• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

SKYLTSÖNDAG: OMÖJLIG REKLAM

Jag lade ju upp en cigarettreklam för ett tag sen till BPs Skyltsöndag. Här är ytterligare några skyltar från Spårvägsmuseets samlingar som borde vara omöjliga idag.

Man får bättre hälsa och blir vackrare av juice i plåtburk, tja allt är ju relativt, ifall man har riktigt sunkiga matvanor. Är kaffe en passion egentligen, känns lite overkill.

Alkoholvanorna och kunskaperna har ju utvecklats sen 50 talet, vaddå, det är ju spanskt sen finns det både rött och vitt. Bara blaska i vatten och is, sen rör man om. Sen tror jag inte någon ens skulle försöka sälja saft som heter Corona idag speciellt inte med eftertexten frisk, anar nästan lite ironi här.

Nu åker jag ut på landet en vecka, återkommer till nästa SkyltSöndag, släppte inlägget i förmiddags för att hinna, kollar runt hos er andra när jag kommer tillbaka,

KajsaLisa

14 svar

  1. Kan inte låta bli att undra vilken den andra passionen ör som Povel Ramel tydligen fallit för????

  2. Var det bättre förr? Kanske liiiite om jag tänker efter. Så oskyldig reklamen var då, lite kultig och mysig betraktad med dagens ögon.

    Det märkliga är att man då tillät alkoholreklam som man sedan förbjöd igen och återinfördes för inte så länge sedan. Ja, Corona öl verkar ha överlevt pandemin. Drack en häromdagen. Skulle vara intressant att veta hur omsättningen har påverkats av pandemin…

  3. Håller med, Coronasaft skulle inte sälja idag. 🙂
    Nej, kaffe är inte en passion säger jag som är tedrickare. 😉

  4. Men jag må då säga att dom var tilltalande på ett vackert vis. Nostalgiska på hög nivå. Ha nu så trevligt på landet.

  5. Ler åt att man använder ordet orange istället för apelsin. Att reklammakarna luras är vi ju vana vid sedan urminnes tider, men nog var alla reklamskyltar mycket finare förr! Eller, vad tycker du? Coronaungen är ju så gullig! Trevlig semester på dig!

  6. Alltid roligt med gamla skyltar å jag kan hålla med dina kommentarer.

    Tänk på att det finns en öl som heter Corona….

    Ha en bra vecka!

  7. Underbara retro reklam skyltar…det var mkt bättre förr….ju förr desto bättre som jag brukar säga…

Lämna en kommentar