• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

NEJ NU GER JAG UPP

FÖR I KVÄLL ALLTSÅ.

DSC01523 (kopia)

Håller på med ett aslångt Londoninlägg om en shoppingdag, inte minns jag att jag tog så många foton och handlade så mycket den dagen, men nu förstår jag varför jag haft så taskig ekonomi sen i våras. Killen på bilden är med i inlägget och verkar bra mycket piggare än vad jag är just nu.

Texten är nästan klar, sen skall alla bilder förminskas och klistras in. Det är långt mellan mina Londoninlägg men jag vägrar kompromissa med kvaliteten säger vi.

Men något måste jag väl tycka idag

Klart jag gör jag är ju bloggare för fan.

Tänkte att det finns ju en massa olika teman man kan länka till med sina bilder, som Helgbilden, Veckans fönster och Skyltlördag

Finns det ingen Tycktorsdag för oss tyckare?

Äsch det är för tidigt att länka till Helgåsikten, så jag länkar upp DNs Ledarsida istället.

Den försöker idag hitta positiva sidor hos den svenska skolan efter att vi blivit dissade i en ny internationell undersökning, där OECD jämför oss med andra länder. Bland annat så tycker lärarna att deras jobb har taskig status, ett öde som dom delar med ungefär 90% av Sveriges arbetsföra befolkning, men det framgår ju inte här.

Men nu skall jag tycka till om svenska skolan, visst finns det positiva saker med den. Vi ligger väldigt långt fram när det gäller IT vilket i sin tur innebär att vi använder mindre pennor.

Det är alltså färre elever i Sverige som kastar kautschuk på lärarna.

Det du Björklund

Fast det var inte bättre på 80-talet, vilket märks i den här dokumentären.

Får fortsätta med mitt shoppinginlägg från London i helgen

Shit vad dyrt det blev.

KajsaLisa

6 svar

  1. 1. Instifta en tyckartorsdag!
    2. Barnen kan visserligen använda sin padda, men kan inte ens skriva sin namnteckning för hand.
    3. Sverige är näst sämst i hela Europa vad gäller idrottstimmar i skolan, bara Estland är sämre…

  2. Tänkte bara säga att ditt Londoninlägg inte finns om jag klickar på länken. Tidsinställt inlägg kanske eller?!

  3. Hahaha, tänk att du lyckade fota typ den enda butik jag känner till i London, Hamley’s. Världens bästa affär! 5 plan med leksaker och spel och med personal som går runt och leker med grejorna och låter en testa. Vi har tillbringat MÅNGA timmar där!

Kommentera

