• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

I LUFTEN PÅ MIDSOMMAR

Kom hem från mitt silldrickande ute i skärgården jag berättade om  i förra inlägget.  Helgens fototriss får ett midsommar och lufttema. Hade en lite småkylig men trevlig midsommar, enligt DN trotsade 20000 kylan på Skansen. Låter lite överdrivet. hur gör dom när det är julmarknad?

(Länk)

iluften

 

I luften på Midsommarafton

DSC_3631 (kopia)

Nu är det svensk nationaldag på riktigt, svensk flagga utanför en sommarstuga, luften fylls av dofter från sill och kryddat brännvin, sen blandas luften med pyset från kvävepatronen när en immig Buddingtonburk öppnas.

Helan går sjung hoppfaderallan rallanlej ………….

I luften senare på kvällen.

DSC_3609 (kopia)

 Va ! Vad vill du?

”Nej jag mår inte dåligt” ….. ”Somnade bara lite, ligger här och drar in den friska kvällsluften i lungorna” …… ”Kollar bara att midsommarstången inte lutar för mycket. Du lutar också, vad tyst det är, är det ingen bryggdans?” ………. ”Jasså har alla gått hem” ……………. ”Om jag kan stå upp, varför skulle jag inte kunna det? Vilken jävla fråga.”

Jaha, då var det roliga slut, inga ådriga underarmar att släpa upp till gäststugan och ha lite mys med. Får väl plocka en blomma och lägga under huvudkudden, sen skall jag drömma om sju olika hunkar som jag har midsommarnattssnusk med.

”Fan vad jobbigt det var att gå, hela öjäveln håller ju på att tippa över.”

I luften på Midsommardagen.

DSC_3640 (kopia)

”Nej, låt dörren stå öppen en stund, jag var just där och det är inget vidare där inne, nej gå inte in där nu, vänta några minuter.”

En halvliter Juice, fyra koppar kaffe och en halv fralla med Västerbottenost från igår, sen ett toabesök, fit for fight igen, men fy fan vad jag skäms, allt jag stoppade i mig luktade mycket godare igår.

Lägger in en video med några som är luftburna.

Sen en bonusbild, låg på en filt och spanade på moln genom en krokig tall hela eftermiddagen.

DSC_3634 (kopia)

Man mår bra av frisk luft dagen efter.

KajsaLisa

49 svar

  1. Härliga trissbilder. Gulligt utedass🙂

  2. Haha, lika underbart inlägg som alltid! Det är nåt visst med svensk midsommar. Har förstått att ni hade kallt hemma i Sverige. Här har vi ca 30 i skuggan. Framför allt är ju kvällarna så varma o sköna. Hinner inte in så mycket som jag önskar på er andras bloggar men tar igen det när jag kommer hem🙂

  3. Hahaha, vilken underbar triss! Gillar din tolkning skarpt!🙂
    Ha en fin fortsättning på helgen.

  4. Frisk luft kan stärka en regält🙂 Själv så spelade jag Uffes Öppna Landskap hela helgen förutom när jag drack lite öl och förevigade alla på bild som rörde sig på min tomt… Om ölen var kall? Gjorde inget, vi hade handskar på oss… förutom i kanibalgrytan där hade vi toppluva. 20 talet mil innåt landet mot Åre snöade det i 10 minuter. Vi hade i alla fall tre grader PLUSS på småtimmarna😉 Mycket läckra bilder du bjuder på och sköna vinklar. Flaggan i topp blir favoriten🙂 Snyggt utedass, där kan man fundera på hur och vad man fick i sig dagen före skulle jag tro… Midsommarstången våran kunde inte resas… men det kanske inte bara berodde på stormen… Fortsatt trevlig Helg!

  5. Filmen ja: Marshall och skön rock n roll med brudar vad kan bli bättre🙂 Är det håret som gör att man får alla brudar😉

  6. 🙂 MIdsommar i dess essens – utedass och allt!
    Bra triss med snygg ”twist” på slutet!

  7. En härlig och informativ triss! Ovanligt snyggt utedass får jag säga!
    Ha en bra söndag!

  8. Underbar triss, mycket passande bilder till temat och midsommar🙂

  9. Svensk midsommar som den brukar vara, bra att du hade sinnesnärvaro att fånga både flaggstång och midsommarstång, eller var det mer en symbol för bristen på grabbar med ådriga… hm… ja, underarmar😉

  10. Fina bilder. Den sista var särskilt cool!

  11. Hahaha! Den bästa trissen hittills. Det där med doften i luften från mulltoan är oslagbar. Ät då aldrig surströmming och tömma tillbaka den där den egentligen hör hemma. Å bilden med det gamla trädet upp mot molnen var fantastisk. Härligt att ni hade så fint väder. Här på land lutade ingenting, förutom molnen i grått hela helgen;-)

  12. HAHA du är ju helt underbar, ja lukten från utedasset dagen efter kan man klara sej utan;-)
    Det där med blommor har aldrig funkat för mej, undrar om det inte är bättre med 7 hunkar under kudden
    Ha en bra vecka;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2014/06/21/10756537-fototriss/

  13. Härliga bilder. speciellt den på midsommarstången🙂

  14. Her er det noen som virkelig byr på seg selv! Finnes det noe vakrere enn svenska flaggan mot en blå-blå himmel? Trevlig utedass du har! Men min favoritt ble bonusbildet; Spennende!

  15. Hahaha! Tack för dagens goaste skratt!🙂

  16. Vilken härlig midsommartriss du bjuder på. Trevlig fortsättning på sommaren. Hoppas att du hittar någon med ådriga underarmar att mysa lite med nästa gång du är ute på galej.

  17. Underbart! Jag ville ha en fin flaggbild också men hade visst glömt att ladda kameran och zoomen på telefonen är inget vidare.

  18. Det låter som att du firade av den riktiga nationaldagen rejält, på alla sätt. Bra jobbat! Här missade vi allt. Flagga, stång, jordgubbar, nypärer, sill och nubbe… Pannkaka åt vi och sen fixade var och en för sig själv…

  19. Häftig midsommartriss, rolig dessutom🙂
    AX

  20. Vissa dagar är grodperspektivet det enda rätta. Jag skyller allt på luften och små grodorna.

  21. Såg ut som ett mycket trevligt firande… med massa saker i luften. Gillar inte utedass, men det där såg helt ok ut😀

  22. Så härlig triss med luftiga bilden mot vacker blå himmel och sen din roliga text till.Vilket fint dass:)! Har fått ditt tips om kranflagga tidigare och gjorde då faktiskt ett försök, se här
    http://konstbarbro.blogg.se/2014/march/flaggforsok.html

  23. Midsommarfirande som känns igen med flagga, midsommarstång och så dasset som extra knorr. Rolig läsning🙂

Kommentera

