• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

VISST ÄR DET UNDERLIGT.

Jovisst, när det gäller #Blogg100-utmaningen så är jag som nollåtta previligerad.

Bara ta tunnelbanan till Rådmansgatan, gå Tegnergatan  svänga av på  Birger Jarlsgatan, glida in på Intellecta Corporate och delta i eventet som Fredrik Wass bjöd in till  för att avsluta Blogg100 utmaningen.

Vi var några bloggare som klev ur våra sociala medier och blev riktiga människor IRL

Vad är då en bloggare?

DSC_3538

Efter det här eventet har jag dragit en underlig slutsats. Det går inte att svara på, att man är bloggare betyder bara att man valt ett visst sätt att kommunicera på. Det är ungefär som att kategorisera folk som telefonpratare eller mejlskrivare, det säger absolut ingenting om människorna bakom. Det finns folk som bloggar om sitt företag, sin familj, sina fritidsaktiviteter, politik och allt möjligt annat, det finns ingen gemensam nämnare.

Nu till det konstiga.

DSC_3541

Samla en massa bloggare i samma rum,  folk känner inte varandra, dom har helt olika liv, bloggar om olika saker o.s.v. Alla pratar med varandra, lyssnar till varandras föredrag och är engagerade i samtalen till max.  Scenen i rummet växlar, folk byter plats, nya  samtalsämnen, nya människor, några föreningar för inbördes beundran gömmer sig inte i hörnen och det behövs ingen styrning av det, för det sker spontant.

Min poäng i det hela är att tänk om man bara samlade ihop helt olika människor i ett rum och när stämningen börjar likna den som är i väntrummet i närmaste vårdcentral klockan 10.00 en Onsdagsmorgon, så hoppar en glad moderator in och tjoar.

Varför  är ni så tysta, ni har ju något gemensamt, ni pratar väl i telefon ibland. Nej, det skulle naturligtvis inte fungera, ingen kommer att vrida på huvudet och fråga den bredvid, vad brukar du prata om i luren?

Två olika sätt att kommunicera och ändå är skillnaden avgrundsdjup.

Kan det kanske bero på att………..

DSC_3539

Nej, absolut inte, jag älskar Brooklyn Lager, men vi tog det lugnt på den fronten. Jag tog bara en och när jag gick fanns det massvis kvar, men den   alkoholfria ölen  var slut. Gick rätt tidigt eftersom jag skulle tillbaka till jobbet, så inget festande den här gången.

DSC_3540

Bildbevis, min urdruckna Brooklyn lager och till vänster min alkoholfria.

 Men varför, vad är svaret?

Äsch, fråga inte mig, har inte en susning, men varför bry sig om det när man har kul.

KajsaLisa

Just det, skall passa på att tacka den bloggare jag fick bilderna av, tyvärr sa han inte vad han hette så jag kan länka. Glömde kameran och han meilade några åt mig.

10 svar

  1. Åhh, jag hade oxå velat vara där, tur att du var på plats och kunde rapportera!

  2. Tack KajsaLisa för den rapporten som skiljer sig helt från min kollegas variant. Har lagt upp båda eras länkar på min blogg.
    Nu är ditt reportage betydligt mera mitt stuk om man säger så (ni var överens om generositeten vad gäller drycker;-)), men jag är glad att jag prioriterade som jag gjorde. Jag hade nog inte trivts där… det fanns ju inget hörn jag kunde stå i å observera;-)

    PS. Att glömma kameran just där och då är ju en dödssynd!!! DS.

    • Tror säkert du hade trivts, pratade med Fredrik,inte för att jag vill pressa honom ifall han läser det här, men Mr Blogg100 lät inte helt avvisande att köra nästa år igen, vi får väl se🙂 Det kanske blir fler sådana tillställningar. Numera är det ju en instutition, bland världens bästa sociala media.
      Sen ber jag givetvis hela bloggosfären om ursäkt för att jag glömde kameran, det borde vara dödsstraff minst på sånt. Tur det finns snälla bloggare.

      • Svar: Tack för den fotbollsrelaterade länken. Japp, du har fel på alla punkter utom en jag är ingen kalenderbitare, så då ”lägger jag mig”.
        Arne Hegerfors var en av mina absolut favo kommentarer (Han och Svennis kommenterade ju tillsammans 1994 – det var en höjdare faktiskt.

      • Den där vandrade runt på nätet ett tag, hoppades att den skulle komma upp på anslagstavlan på jobbet.

  3. Aha.. jag har läst om det där. Ibland blir jag sugen på att träffa personer bakom olika bloggar, det känns ju lite som att man känner ganska många genom att man snickelisnackar via kommentarer och så, man har ju också bildat sig en uppfattning om vem personen är trots att man ofta inte ens vet hur människan ser ut🙂 men det är ganska trevligt att ha sådana kompisar ändå… lite som brevkompisar när man var liten haha..

  4. Tack för din rapport.
    Var nyfiken på tillställningen, vad fick du ut av den? Intressanta oväntade möten?
    /Kiki

Kommentera

