• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

INTE LÄGE FÖR EN FOTOTRISS

Klockan är 10:05 Lördagen den 31/5-14. Efter min lilla skogspromenad som pågått sen i onsdags eftermiddag kliver jag in i min egen hall. Efter att jag skakat av mig lera, gräs, mossa, grävlingar och annat löst som tillhör naturen, låter jag min tunga ramryggsäck glida nedför ryggen och slå i golvet med en duns. Min patrull har kämpat sig genom leriga fält, snårskog, gått över skogsgallringar som varit som att promenera i ett plockepinn, ätit lunch i spöregn,  hasat nedför såphala klippor och bråkat med elstängsel. Under tiden har vi även varit påverkade av den drickbara delen av all den goda mat som tyngt ned våra ryggsäckar.

#Blogg100

(91)

I natt gick vi dessutom vilse i två timmar.

fromwhereistand_temabild

Nej det här sitter inte i muskler eller kondition, det sitter i hjärnan och man måste vara knäpp för att tycka det här är , jag är väl antagligen knäpp.

DSC_3534

Jag slår på datorn för att kolla in trissen så jag kan sova på den i några timmar. Shit också, måste ta nya bilder för det här, äsch känner mig inte alls kreativ efter att jag inte sovit sen klockan sex igår morse. Kör en rätt av, fy fan vad jag ser ut, lerig upp till knäna. In i duschen sen sova på saken några timmar.

Helvete också!!!!!!!

 

DSC_3535

Klockan är över åtta, måste ha mat för att bli kreativ. Pizzerian stänger klockan nio.

DSC_3532

Vilken tur, jag hann.

DSC_3531

Nu skall jag hugga in på den.

 Men det blev ju något i alla fall, en glipa som äter runda saker.

510px-Prickätarpucken.svg

EN PACMAN ALLTSÅ🙂

Lägger in en låt med passande titel för den här dagen.

Om jag kan skaka fram några misslyckade foton från den här promenaden kommer dom i Marits helgbild i morgon.

KajsaLisa

PS Visst ja, glömde att jag har en riktigt bra arkivbild från i somras på temat, lägger in den som bonusbild.

DSC_1661 (kopia)Det är inte bara klippor i naturen som är hala när det är blött.

Hur den är tagen får ni lista ut själva / DS

42 svar

  1. Pizzan såg riktigt god ut!🙂 Nu blev jag sugen!

    Ha en skön söndag!

  2. Härligt att vara ute i skogen och då smakar ju en pizza extra gott🙂

  3. Du ska ha stort beröm!!! Och medhavd spirituosa krävs nog om man ska traska en sån där tur… Men varför gå sådär när man kan sitta i en uppvärmd badbalja till 45 grader och kolla på naturen, regnet, solnedgång eller efter strjärntecken😉 Men bra bilder och vila nu fötterna🙂

  4. Vissa gör vad som helst för en pizza😉 Man behöver inte gå i flera dagar för att göra sig förtjänt av en! Roligt trissat! Jag kan tänka mig att pizzan satt som en smäck!🙂

  5. Den pizzan har du då verkligen gjort dig förtjänt av! Vilka strapatser du har utstått!
    Ha en skön dag!

  6. Härligt har du varit skogsmulle jag som trodde du var inbiten stadsmänniska, förstår att du är trött frisk luft kan det också bli för mycket av men inte pizza däremot.
    Sov gott och ha det bra;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2014/06/01/10727918-fototriss/

  7. 1. Du ÄR knäpp;-)
    2. Eftersom du helt plötsligt är skogsmulle är det helt naturligt att äta pizzan direkt på golvet, bara sätta sig ner bland allt annat som du har släpat hem;-)
    3. Ettan är faktiskt enastående bra!!! Vilken komposition:-)
    4. En totalt knäppt triss. Gillas skarpt!

  8. Hahaha!! Bonusbilden alltså! Annars blev jag mycket hungrig av att se pizzan, synd att maken planerat maten, jag är sugen på pizza!

  9. Åhhh, pizzapizzapizzaPIZZA…bra trissat förresten!🙂

  10. Tack för dagens skratt, det behövde jag. Även mannen kom och kollade vad det var jag skrattade så gott åt. Hoppas pizzan smakade🙂

  11. Haha! Vilken kul text! Bonusbilden blev nog min favoritt!

  12. Det gick ju bra att få till en kul triss trots lite strapatser.

  13. Underbar triss🙂

    Haha ja vi satt på en bänk och alla drog upp fötterna, gäller och ta kort då🙂

  14. Härlig och rolig triss som alltid, men med nytt perspektiv . Hade velat se grävlingen🙂.

  15. Hahaha, snygg lösning! Och jag är fortfarande imponerad av att du är scout! Dotterns paddlingshajk fick avbrytas eftersom det blåste halv storm så hon kom hem på lördag förmiddag, gick direkt och la sig och sov till kvällen… Själv gjorde jag ifrån mig allt friluftsliv när jag gjorde lumpen…

  16. Vilket äventyr. Snyggt trissat🙂

  17. Så roligt trissat!🙂

  18. Det finns anledning till att jag håller mig hemifrån när fem scouter kommer hem från sommarläger. När de varit på hajk kan jag nöja mig med att gå ut en sväng, men lägerrester kräver att jag inte kommer hem förrän alla spår är utsuddade.
    Igenkänningsfaktorn är hög här!

  19. En pizza med som det ser ut lite extra. Snyggt att även salladen får vara med med fötterna.
    Extrabilden från Hötorgets hala kullerstenar hoppas jag inte blev för att du föll. I så fall lär det ha gjort ont?!
    Vet inte hur du fixade den bilden.
    Men jag tar din pizza, smakar gärna lite. Antar att du var hungrig efter alla äventyr ute i skogen.😉

  20. Låter som du är på dramatiska äventyr… fint trissat!
    AX

Kommentera

