• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

ÖRESUNDSPLATTAN MITT TIPS TILL PARTIER PÅ EFTERKÄLKEN

Nu jävlar i min lilla låda, nu har valrörelsen tagit fart ordentligt.

Idag var det Moderaternas tur i Almedalen

Alliansen har lovat hur mycket höghastighetståg och bostäder som helst. Hittills på åtta år har dom bara lyckats med att presentera några nedrivna kontaktledningar, nya privata järnvägsaktörer och en vedbod på 25 kvadrat. Det var så nyligen att ingen hunnit bygga dom än.

Shit också ni andra partier ligger efter.

Men bara lugn, jag har en plan som kan överträffa det här, som ni andra partier kan köra. Tydligen har Reinfeldt fått storhetsvansinne och vill bygga en öresundsbro till mellan Helsingborg och Helsingör (länk). Men lugn alla oroliga partier nu har jag ett förslag som knäcker Alliansen totalt.

DSC_1951 (kopia)En bro i Skåne jag fotade för flera år sedan, men nu däckar vi över.

Öresundsplattan.

Vi däckar över hela Öresund och bygger en miljon bostäder. I ändarna byggs dom jättelika skrytarenorna Halebop Arena, 3 Arena, Comvik Arena och Televerket Arena, så heltidsanställer vi Rolling Stones och Bruce Springsteen som åker höghastighetståg mellan ändarna och har konserter hela tiden.

Under plattan har vi ett marint reservat och ovanpå är givetvis alla chefer kvinnor.

Nej oroa dig inte, ja jag vet det där tråkiga bakåtsträvande spöket kommer naturligtvis att dyka upp alltså ….

Finansieringen

Det fixar vi med att höja skatten på snus och allt skall stå klart år 2435.

Ja  jag vet, då är vi Stones och Bruce döda och bortglömda för länge sen.

Men skit i det nu är det valrörelse nu kör vi.

  Fram till tredje Söndagen i September gäller allt åt alla sen får vi se om kontaktledningarna hänger kvar.

 

6 svar

  1. Ha ha, vilken underbar idé att däcka över hela Öresund!
    Smart och jag gillar dina tankar på att få the Boss och Mick Jagger med kompmusiker att hålla konserter där hela tiden. Varför inte?

  2. Bara plattan inte finansieras med höjd skatt på cigg så bryr jag mig inte;-)

  3. Hahaha, ungefär så känns det! Lova, lova, lova… Sen behöver ingen hålla nått efteråt. Och om fyra år har alla ändå redan glömt…

Kommentera

