• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

URSÄKTA, JAG SKULLE FORMULERAT MIG LITE ANNORLUNDA

NEJ KRISTINA WINBERG VARKEN DU ELLER JAG ÄR BISTÅNDSARBETARE

Kristina

Sverigedemokraternas EUledamot stod och skröt över att hon minsann förstod fattigdomen i andra länder, hon hade jobbat för Sida.

LÄNK

Vad det handlade om var att hon hade hälsat på några släktingar som arbetade åt en annan organisation i Mocambique och köpt med lite grejer till dom som levde där nere.

LÄNK

Så här efter valet tycker hon att hon skulle formulerat sig lite annorlunda, vilket alltså är en formulering varför hon stod och ljög väljarna rätt upp i ansiktet. Kolla första länken. Jag blir så jävla trött på människor som skall skryta över sin egen präktighet, är man hjälpsam mot andra så är det en sak man själv skall må bra av, inte knäppa andra på näsan med.

Men okej då, nu skall jag vara lika duktig som Kristina Winberg men för att vara ärlig skall jag även ge en annan syn på saken.

GOA December 2011

IMG_0554 (kopia)

Den här tjejen och jag fick en underbar kontakt och jag gjorde mitt bästa för att stötta henne i hennes svåra situation.

Ursäkta, skulle nog formulerat mig lite annorlunda.

För några pennor och ett block fick jag en fantastisk bild, sen återvände hon till sin hydda med ett tak av presenning och jag ned till en Beachshack för lunch.

Men här då? Jag och mina två kompisar bidrog ordentligt, dom fick nya skor, mat och kläder.

Ursäkta,skulle nog formulerat mig lite annorlunda.

Vi skulle  äta en god pasta på den här restaurangen på andra sidan gatan, kan man verkligen göra det med gott samvete, när man ser sånt här. Vi pratade med Goas trevligaste servitör, och undrade vad dom åt, han sa att dom inte var från trakten, troligtvis fattiga från en delstat i norr som kom hit under turistsäsongen för att tigga. Men vi köpte en låda pommes av restaurangen, sen ville den äldsta tjejen  ha pepsi, dom fick det och lite kläder och sandaler från ett stånd som knappt kostade något alls.

Efter det gick vi tillbaka, drack öl och vin till skaldjurspastan medan dom kalasade på pommes och Pepsi i sina nya sandaler. Okej, visst var det snällt av oss men är det så mycket att skryta med egentligen?

Phuket Augusti 2010

Men det är ju under regnperioden !

DSC_0183

dsc321Jovisst, ena dagen sken solen, då låg vi på beachen andra dagar kunde det vara tokshopping  monsunregn i flera timmar, ni anar inte hur många torra shoppingkassar det fick plats inne i den här skapelsen,med alienhuva, tror till och med papperskassar skulle fungerat.  Funkade även med min sidenklänning jag lät sy upp där och högklackat. Barhänget blev mycket bättre om man powerwalkat i en halvtimme dit i tropiskt skyfall, speciellt om vi hade medvind.

DSC_0180

Men när jag stod och fotade ut i regnet så sprang den här stackars killen som jobbade på hotellet rätt in i bilden och jag gav bort den till en som behövde den bättre, han var väl ungefär samma size som mig så nu kunde hela hans familj gå ut i den tillsammans om det regnade.

Ursäkta,skulle nog formulerat mig lite annorlunda.

DSC_0185_filteredAlltså, har man varit i Phuket och tokshoppat i 14 dagar så måste man dumpa saker, sandiga handukar, ponchon på bilden, shampoflaskor och en halv Southern Comfortflaska gavs bort. Min nyinköpta vattentäta Gore-Texjacka som var gjord på samma fabrik som originalet fast tvåtusen billigare funkade rätt bra dom sista dagarna. Dessutom kunde jag ha den på mig när jag checkade in så jag sparade ett halvt kilo bagage på flyget hem. Sen är det ju kul om någon har användning för det man lämnar efter sig.

Sen slapp jag ju AnnaLenas spydiga kommentar när vi skulle ut i Monsunen.

DSC_0186

Kom nu tält så går vi.

GAMBIA Februari 2011

Men här har vi något När jag stöttade ett skolprojekt i Gambia med pennor, skrivmaterial och annat som jag köpt för egna pengar i Sverige, sen var dom så fattiga att jag gav bort allt jag hade med mig.

Ursäkta, skulle nog formu….

Nej, Kristina Winberg, nu börjar jag verkligen låta som dig. Jag åkte på en gruppresa och köpte precis som du skolmaterial hemma som både du och jag säkert blivit upplysta om att vi skulle ha med oss, eftersom dom där nere har brist på det.

Kommer man dessutom som västerlänning till en fattig by med skola långt upp efter Gambiafloden och blir inbjuden på en strandfest, så självklart har man något med sig. Sen hade jag strategiskt packat väskan med gamla urtvättade t-shirts som jag gav bort för att slippa tvätta dom. Skulle nog ändå slängt dom.

Du är precis lika mycket turist som jag är. Det tråkiga var ju att media inte kom på din lögn innan valet. Men fördelen kanske är att du kommer att stå där nere i Bryssel och titta på medan du tror du är med och då slipper ju vi normala svenskar höra en massa dumma förslag vi kommer att skämmas för.

Men förresten …..

LONDON 2014

DSC01168 (kopia)

Mitt biståndsprojekt för att hjälpa fattiga Londonbor, som inte har råd med att sula om skorna, så dom måste stå på huvudet i en hink.

Äsch, återkommer till det biståndsprojektet när jag släpper mitt nästa Londoninlägg som jag förbereder.

Sen finns det reseberättelser i den här bloggen från alla platser jag tagit upp. Det är bara att skriva in platsen i sökrutan om man vill kolla.

KajsaLisa

 

6 svar

  1. Om man ger bort saker bara för att själv må bra/känna sig duktig är det som: be good by feeling good = helt fel!
    Vad gäller Gambia så skickade jag ner både fotbollar ich tröjor till ett pojklag i Serrekunda. Hade brevkontakt med en elvaåring i flera år. Skitkul!

    • Låter riktigt kul. När vi gick genom dom fattigare delarna i Banjul, (Gambias huvudstad) så lekte det en massa barn där på en gata. En i gruppen ville vara snäll, gick in i en affär och köpte en fotboll som hon kastadeut bland barnen. Det blev rena kravallen.

  2. SDs toppkandidat till EU Kristina Winberg är obegripligt okunnig till det mesta. I debatten i Agenda inför EU-valet var hon dåligt (obefintligt) påläst och hade egentligen inte koll på nånting. Och ett sådant pucko röstar folk på – och vill därmed bli representerade av i EU. Otroligt!

  3. Alltså dessa SD-politiker… De skulle nog klara sig bäst om de bara höll tyst. Hon som trodde att 400000 euro är det samma som 40 000 miljarder kronor, hon kommer nog alltid att stå i en klass för sig, men det här är inte långt efter. Och det så snart inpå att hon betett sig arrogant i tv och bräkt fram ”det är bara ett räkneexempel” som svar på en rak fråga tio gånger i rad.Jag ger mig den på att det är försvaret för det här oxå så småningom, att hon skulle ha jobbat för SIDA är bara ett exempel på vad hon skulle kunna tänka sig att göra….

Kommentera

