• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

JAG GÖR SOM EKORRARNA

Lägger in några bilder till Marits helgbild från i fredags.

#Blogg100

(87)

DSC_3493Rev ut t-shirtlådan ur byrån i morse, bara att välja. Vilken skillnad, samma ställe som för 14 dagar sen, då öste det ner. Nu äter jag lunch på deras hemsnickrade uteservering, jag har satt mig längst in i skuggan för att slippa få solen i ögonen. Akkurat var tomt inne idag.

DSC_3494 (kopia)

Går ned till Slussen, en blå himmel mot ett blått inlopp, men samtidigt är det en tanke som slår mig.

DSC_3512 (kopia)In i skuggan i Gamla Stans gränder, fortsätter sommaren så här så kommer det att gå fort till hösten. En vacker sommar har samma förmåga att bara försvinna som en glass i den här värmen.

DSC_3504

Sen in på en av mina favoritbutiker i Gamla Stan, hårdrocksaffären Sound Pollution. Jag skall göra som ekorrarna samla inför vintern. Äntligen efter fem år släpper mina absoluta favoriter bland svenska band ett nytt album. Lika mörka lika dekadenta och lika snygga videos som dom brukar göra.

CDn släpps nästa vecka, men fixade en biljett till deras spelning på Debaser i Oktober. Min egen skrivare har pajat, så jag passade på att börja samla vinterns förråd.

 Nu sticker jag ut i solskenet igen för att leta rätt på en ihålig trädstam att gömma den i.

Precis som ekorrarna gör.

KajsaLisa

18 svar

  1. Här öser regnet ner, med varningar för översvämningar. Så här har sommaren passerat, nu är det höst! Helt OK för mig som gillar hösten!

  2. Fina bilder från huvudstaden, önskar jag vore där jag med. Måste få tummen ut och åka dit någon dag snart.

  3. Nu gäller det verkligen att samla inför vintern – go’bitar från sommaren🙂 Klokt!

  4. En härlig, solig dag! Stockholm är en otroligt vacker stad sommartid och du som är hemma där kan hitta pärlorna! Hoppas vi får många soliga dagar i sommar!

  5. Du verkar vara lika förtjust i det här drömvädret som Eva Trillian;-) Vad är det för fel på er…😉
    Bra att hamstra och grattis till biljetten:-)

  6. Redan imorgon ska vi visst få det lite svalare. Höstkänslor?

  7. Nej säg inte så… jag får ju höstångest innan ens sommaren börjat. Låt oss hoppas på en riktigt lång sommar!

  8. Här är det storm, gråmulet och 8-10 grader varmt, så du är välkommen hit om du vill få lite svalka.😉
    Härliga bilder från helgen.

  9. Hellre en sommar som glass i solsken än höst/vinter året om. Härligt ändå att samla på sig.
    /Kiki

Kommentera

