• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

JA DET ÄR KAJSA, KLOCKAN SEX SKINER SOLEN

 

Lördag förmiddag, väderleksrapporten lovade störtskurar och åska. Men det ville jag inte ha den här förmiddagen, så jag gjorde som båtägarna.

Stack långt ut i skärgården, åskan brukar inte orka hit ut om den kommer från fastlandet. Den som konstruerade Stockholms skärgård var jättesmart, man kommer långt ut i den utan en glassig motorbåt eller egen ö. Det räcker med en gammal skraltig Toyota och har man inte en bror som är bilmek som jag har, så går det bussar ut till Waxholm. Här ute sitter jag nu i shorts  T-shirt och sandaler och njuter en lunch med strömming med en Sleepy Bulldog. Lugnt och skönt om det inte vore för den där jävla mobilen.

Lördag 11.00

DSC_3807 (kopia)

Ja det är Kajsa …… Hej Linda ……….. Ja jag vet att  det är ett satans oväder hemma, ser dom mörka molnen härifrån …. Nej jag äter lunch ute i Waxholm och solen skiner …… Nej dom har sagt att det skall klarna upp, det blir bränd fläskytterfile, geggiga fettsörjor från Lallersteds och Bag-In-Boxfnitter, har du varit på bolaget? …… Äsch gå ner nu, ja jag lovar klockan sex på min altan och då skiner solen ….. Vaddå det är lätt för mig att säga, du jag skall strax  åka in i ovädret och köpa fläskytterfile med geggiga Larrerstedssörjor. Så skall jag ta lite kul bilder för att sammanfatta min helg i Marits Helgbild. …….. Nej givetvis inga bilder från ikväll före och efter bara. ………. Linda, testa det vi snackade om förut, nu gör du så här.Ta på dig dina högklackade sandaler, vitt linne och som där minimala avklippta jeansen, sen tar du din långa svarta oljerock över. Jag tror han jobbar där idag, när du kommer fram till kassan skall rocken vara uppknäppt, så dina långa bruna ben syns, kragen skall vara uppfälld. Sen lutar du dig framåt och gör som jag gjorde, skithäftigt det känns ungefär som att åka berg och dalbana. Ring dom andra tjejerna så dom inte bangar.

Men nu har jag druckit 33 centiliter Sleepy Bulldog på 4,8%, så jag får gå runt här ett par timmar och kolla in preppyseglarkläder från Tommy Hillfinger och butiker med marina motiv och handmålade trämåsar på drivvedsplattor. Lugnet före

Stormen alltså.

Lördag 14.00

DSC_3811

Shit vilket väder, men Willys känns tryggare än Waxholms affärer. Förresten varför är dom så konstiga i Waxholm, ensidigt butiksutbud alla måste gå klädda i seglarshorts med marina vimplar och hampsnoddar i midjan, sen fyller  dom sina bostäder med handmålade trämåsar på driv… äsch nu ringer det igen.

Ja det är Kajsa …. Hej AnnaLena, har Linda ringt dig ………… Ja jag körde ut henne i ovädret, taskigt va🙂 Skall kliva ut i det själv nu, vilken jävla tur, det är en ledig plats bredvid kundvagnarna.  Jag kan byta om på mig och kameran där. Skall ta lite kul bilder på parkeringskaoset, med alla bilar som trängs för att komma nära ingången och kundvagnar som flyger här och tvärs, när folk skall komma in i bilarna så fort som möjligt. ………. Ja jag vet jag är sadist, men vi får kolla bilderna hemma hos mig sen, tänder grillen klockan sex och då har dom lovat sol.

DSC_3813

Ja det är Kajsa …. Hej morsan …… vad det är som låter, det är rena skyfallet står inne i kundvagnsgaraget, sen smäller det lite åska också. ……… Ja, jag har shorts och t-shirt, det var varmt och sol i Waxholm, åt strömming där till lunch jättegott …….  Hur långt det är till ingången,  hundra meter kanske …… Jag hör inte vad du säger, det haglar nu också ………….. Nej morsan, du skall inte komma och hämta mig. ……..Morsan nu tar vi det här från början, så du slipper oroa dig. Jag parkerade precis bredvid kundvagnsgaraget hade regnrocken i bilen, tog den över huvudet och sprang in här, stänger igen  den nu och kapslar in kameran, skall ta lite bilder också …………. Ja ja, jag skall gå direkt till ingången, det är ändå inget och fota här. Det är knappt några bilar alls, folk åker inte hit det regnar för mycket, men jag kanske skulle plaska runt lite med sandalerna istället, jätteskönt när det rinner mellan tårna. ……………………………………………………………………………… ………………………………….. ……. ………………………. ………………………… …………………………………. ………………………………… ………………………..  …….. ………….. ……………………………….. Okej, vi säger så morsan ……..  nej jag tycker du är jättesnäll som tänker på mig.

DSC01818

Ja det är Kajsa ….. Men hej Marie. …… Jo men det är klart vi skall grilla, solen kommer att skina klockan sex, det lovar jag. Emma kommer också va? …….. Jättekul håller på att handla nu.  Det blir sånt där fuskkött och  feta Lallerstedtssörjor till oss, sen har jag köpt yoghurt på 17% till AnnaLena, hon går på deff just nu. Fitnesstävling i September tydligen ………  Ja jag vet sen kommer hon väl att hälla i sig en massa vin som vanligt och slockna. Så ringer vi hennes kille och bär ut henne i bilen.Tycker hon är så himla härlig den tjejen.

DSC_3816

 Ja det är Kajsa ….. Hej morsan varit inne på Willys nu …… jag hör dej dåligt också, pular man in mobilen i huvan på regnrocken är det skitsvårt att snacka … Vad sa du?  Fan nu gled mobilen  ned  mellan  brösten, häng kvar så skall jag hoppa så den kommer ut där nere. ……… Sådär nu står jag i kundvagnsgaraget igen.  Morsan nu  lyssnar du på mig, jag fryser inte, jag är inte ett dugg blöt, blixten har inte slagit ned i mig och haglet är inte stort som tennisbollar, det är det bara Aftonbladet. ………. Ja men hej Linda var det du, trodde det var morsan hörde så dåligt, har du handlat? …….. Du jag hade lite dåligt samvete att jag körde ut dig i det här vädret …….. Okej du tog både oljerocken och paraply då blev du inte blöt i alla fall ………  Fan nu börjar jag låta som morsan vi kanske är släkt. …… Va satt han i kassan, berätta! ……… Visst han är ju så jävla snygg, säger bara dom ögonen alltså ……… Okej du gjorde som jag sa, drog upp håret ur kragen och kastade huvudet bakåt ……….. Kände du blicken vilket jävla sug …….. Shit man blir alldeles pirrig när han tittar sådär, precis som på Grönan. ……….   Nej, jag tror inte boxarna läcker in vatten dom läcker ju inte ut vin liksom. Men gav kartongerna upp på hemvägen så kan jag komma och hämta dom i bilen om du vill, dom kan ju bli svåra att bära.

 

Klockan 18.00 Lördag.DSC_3820

Ja, det är Kajsa, …… Hej AnnaLena,bra att du ringde, glömde köpa tändvätska kan du fixa det? …….Bra, kolla in himlen, vad var det jag sa.

Söndag 13.00

DSC01822Ja det är Kajsa …… Hej morsan, det är bra ………. Om jag blev förkyld igår ….. Nej jag åkte hem från Willys sen grillade vi. …… Tycker du jag låter konstig ……. Nej jag är bara seg, lite för mycket Bag In Boxfnitter igår, jag och Linda är på väg ner till stranden ………. Nej morsan klart jag inte tog bilen, vi cyklade och jag har smörjt in mig, solen tar, sen om jag träffar någon hunk här nere så använder jag skydd det vet du så det finns inget att oroa sig för.

Men det sista tror jag inte jag orkar i alla fall.

Så där det var min helg i text och bild, en vanlig semesterhelg i Juli, tror inte jag missade något.

KajsaLisa

 

 

 

16 svar

  1. Hahaha! Å då var jag bara 16 km ifrån Vaxholm och här regnade det bara några enstaka droppar. Du borde ha stannat vid Hägernäs Strand, njutit av 28 grader och sol. Å där finns en restaurang utan gegga också;-)

  2. Hahaha, livereportage från semesterlivet! Men grillat är faktiskt inte godast, jag håller mig till yoghurten…

  3. Underbart! Och vilken tur ni fick med vädret under grillningen. Längtar efter att grilla. Ska göra det direkt vi kommer hem. Och det där med mobilen, kanske skulle prova vara utan den ett par dar… Har varit utan den 7 veckor nu och det är underbart!

  4. Det var då en innehållsrik semesterhelg! Bara fantasin sätter stopp för vad man ska göra. Tur att du kom ihåg tändvätska till slut! Här är eld- och grillningsförbud så vi slipper det bekymret!
    Ha en skön dag!

  5. Du borde skriva en bok, du är kanonbra på att återberätta det du upplevt. Kul att läsa om sånt man oftast annars ofrivilligt får höra när någon står och gastar i sin mobil, t ex i kundvagnsgaraget😉

    • Tack, det var kul att försöka återge det här som monolog. Jag håller faktiskt på med en bok, skrivit några kapitel under förra veckan.Men det är svårt att få tiden att räcka till.

  6. Båtstorp 0 mm regn i helgen, maten ser god ut;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2014/07/20/10793611-helgbilden/

  7. 😀 Mer action i några telefonsamtal än de flesta av oss klarar av på en vecka (och jag menar egentligen månad)! 😉

  8. Haha.. vilken underbar story !! ..och sann är den också🙂 Kul att läsa om din helg, dina telefonsamtal är slående och bilderna, ja, de säger ju sitt. Här på ön är det ingen risk för regn de närmsta veckorna, brukar börja lite smått i september😎

Kommentera

