskar jag genom det här eftersom jag vet en sak, det är sista arbetsdagen innan semestern.

Nu till helgbilderna.

Här pratar vi supertajming.

DSC_3749 (kopia)

Exakt ett dygn senare, uppe på Södra Teaterns terrass, det är över tio grader varmare och den blå himlen fylld med små vackert vädermoln. Den här tajmingen är lite mer avancerad, än att frakta sig själv och en matlåda torr till jobbet. Jag har kollat väderstatistik sen mitten på 1800-talet och titta det fungerar ju att tajma semestern. Vid båten där nere har Helena fotat bannern till gårdagens fototriss förresten.

DSC_3750 (kopia)

Den här bilden ger en uppfattning om hur högt upp det här är. Rampen där nere går till Katarinahissen. Det är därifrån jag lagt in många utsiktsbilder till fototrisser och helgbilder. Vill ni sitta här med ett glas vin en öl eller drink så gå upp till Mosebacke torg, gå in på teatern ta dörrarna till vänster, en halvtrappa ned finns hissen och åk upp till våning sju. Men var här exakt klockan 4 när dom öppnar för att få ett bord, tajming alltså. Baren  Sjuan öppnar Onsdag till Fredag 16.00 och Lördag 17.00

DSC_3755Börjar den här semestern med en champaniedrink även om den var dyr.

Det gäller att ha tajming, charterresa till Mallis känns väldigt onödigt  just nu.

KajsaLisa

 

 

 

18 svar

  1. Vilken tajming…. Och champagnedrink slår ju charter alla gånger!

  2. Alltså regnbilderna kunde jag iofs kunnat vara utan. Jag menar nu har vi ju haft hela två dagar utan regn – så…
    Men som tur är avslutar du inlägget med semester (din alltså) och härlig sol. Men helt otippad var ju att du dricker sådana drinkar – det hade jag då aldrig trott. Se hur fel jag hade där.

    Njut av semestern! Eftersom du gillar regn mera än sol så önskar jag dig – just det -regn – men helst inte här hemma;-) Ska be svägerskan i London att ordna lite regn och dimma år dig;-)

    • Ha ha, Föredrar nog solen om jag skall slappa. Däremot är det mycket roligare att fota när det regnar. Skall uppsöka lämplig strand ifall solen fortsätter. Men när det gäller fotografering så föredrar jag att få vatten på den istället för sand. Sen regnar det knappt något när jag är i London. Jag har snittat på mina resor dit haft 12% regndagar och det stämde exakt när jag var där sist. En dag av åtta 🙂

  3. Tajmat rakt igen, grattis.
    /Kiki

  4. Perfekt tajming med fint väder lagom till semestern! Underhållande inlägg som vanligt. Är lite dålig på att hinna med er andras bloggar nu under min egen långsemester. Blir bättre när jag kommer hem igen 🙂 Ha en suverän semester!

  5. Gillar regnet som gör det så grönt och fint här ute, hoppas inte värmen håller sej i flera veckor så allt blir brunt och fult lagom är bäst
    Drinken smakar vi gärna på ser smarrig ut;-)
    Ha en bra vecka
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2014/07/06/10776572-helgbilden/

  6. Väl tajmat där 🙂 Och vilket bra sätt att börja semestern på! Skål!

  7. Tack för tipset! Satt i Gamla Stan förra veckan och såg skylten till Södra teatern. Visste inte om deras takterass. Det blir besök där nästa Stockholmstripp! Nu behöver man inte åka bort. Här har vi haft varmast i landet dryga 28 grader och vädret lär hålla i sig.

  8. Vet inte vilka bilder jag ska gilla bäst, sitter och svettas här som en galning och bara längtar efter regn och en riktig urladdning… samtidigt blir jag knäsvag av bilderna från Södra teatern, jag fullkomligt älskar den platsen och vill också sitta där och dricka champangedrink… får väl gilla en kombo, senast jag var på Mosebacke började det störtregna under utomhuskonserten, men det gjorde inget, jag njöt ändå…

  9. Den där utsikten över stockholm är ju fantastisk!

Lämna en kommentar