• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

JAG HAR EN HUND SOM KAN MATTE.

Jaha, nu var det Marits helgbild igen, tyvärr gick blev det ingen bestående kreativitet av att jag duschade håret i ovädret i onsdags efter besöket på Akkurat. Temperaturen gick upp över 25 grader igen och mitt strandzombiestadie återkom.

Kolla själva hur det var i Lördags.

DSC01884

Nu ligger jag här på en filt i solen och är totalt nollställd i hjärnan.

Men vänta förresten nu händer det saker

Kolla !!!!!

DSC01886

Shit jag vände på mig, fast boken har slagit igen. Får väl börja med kapitel tio igen.

DSC01893

Eller sidan 10 menar jag givetvis. Ingen större prestation när boken börjar på sidan 7. Var det Ove han hette förresten, kollade omslaget jo det stämde.

Nej !!! Så här kan vi inte ha det.

Okej, Söndagen skall börja med ett riktigt satans åskoväder, får väl gå ut med Lufsen en timma tidigare och kyla ned hjärnan igen. Lade ned lillkameran i fickan på regnrocken redan på kvällen för att inte glömma den. Stämde exakt vaknade klockan sex i morse av muller och blixtar så huset skakade. Det var bara att klä på sig koppla Lufsen och gå ut, tänk jag kom ihåg att ta med honom när jag gick ut med honom alltid ett framsteg. I onsdags var det blöt i håretregn men nu var det vattenfall innanför kragenregn så jag lät huvan vara uppe. Vi gick ned till den nattöppna bensinmacken för att köpa färska frallor och ett paket hästkött till frukost

En bensinmacksägare det bor i staden han bakar frallor mest hela dagen

Visst är det konstigt egentligen, men tur när kylskåpet är tomt på söndagsmorgonen. Jag lämnade Lufsen utanför i ovädret, men han tar inte illa upp för det, han vet att jag får dåligt samvete och då får han några hästköttskivor av mig.

Titta Björklund jag har en hund som kan matte inte illa va🙂

Det var nu jag kom på det.

Nej jag glömde inte att ta med kameran, jag glömde att jag tagit med den. Åskan hade försvunnit när jag gick ut från macken och det droppade bara lite. SMHI hade registrerat 4800 blixtar i östra Svealand och jag hade inte fotat en enda. Fan vilken helgbild det blivit.

DSC01879

Ställde mig på gångbron över vägen istället, en röd bil i gryningen mot regnvåt asfalt, det får bli helgens bild. Känner mig lite mer kreativ än igår i alla fall.

Det verkar klarna upp, nu går vi hem och äter frukost sen lägger jag mig på filten igen och börjar på sidan elva i En man som heter Olle, eller hette han så förresten ?

Äsch får väl kolla omslaget igen.

KajsaLisa

20 svar

  1. Så schysst inlägg, så talande för dagsläget. Min helg har spenderats mestadels i mälaren.
    /Kiki

  2. Jag hör att det är fler än mig som hjärnan slår av på vid värme… Nu är ju min hjärna lite halvkass redan innan… Tur jag har min källare och tur att det kommer lite regn och åska emellanåt…

  3. Men hur bär du dig åt, du kan ju alltid blogga om regnväder! Här kommer några ynka regndroppar då och då men det är ju inte mycket att berätta om! Så sugen jag blev på nybakta frallor förresten! Tänk om vi hade en sådan mack här i närheten!
    Ha en skön kväll!

  4. Här har det också åskat som bara den hela dagen men ingen blixt lyckades jag fånga heller 😞 snygg bild med den röda bilen!

  5. Man blir onekligen seg, eller segare än vanligt, av värmen. Vi har klarat oss från åska här i norr några dagar nu, lite mulet idag men imorrn knallsoligt igen. Blir nog stranden igen. Ha en bra vecka’

  6. Skönt med en god bok och lite uppfriskande regn! Ha dé!

  7. Alltså om du velat fota blixtar hade du fått gå upp klockan 05:45 igår natt, å det gjorde du nog inte frivilligt;-)
    Förstår t o m att du inte kommit längre med Ove. Ska bli intressant att höra vad du tycker om boken.

    Å vägen är öde, folktom. Tur att åtminstone en bil var ute. Dessutom var den röd så att bilden fick lite liv i sig;-)

  8. Jojo värmen kan ta kål på vem som helst utom min granne. Hon sitter ute om dagarna och solar sig och åsynen av henne får mig att svettas och kippa efter luft. Ett finfint inlägg på din helg.

  9. Boken imponerade stort på dig med andra ord😉
    Nog hade det varit häftigt att fåna blixtar i bild … men de är ju snabba som . .. ja, du fattar!😉

  10. Helt underbart !! Känns som det kunde varit jag men äger dessvärre inte förmågan att formulera mig riktigt så…😉 Skyller inte på värme för den är min bonus i livet här på ön😎
    Är inte bara så lite avis på dig som har en Lufsen, blir nyfiken på ”En man som heter Ove” och vad härligt att inte glömma att ta med kameran men glömma att den var med🙂
    Trots att det nu inte blev några blixtrande bilder så är din helgbild riktigt läcker. Tänk en vanlig regnig måndagsmorgon i november med önskan uppfylld om att slippa köa bland alla andra bilar på väg åt samma håll…

    • Tack, han kände nog säkert så. Jag hade en bild på en taxi som säkert transporterade någon plaskvåt stackare som stått och väntat på den utanför krogen också. Men svarta taxibilar mot regnvåt asfallt blir inte kul.

Kommentera

