• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

OKEJ JIMMIE VAD SKALL VI SÄGA OM DET HÄR DÅ ?

Nej, jag har inte besökt Pride i veckan tyvärr, men en liten reflektion kan jag ju lägga in i alla fall.

vigseln_1Facksmil FI

 Såg nyheterna ikväll. Jag måste säga att jag tillhör inte dom som faschineras av bröllop, inte ens den glassiga kungliga varianten som är på tapeten rätt ofta nu. Däremot när jag såg dom två lesbiska muslimerna som vigdes av en Imam märkte jag var mina tårkanaler satt. Sen lyssnade jag lite på partiledardebatten också på Aftonbladet TV. Alla partier var där och diskuterade queerfrågor utom SD givetvis, men dom var nog inte inbjudna och det var nog rätt ömsesidigt.

Men jag kom att tänka på dom när jag såg det enkla men kärleksfulla bröllopet. Jag menar dom gillar inte bögar eller flator, sen gillar dom inte invandrare i allmänhet och muslimer i synnerhet. Alla muslimer är tydligen på tok för religiöst knökkonservativa, dom har någon konstig förtryckande koranmoral som vill föra oss kulturellt tillbaka till medeltiden.

Sen viger en Imam två muslimska flator och ingen av dom sprängs i bitar, jag menar hur i helvete skall Sverigedemokraterna analysera det här. Det blir ju hjärnkortis hur dom än tänker.

Nej, jag förstår varför Jimmie inte var med i partiledardebatten.

Varför skall tramspersoner diskutera transpersoner?

KajsaLisa

4 svar

  1. Såg också inslaget på tv och reagerade precis som du! Dessutom var Imanen från Sydafrika, vilket gladde mig ännu mera!
    Om du inte har läst Blindbock av Arne Dahl, gör det! Där finns en Jimmie i ett liknande parti och han… Ja läs boken.
    Å just vad denna fiktiva person är har jag ofta tänkt att Jimmie också är…
    Kryptiskt, jo;-)

  2. Hellre trans än trams, den sloganen ska jag föreslår till Feministiskt initiativ😉

    Som jag förstår det var SD inte välkomna, så Jimmie och SD-kvinnornas ordförande Paula drog snabbt på sig offerkoftorna och tyckte det var fel. Jag hörde ordföranden för RFSL på nyheterna och hon var mycket tydlig med att bara för att de valts in i politiska rum finns det inget som säger att de måste släppas in i andra rum, som anordnas av opolitiska organisationer.

Kommentera

