• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

NÅGON DÄR UPPE MÅSTE GILLA TEFLONPARTIET.

Vet ni vad, jag har blivit religiös.

#Blogg100

(84)

Ni vet han med Donald Trumpfrillan i KD, Lars Adaktusson har hamnat i blåsväder.

larsDan Josefsson på Aftonbladet har sågat den här mannen jäms med fotknölarna. Lägger in en länk till artikeln och ett utdrag ur den.

 

”Lars Adaktusson, som tycks hysa ett närmast programmatiskt motstånd mot faktakoll och kritiska följdfrågor, snyltar oblygt på de undersökande journalisternas goda rykte. Allt för att ro hem ännu ett välbetalt reträttjobb. Det är en utmärkt idé att skicka undersökande journalister till Bryssel. ”Skicka en programledare och pr-konsult med homofoba tendenser till Bryssel”, låter väl helt enkelt inte lika bra”, skriver han i artikeln på Aftonbladet.

Klart Adaktusson blir förbannad och svarar.

Länk

Okej, nu skall inte jag sitta här och döma, men jag kanske kan göra lite egna reflektioner. Jag kan baske mig inte komma ihåg några skumraskaffärer den mannen grävt upp och han verkar ju inte kunna redovisa några heller. Kanske han är just den teflonman som Dan Josefsson påstår. Egentligen så luktar det här desperat kändisnominering lång väg. Men samtidigt kanske en teflonman är passande för KD i Bryssel.

 

För teflon verkar vara ett begrepp inom partiet dom har liksom bara glidit med i Alliansen. KD skulle ju stå för dom kristna värderingarna och stå upp för dom svaga. Maria Larsson är ministern som har ansvar äldrevården. Något som jag personligen har erfarenhet av att den är totalt uppfuckad. Jag råkar ha den synpunkten att byta blöjor på anhöriga är något man gör en generation nedåt, inte något man gör en generation uppåt, eftersom hela skiten ramlat ihop.

405281-8-1369648678952Gynekolog eller KD-politiker.

Dom äldre skall alltså inte rösta på dom, men dom yngre då?

Bostadsministern tillhör ju samma parti shit också. Den stora frågan som är en vattendelare mellan Alliansen ock KD är om ensamstående mödrar har rätt till insemnation. Innan det var dom emot att man tog bort kravet på tvångssterlisering av transpersoner som ville byta kön.

Alltså KD ställer tysta upp på allt som dom övriga i Alliansen hittar på, men skall man ned och pilla mellan benen så vill dom gärna ha lite synpunkter.

Det där med att Adaktusson är grävande journalist låter lite skumt faktiskt.

Men man kan ju kryssa för någon annan på deras lista istället, nummer två Ebba Busch Thor, kommunalråd i Uppsala med ett förflutet inom Livets Ord.

Ja, ni ser ju själva, det här gänget verkar rätt rökta

Alltså, dom sitter i riksdagen, kommer dom dessutom in i EU-parlamentet kan det bara bero på en sak. Någon där uppe måste gilla dom.

Själv har jag aldrig trott på brinnande buskar, folk som springer runt på vattnet eller andra mirakel. Men klarar dom här spärren till EU-parlamentet så kan det bara betyda en sak.

Gud finns trots allt.

KajsaLisa

4 svar

  1. Inte ett dugg konstigt att jag inte känner till ett enda namn förutom journalisten…
    Tur att jag kommer att rösta på piratpartiet. Känner visserligen inte någon där heller, men deras åsikter kan jag köpa.

  2. KD är nästan lika stora tomtar som SD… Jag läste att någon anmält reklamen som vilseledande marknadsföring, eftersom det borde stå ”Skicka en lobbyist till Bryssel” istället…

Kommentera

