• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISAS SEMESTERVYKORT 2

Egentligen skäms jag lite, här sitter jag inomhus på Akkurat och tar en Fredagslunch, medan jag tittar ut på en tom uteservering.

DSC_3808

Jag åkte hit tidigt för att få den där platsen i skuggan med alla kuddarna. Jovisst är den ledig, hela uteserveringen är ledig. Men när jag kom in här insåg jag att rostbiff med rostad potatis inte är god när temperaturen går över 30 grader, visserligen är ölen kall, men en Oppingårds Summer Pale Ale skall njutas i lagom takt inte svepas. Man skall visa respekt mot ölet och plånboken.

1-mellanskar-1

Men sen går jag väl ut, tänkte ta deras egen Weisbeer med smak av melon och gurka att läska mig med. Men nej, dom senaste nätternas klibbiga lakan får mig att sitta kvar i luftkonditioneringen, jag skall ändå ta en promenad genom Gamla Stan sen.

Sitter här en stund till och skäms. Men tänk er själva, det vi betalar tusentals kronor för att uppleva nere vid Medelhavet, fixar vi inte här hemma. Egentligen borde jag ju bara njuta där ute på uteserveringen, jag är ledig och hur många sådana här dagar per år har vi egentligen?

Jag är så jävla såsig i huvudet att jag inte en orkar skruva på polarisationsfiltret för att dämpa reflexerna genom rutan när jag fotar. Bestämmer mig för att det blir stranden i eftermiddag, precis som alla andra eftermiddagar dom senaste dagarna. Jag skall doppa huvudet i Mälaren sen blir det en isglass. Kanske jag kan få tillräcklig fart i huvudet för att komma på något till Marits helgbild på Söndag.

När jag sitter här på senhösten med en mörk belgare och regnet piskande mot rutan, känns det riktigt mysig, men det här känns bara fegt och dumt.

KajsaLisa

 

6 svar

  1. Tänk alla de som i år betalt tusentals kronor för att åka till varmare länder när de kunde fått det gratis här hemma… Själv bor jag permanent i källaren och längtar ännu mer till hösten än jag gjorde i somras…

  2. Hahaha! Javisst, du börjar också inse att det vi betalar tusentals kronor för att uppleva nere vid Medelhavet är billigare hemma, men det gör du inte;-) Så visst – ha dåligt samvete du!
    Jag skrev ju samma sak för ett par dagar sedan. Men du – jag njuter för fullt och mitt samvete är otroligt rent:-)

    PS. Testade din Epic idag – godkänd, men Brooklyn är aningen vassare. Eller, om jag ska vara ärligt – så föredrar jag Sol/Corona när det är varmt. Alen är liiiite för tunga för 30 grader;-) DS.

  3. Att unna sig att klaga på sommarvärme är lyx av rang.
    Det är vi värda tycker jag.
    /Kiki

Kommentera

