• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

JA JAG VET, MAN SKALL INTE ……..

Vatten är temat i helgens fototriss, något av min specialitet, men den här helgen var jättetorr och varför leta efter något som inte finns när man kan ligga och softa på en filt på gräsmattan istället. Lägger in några bilder från förra sommaren med vatten både  nedtill och upptill.

MAN SKALL INTE STÅ UNDER ETT TRÄD NÄR ..

DSC_1597 (kopia)

En dramatisk mullrande himmel med mycket vatten i, ovanför vattnet. Det är nu man kan få riktigt elaka mörka moln på bild. När det brakar loss och man får vatten mitt emellan så vitnar den och blir inte lika dramatisk.

Vaddå?

”Nej, jag vet man skall inte stå under ett träd när åskan går, men jag vill ha djup i bilden och grenarna i björken skall ligga i förgrunden så bilden inte blir platt ……… ja ja, jag vet, såå himla jättefarligt alltså, får väl flytta mig då.

MAN SKALL INTE VARA HÖGSTA PUNKTEN NÄR …

DSC_1599 (kopia) 2

Det här blir skitbra, står på bryggan.  Molnen är riktigt nasty, bojen blir en färgklick i vattnet, tänk om det kunde blixtra till i övre högra hörnet, fast det är klart man kan ju inte få allt ………..

Jaha, vad är det för fel nu då?

Men herregud alltså, nu är det ingenting ovanför mig som blixten kan slå ned i. Nu står jag på bryggan under bar himmel. Äsch både jag och kameran har regnrock, det är bara att köra nu, vilken sekund som helst brakar det loss och himlen blir grådaskig ….. Jaha, blev jag högsta punkten nu , nähä vad fan skall jag göra då, simma ut med kameran kanske, tror ni att det är någon jävla undervattenskamera, jag sa regnskydd inte dränkbar.

 MAN SKALL GÖMMA SIG I BILEN NÄR ..

DSC_1588 (kopia)

Okej, nu sitter jag i bilen på Coops parkering, och utanför dundrar det, här är det riktigt jävla farligt att gå ut, man blir överkörd av hänsynslösa kundvagnschaffisar som glömt vad dom ställde bilen och packat all mat i papperskassar, dessutom finns det stor risk för lack och plåtskador. Nej, nu fotar jag, vägrar hålla någon i handen, ligga i fosterställning eller något annat trams. Men bilderna blir rätt häftiga genom glasrutan och vattnet, allt är förvridet på något sätt.

Lägger in en vattenvideo.

Så en bonusbild

DSC_3031Jag har tipsat om det här tidigare, man behöver en kamera, en tvåvåningsbuss lite dåligt väder och helst ett polarisationsfilter. I London och i Dublin är det inget problem men jag ha sett sightseengbussar här hemma där man sitter ovanför föraren. Man skall alltså upp över föraren och vindrutetorkaren. Framrutan får ju mest vatten på sig och här kan man få riktigt häftiga effekter. Både när det är mörkt och i dagsljus.

Nej, det är inte jag som kommit på det här, sett jättehäftiga bilder på fotosajten Flikr. Bilden tog jag när jag var i London sist.

KajsaLisa

KajsaLisa

56 svar

  1. Fint trissat! blött!
    AX

  2. Bonusbildenr är coolast, tycker jag.

  3. Snyggast är bonusbilden!

  4. Mäktiga och dramatiska vattenbilder. Bonusbilden är ju så läcker🙂

  5. Toppen bilder – helt klart din nisch – regn alltså. Å regn är ju vatten;-)
    Men hur du har kunnat legat på en filt någonstans i solen i 14 grader med den blåsten som rådde här är en gåta för mig;-)

  6. KLockrena bilder och så fyndigt skrivet om något som jag är paniskt rädd för! Men jag gillar din tolkning! Särskilt björkbilden!🙂

    Ha en skön söndag!

  7. Härliga bilder, själv gömmer jag mej när åskan går:-)
    Förra året small det till som fan och dataskärmen hade gjort sitt fast vi fimpat strömmen trodde vi men ett uttag var tydligen inte strömlöst.
    Ha en bra dag;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2014/06/14/10747238-fototriss/

  8. Blixtar och dunder🙂 Här var det riktigt blött på min skärm då😉 Klockrent tema!

    • Oj stänkte det🙂

      • Inte stänkte, men den hade blivit full av vatten om jag stannat längre😉 Till en anna sak: Du har där man skriver: Skriv din kommentar här… på ditt Kommentera. Skriver man där så blir det en typ dubbelskrift, man ser alltså inte de 25 första tecknerna vad man skriver, är det ingen fler som iakttaget det? Stavar man fel eller skriver något tokigt kan man inte kontrollera det… jag stavar nog så fel ändå… men vill vara så bra som möjligt🙂 (nu har jag flyttat in markören de första 25 täckena… )

      • Det där måste jag kolla, hade ingen aning.

  9. Som alltid en underhållande triss! Sitter och småler åt allt besvär du har haft med dina bilder! Bonusbilden är bara för läcker, den gillar jag mest!
    Ha en skön söndag!

  10. Så härliga bilder av skitväder! Passa dig för kundvagnschaffisar i fortsättningen också!🙂

  11. Vilken hotande himmel. Förstår att den ledde till sista bilden😀 Snygg triss

  12. Väldigt tung himmel – de molnen bar på ett skyfall, klart det var tungt! Skönt att sitta i bilen när det brakar loss!

  13. Men du resonerar så himla förståndigt! Och bra bilder blev det också.

  14. Du är inte främmande för att våga livet😉 för bra bilder och så kan du dramatisera dina texter! Både bonusbilden och den från parkeringen är riktigt vassa!

  15. magiska bilder du bjuder på

  16. HA,ha känner mig lite skyldig. I våras kom min ”kärra” full med jord i olag och jag lyckades träffa bilen bredvid. Tur nog blev det bara en skråma på stötfångaren så herrn blev inte så arg. Kanske såg han att jag fick veja för en dam som höll på att sätta sig på min jordhög.
    Regnbilderna är urläckra!

  17. En läcker triss blev det i alla fall, trots livsfara.😉

  18. Nej, man skall inte vara högsta punkten, inte ens när himlen är ljus. Helt plötsligt smäller det och alldeles nära. Vi blev inte skadade på annat sätt än mycket rädda.

  19. Uav! Du har virkelig fått frem dramatikken i dine bilder. Man kan nesten høre åskan! Kari

  20. Ja, du när det smäller så smäller det, sen blir allt väldigt blött. Fyndigt att komma på det där med bilen.
    Ha en god vecka!

  21. Häftiga blöta bilder. Verkar ha varit väldigt dramatiskt när du fotade. Fin triss!

  22. Jag tvivlar på att det finns någon plats där man säker från blixten, tycker man läser om konstiga blixtnedslag hela tiden. Men man kanske inte ska utmana ödet och stå på ett öppet fält🙂 Sista bilden var häftig, det måste jag testa.

  23. Snyggt trissat kring det blöta och vatten. Det där åskregnet kan verkligen göra en dyngblöt. Då är det nog bättre att stanna i bilen tills skuren passerat.
    Men jag brukar bli rastlös och ger mig ofta ut i regnet om det håller på en stund. Saknar kanske tålamod?
    Lustigt, det är din bonusbild som jag gillar mest. Så där ser regn väldigt snyggt ut, bakom en vattnig ruta.

  24. Du lever farligt, du😉
    Att fota genom regniga fönster påminner om att fota genom mina gamla spröjsade rutor, men blötare. Har minsann också något foto från en regnig dubbeldäckare som jag är riktigt nöjd med. Vill gärna slippa ta fler sådana på den kommande semestern dock …

  25. Fint! Åååh, åska…! Och jag anser också att Londonvädret är en myt. Det jag avskydde mest när jag bodde där var när temperaturen gick över 20 grader för DÅ är Londonvädret ett enda skrot.

    PS: tack för att du tipsade mig om att gå med i fototrissen, det var ju jätteroligt!

    • Visst är det kul med fototriss. I somras kröp temperaturen där upp mot 30, det gick inte att gå ut utan vattenflaska, folk fick värmeslag i tunnelbanan och satt och grät.

  26. Hahaha, du är en daredevil! Inte under träd, men inte heller inte under träd, hur ska de ha det egentligen…

  27. Hahaha.. ja helt klart farligaste stället är ju på parkeringen utanför coop, speciellt dagen före midsommar eller julafton!!!

Kommentera

