• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

ALLA LARS ADAKTUSSONNARNA

Jaha, jag hade fel, KD lyckades ett mandat i EU-parlamentet, mediakändisen Lars Adaktusson knep en plats.

#Blogg100

(88)

Lars_Adaktusson

Nu återstår det svåra för KD att komma över 4%-spärren i riksdagsvalet men jag kan presentera deras nya kandidat som skall rädda kvar dom i riksdagen.

Lars_Adaktusson

Lars Adaktussons tvillingbror.

Visserligen är Lars Adaktusson ett dragande namn, men kan han föra ut KDs budskap. Det här är absolut inget problem, efter att dom fört ut iden om verklighetens folk (som ingen begrep). Någon kristen etik om att man skall vara snäll mot och ta hand om dom gamla och svaga (ha ha är det någon som tror på det fortfarande) och ett vårdnadsbidrag som inte går att leva på, har man enats om en ny ide, nämligen Lars Adaktusson.

Lars_Adaktusson-1

Lars Adaktusson är KDs stora fråga, för att förankra den här iden lokalt i valet i höst kommer man att klona Lars Adaktusson i ett exemplar för varje kommun. Sen kan varje kommun använda sin Lars Adaktusson lite hur man vill, bara det överstämmer med KDs kristna värderingar. Den Adaktusson som är på bilden är en prototyp med håret åt fel håll. Det var någon gen som låg lite snett i provröret när han klonades.

Göran Hägglund har lovat att det skall vara ordnat till valet när man börjar massproducera honom. Alla kommuner skall få en 100% pure Lars Adaktusson. Originalet nere i Bryssel kommer att pryda alla Valaffischer med budskapen:

  • En Adaktusson till alla.

  • Lars Adaktusson snart i ett kommunhus nära dig.

Nu kanske någon undrar hur det gick med mitt löfte att bli religiös ifall Lars Adaktusson kom in i parlamentet, eftersom det var ett bevis på att någon där uppe gillade honom.

 Vi får ta det senare eftersom klockan är mycket och jag skall jobba i morgon. Nu skall jag  be aftonbön och gå och lägga mig.

Amen

KajsaLisa

 

 

4 svar

  1. Neeeeeej, jag tror inte de klonar honom, jag tror han är en robotprototyp, de behöver bara börja massproducera… Som Stepfords wifes fast i politikerversionen…

  2. Alltså jag hoppas verkligen att du inte glömde din aftonbön. Hoppas du bad om 290 ofarliga och oförargliga Aduktssons – en för varje kommun alltså – i stället för lika många Åkessons i Sverige och i resten av Europa.
    Valutgången av EU-valet var minst sagt skrämmande måste jag säga, inte bara här hemma utan också i Frankrike och England. Människan lär sig liksom aldrig…

    PS. Det var inte meningen att skriva en (för en gångs skull) allvarlig kommentar till ditt roliga inlägg, men det blev bara så… DS.

Kommentera

