• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

STRAND EN RATING

Den här veckan har jag gått ned varje morgon till stranden och bott där. Lägger in lite bilder till Marits helgbild från den jag tog under Söndagen.

DSC_3810

Det innebär att jag kan den här stranden rätt bra. Nu är ju jag lite hemlighetsfull med var jag bor, men ifall någon stöter på den här stranden och tänker: Aha det här är ju KajsaLisas strand så är det ju bra om den är varudeklarerad. Precis som man raitar allting annat nu för tiden så tänker jag nu betygsätta min strand.

Vatten. 5

Det finns vatten där, jättemycket. Visserligen bara på en sida, men hade det funnits på alla sidor  så hade det varit en ö och inte en strand. Det är varmt också, långt över 20 grader, men det varierar tror jag. Hur mycket kan jag inte svara på eftersom jag inte äger en isborr.

DSC_3812

Sand4

Finns rätt mycket av de också, blåser det och man smörjt in sig, ser man ut som en wienersnitsel.

Hunkar3

Nja, det blir tre stjärnor men det har ökat från två eftersom jag tittar på äldre nu men inte slutat titta på dom yngre. Närmar du dig sextio så är nog stranden femstjärnig, men använd solglasögon så inte 20-åringarna tycker du är patetisk. Jo jag erkänner, använder dom jag också.

Risken att få en badboll i huvudet.3

Rätt stor men vem fan bryr sig.

DSC_3811

Risken att få en beachwollyboll i huvudet.1

Rätt liten men gör jävligt ont😦

DSC_3817

Vädret 11

En stjärna tyckte nog dom flesta som åkt dit idag klädda i t-shirts och shorts. Klockan 13.00 blev det kolsvart började dundra och blixtra, sen var det rena kaoset på stranden när alla sprang runt med blöta filtar över huvudet och skulle in i sina bilar samtidigt.

Vädret 24

Jag ger personligen fyra stjärnor eftersom jag också gick dit i t-shirt och shorts, men till skillnad från alla andra  hade jag kollat SMHI och packat ned regnrocken och kameran i min vattentäta rygga, ihop med bullar och kaffe. Jag har ingen lust att gå hem för att det ser ut att bli oväder, eller kanske blir åska. Jag stannar så länge det går.

Det har gnällts en del på SMHI idag, men dom hade faktiskt varnat för åska, dock inte exakt var den skulle komma, vilket sådana som jag som är ute mycket begriper att dom inte kan. Däremot blir det en stjärnas avdrag eftersom jag glömde regnskyddet till kameran, så jag inte kunde dokumentera kaoset på stranden. Få fötterna avspolade och kunna andas för första gången på en vecka var rätt skönt.

DSC_3820

Parkeringen4

När jag tog den här bilden hade det lugnat ner sig så jag kunde ta fram kameran och ta ett snabbt foto. Bilarna som står kvar tillhör nog dom som stod och tryckte under taket vid glasskiosken, så att jag inte fick plats och kunde fota kaoset. Som ni ser så är det en stor parkering, men gå hit istället så lär ni er att ha bättre koll på vädret.

KajsaLisa

22 svar

  1. Vilken härlig strand du har! Har förstått att ni har rena rama värmeböljan där hemma. Var väl riktigt skönt med lite regn. Ha en skön vecka!

  2. Kul idé med en varudeklarerad strand! Är inte säker på att jag hittar just din strand men det finns nog många liknande! Ska hålla utkik efter dig!

  3. Gud så jag skrattade här!!! Alltså beskrivingen av den stranden är nog den mest objektiva jag någonsin läst om en badplats:-)))

  4. Ja oj vilket väder, tur att du var förberedd🙂

  5. 🙂 det är ingen ordning på vädret, antingen toppenfint eller uselt, inget mellanting!

  6. Åhh, det vädret skulle få fem stjärnor plus en bonusstjärna av mig! Det regnade här i dag, men inte blev det nått svalare av det…

  7. Jag såg i media att Stockholmstrakten råkat ut för ett rejält oväder. Själv har jag under helgen befunnit mig på Västkusten och där har det varit soligt, 34 grader varmt och endast några regnskurar (okej då, lite mullrade faktiskt åskan i fjärran). Nu är jag tillbaka i Sundsvall och här är det oxå fint.

  8. Storgillar din strandtest. Sen gillar jag hur förberedd du är, alltid påläst. Inget överraskar dig.
    /KIki

  9. Norrförort, stämmer det?

  10. Kul beskrivning av din strand och det härliga vädret har gjort både den och de flesta strander i vårt land välbesökta. Underbart!

Kommentera

