• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

DET FINNS BARA DÅLIGT VÄDER ELLER MAN BLIR ALDRIG NÖJD (REPRIS)

(Som jag skrev för ett par veckor sedan blir jag helt mossig i huvudet när temperaturen går över 25. Ligger bara i solen och såsar, njuter och all kreativitet försvinner. Därför lägger jag in en repris från 2011, med ett passande tema)

Det är synd om vissa just nu.

Nej, jag menar inte bönderna, dom är aldrig nöjda med vädret. Jag menar media.

Nu har man släppt ut alla politiker i hagarna på grönbete, Svanberg verkar inte kunna fixa en ny oljeläcka någonstans och styckmördarna orkar inte i värmen.

Vad fan skall tidningarna skriva om då ?

Semestervädret naturligtvis, nu sitter dom på redaktionen och väntar på regn. Oj vad dåligt alla stackars svenskar skall må. Det blir väder i tidningarna hela sommaren. Redaktionen sitter spänt och väntar på dom första dropparna, hurra nu regnar det. Ett gäng journalister kastar sig in i bilen ihop med en fotograf och åker ut till Ängbycampingen en bit utanför Stockholm.  Familjen Person från Värnamo i vindoverall sitter bedrövade i förtältet. Bild på barn i tjocka tröjor och gummistövlar. Nu skall hela redaktionen frossa i elände. Eva Ruzs som är psykolog och har hand om relationsspalten på Aftonbladet kommer att skriva om höstens alla skilsmässor på grund av vädret. Det räcker med en skur så är dom igång.

För vad fan skall dom annars skriva om när det inte händer ett skit.

Nej, det fungerar inte nu, den där jävla solen lyser ju hela dagarna, bild på små barn vid en strand och en sol, det går inte att göra så mycket mer på det. En 90-åring på äldreboendet i Eslöv får värmeslag, en läkare rekommenderar att alla skall dricka mycket, sen är det stopp. Eva Ruzs sitter på sitt kontor, dunkar pannan i skrivbordet och skriker …

Vill ha regn, regn regn regn.

Medan hennes datorskärm är täckt av ett tomt Worddokument.

Lugn, eftersom jag är en väldigt empatisk bitch ( citat från min bloggpresentation) skall jag göra en mall till alla kvällstidningar så ni får något att skriva om.

Solen förstör folks semester

Det är synd om dom som har semester nu i Sverige, många har flytt utomlands. Ving har inte en enda whiskyprovningsresa till Skottland, där blir man bortspolad kvar. Det finns några till Island där det är skitväder jämt vecka 31, men det är det enda. Svenskarna får stå ut med sol och värme, dessutom ser inte meteorologerna någon väderförsämring i sikte. Folk sitter och kurar på badstränderna, alla semesterplaner går i stöpet,. Det blir slitningar i familjen när solen lyser hela tiden och man får ställa in typiska semesteraktiviteter. Barnen har inte spelat dataspel på flera dagar, föräldrarna mår också dåligt, det blir inga Facebookuppdateringar och mor i huset väntar förtvivlat på att solen skall gå i moln, så hon kan gå in och se ”Sommar med Ernst” som börjar om en halvtimma.

”Stackars barn”

Nere på Ängbycampingen sitter familjen Person från Värnamo i skuggan av husvagnen och deppar.  Birgit Person 41 suckar: SMHI hade lovat ösregn idag och vi hade planerat att se SVTs eftermiddagsfilm i svartvitt, med regnet smattrande mot husvagnstaket , men den där jävla solen lyser hela tiden. Vi har inte kunnat spela kort på en hel vecka.

Eva Ruzs, relationsexpert på Aftonbladet: Det kan bli problem längre fram i höst med skilsmässor, folk får inte utlopp för sina känslor.  Ett riktigt psykbryt  i sann Lars Norenanda när man suttit instängd i en trång fuktig sommarstuga, när det ösregnat  i en vecka rensar luften. Nu stänger dom inne sina aggressioner. Det är aldrig bra.

Vad rekommenderar du?

Eva Ruzs: Testa lite utomhusaktiviteter, bada till exempel. Då blir barnen aktiverade, sånt gjorde man förr innan dataspelen uppfanns. Sen kan man gå in även när det är varmt och soligt. Glöm inte det gamla talesättet i värmen:

Det finns inget dåligt väder, det är bara att klä av sig alla kläder.

KajsaLisa

 

6 svar

  1. Du har sååååå rätt! Personligen förstår jag inte vad alla klagar över. Jag bara njuter. Jag menar äntligen har vi fått högsommarvärme som vi annars bara får för dyra pengar vid utlandsresor å då gnälls det för fullt.
    Dessutom har ju tidningarna i år både nedskjutna flygplan och Gazaremsan att skriva om.

    • Precis, det är ju det här vi bokar dyra hotellrum och flygresor för. Vi får väl passa på att njuta så länge det varar. Men jag tycker synd om dom som jobbar utan luftkonditionering.

  2. Åhh, jag förgåååås… Tur jag har en källare att häcka i! jag vill oxå ha regn och svala vindar. Men jag får säg så, för jag ber aldrig om sol och värme. Jag ser bara fram emot en sval och vacker höst!

  3. Sol och värme….gynnar det den skapande kraften eller förgös den?
    /Kiki

Kommentera

