• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

HÅLLIGÅNG I SKOGEN

Eftersom det var helg mitt i veckan lägger jag in några bilder från den i Marits helgbild.

#Blogg100

(92)

En del som kommenterade mina  förra inlägg utgick från att jag var en riktig stadsbo, vilket jag naturligtvis är, däremot så är jag rätt skruvad i huvudet och gillar galna saker som liksom ligger utanför komfortzonen.

DSC01780

Den här gången var jag sillunchansvarig, Ramlösaflaskan innehåller snaps, för viktens skull. Vad som händer efter sillunchen tar jag inget ansvar för.

Jag har tillhört en scoutkår rätt länge och i år var det några som beslöt att ta tag i en gammal tradition nämligen …….

Nej, jag kommer absolut inte att berätta vad det här heter även om det har ett speciellt namn, eftersom jag inte vill röja vilka som sysslar med det här. Jag skrev ju scouterna och det här kanske inte är så himla politiskt korrekt. Innan första bilden så vill jag berätta följande:

Det här planeras av en självutnämd kommite inför varje Kristihimmelfärdshelg och har gjort ett uppehåll några år, på grund av brist på deltagare. Det riktar sig till vuxna scouter som en form av ledarvård alltså inte till barn. Dessutom så betalar vi det ur egen ficka så det belastar inte kåren. Är det någon som har synpunkter på att det dricks en del så kan jag bara säga att det är inte så lätt att hitta folk som offrar fritid och semester på andras barn. Ställer man dessutom krav på att dom skall vara lika präktiga annars så kan dom ju försöka hitta dom personerna. Troligtvis skulle det sluta med att sista man släcker lyset i scoutstugan.

DSC01789 (kopia)

Här har vi just tävlat i att spika fast ägg på plankor, utan att dom skall gå sönder, sillunchen har ökat kreativiteten.

DSC01797

Skogspolo men innebandyklubba. Ryttaren får inte nudda marken men hur han rider är upp till honom eller henne.

DSC01788

Så här lyfter man en hink fylld med stenar och vatten, med hjälp av toapapper. Har man inget rep får man vara kreativ.

Fast jag kanske är en stadstjej trots allt

DSC01800 (kopia)

Den här staden passerade vi vid tretiden på natten i ösregn, vi gick av leden in i den lilla sörmländska staden, för att försöka gå på leden igen som var omdragen, så vi gick vilse i två timmar. Tyckte bilden blev bra fast jag var för trött att att ställa in kameran.Det här är motiv som passar mig.

Jag brukar ju propagera för sån här fotografering och kan jag göra det under dom här förhållandena, så kan det ju inte vara så farligt att åka in till stan där man bor och plåta i mörker och regn eller hur.

Testa gärna.

Lägger in en video med en som gick in i stan och gick vilse, fast på ett annat sätt.

 Jag tror inte han heller hittade Sörmlandsleden.

KajsaLisa

10 svar

  1. Långhelg i skogen, låter som ett spännande äventyr.
    Men truppen verkar i hemlighet, eller?
    /KIki

  2. Det var en utflykt som kräver sin man/kvinna! Har inga negativa synpunkter på innehållet men jag förstår att du var i behov av din pizza när du kom hem!
    Ha en bra dag!

  3. Du överraskar som så ofta, å att du är lite crazy har jag ju redan skrivit;-)
    Inte ens för en miljon skulle jag leta scout i helgens väder å gå vilse;-) Men igår fick du ju iaf en chans att torka resp. att tina upp…

    • Det är faktiskt inte så farligt om man har modern utrustning. Blev varken blöt kall eller fick skoskav. Däremot har jag träningsvärk i varenda muskel jag inte visste fanns förut.

  4. Självklart måste scoutledare få koppla av ibland, kanoninitiativ! Med lite sprit i kroppen kanske ni blir lika kreativa som en bunt ungar kan vara och då är ni bättre förberedda på vad ungarna kan hitta på för galenskaper….

  5. Åja såja… Du är knappst någod stadsbo som gör sådär. Och dessutom överlever😉 Kul jippo🙂 Det närmsta stadsbo du vart var när du tog snapsen i Ramlösan då… Sedan dricker nog inte en stadsbo ur en kåsa heller🙂 Jag skulle mer än gärna gått med på detta roliga äventyr🙂

Kommentera

