• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA FLUMMAR RUNT I LONDON DEL 6

do_not_disturb1

Onsdag: kom till London  Lördag förmiddag efter att jag inte tagit igen sömnen sen natten mot Lördag och min långpromenad igår så sa kroppen ifrån, skippade frukosten på hotellet och somnade om. Vaknade klockan 12 ungefär, en dusch och så iväg

Äntligen utvilad.

DSC01168 (kopia)

Den här kvällen  skulle jag på rockklubben Barfly i Camden, sånt fixar jag inte om jag inte är utsövd, på vägen till puben City of Qubec på Qubec Street stötte jag på den här gatuartisten, han studerade publiken genom ett hål i hinken. Ofta hamnar man på Oxford Street  när man springer runt i London, tyvärr är det ont om pubar i området , men den här är enkel att hitta. Tunnelbaneuppgången Marble Arch gå ett kvarter mot Regent Street, sväng in vid Kentucky Fried Chicken och du är framme. En oas i shoppinghysterin med trevlig personal och en uteservering. Testa deras pubsandwich med ungsbakad fläskkarre´ och en pint bitter till.

DSC_3219

Skrotade runt lite på dom vanliga shoppingatorna några timmar eftersom morgondagen skulle bli min shop till you dropdag, efter att jag rekat några affärer tog jag Nothern Line från Tottenham Court Road upp till Camden. Skulle testa en ny rockklubb, Barfly.

DSC01175

Hade gott om tid så jag kollade in stadsdelen lite, grymma butiker, bestämde mig för att åka hit senare och flumma runt, kommer mer bilder i ett senare inlägg.

DSC01177

Åt på Belgo North som ingår i samma kedja som Belgo Centraal, men centraal som ligger i Covent Garden är bättre.

DSC01179

Sen var det dags för rockklubben, som jag glömde fota utifrån, men så här ser baren ut i alla fall.

DSC01194

Lite Merchandize, köpte en t-shirt och CDn

DSC01178

Förbandet, finns nog inte ens på youtube.

DSC01237

Så var det dags för huvudbandet, lite snällare rock än jag brukar lyssna på men riktigt bra.

DSC01281

Barfly är något mindre, är The Underworld. sen är det givetvis banden som bestämmer publiken men det verkar inte vara lika mycket attityd här som på andra stället. Underworld känns liksom lite ruffigare och när jag nämner för en tjej att jag ska på den klubben på Lördag så tittar hon konstigt på mig, kanske Underworld är the black sheep här uppe, vad vet jag.

Men jag bestämmer mig för att gilla bägge, vilka close-up bilder man kan ta här.

DSC01270

Står man och spelar länge kan det vara skönt att ha någon att luta sig mot.

DSC01222 (kopia)Men det som är bättre här är ljuset. spottarna är inte lika starka som på Underworld, det är lågt till tak på bägge ställena, men här blir ljuset mjukare och artisterna ser inte ut som dom blivit grillade.

DSC01283

Sen det bästa av allt, ramlar man ut härifrån efter att tunnelbanan slutat gå så går det nattbuss ner till Bayswater, som stannar ett par kvarter ifrån hotellet.

DSC_3262

Hemma på hotellet, dagens inköp blev bara band t-shirt och en CD med bandet, men i morgon blir det en hektisk shoppingdag samt ett besök på en riktigt udda plats.

Torsdagen kommer att kräva två inlägg.

KajsaLisa

 

8 svar

  1. Kan inte låta bli att beundra ditt minne. Jag menar att du kommer ihåg vad du har gjort och var. Eller så för du dagbok;-)
    Bilderna från klubbesöken är som vanligt suveräna. Å mjukare rock skulle kanske t o m jag gilla;-)

  2. Japp, hon bor i Göteborg så🙂

  3. Ohh, skippa hotellfrukosten, vågat! Det är där jag äter för att klara mig fram till kvällen. Ja, jag är snål. Eller ekonomisk…

  4. Svar: Har faktiskt sett dessa färggladakondomer – jag menar galoscher – irl, både i en skobutik och på killars fötter. Dock inte vid Stureplan. Jag gillar dom. Synd att de inte görs för stl. 39 och mindre…

Kommentera

