• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

NU HAR FARSAN UPPNÅTT HÖGTRYCKSTVÄTT.

Dags att sammanfatta min helg hos Marits helgbild. Nej det hände inget särskilt, hela Söndagen satt jag och njöt av solen hemma hos morsan och farsan.

#Blogg100

(80)

När jag kom dit höll man på med båten och nej tänkte jag, skall min egen farsa spola ned sig i Kärcherhelvetet.

DSC_3456

Där stod den gul blank och fin på uteplatsen. Men jag har nog sett dom gubbstruttarna med för mycket fritid, när dom kommer till Bauhouse i sina nyvaxade bilar. Eftersom livet ändå är slut, förverkligar dom sig själva med att vaxa dom hela dagarna. Sen står dom på kö i sina fula kepsar,  när försäljaren lämnar över Kärcherlådan lyser deras ögon som det vore julafton. Sen åker dom hem och sprutar ned allting.

Egentligen så är nog Kärchern ett substitut för något annat, en försvagad manlighet. Där satt farsan på uteplatsen och plockade med alla delar. Med ett Mission Impossiblest klick satte han ihop munstycksförlängningen. Visst, min farsa jobbar för CIA som sniper. Nu ligger han på ett hustak i Washington och skall pricka Irans ambassadör mellan ögonen på 500 meters avstånd.

Får man ångest eller?

DSC_3461

Nu var det inte så farligt, allt var morsans fel. Hon hade tröttnat på att skrubba grönt klägg från trädäcket. Hon hade försynt frågat farsan om hon skulle kamma plankorna i år istället. Han förstod vinken och drog till Bauhouse och köpte en till extrapris.

Vi kanske skall vara glada i alla fall. I USA läser gubbarna Guns and Ammo och sticker iväg på vapenmässor och köper automatvapen. Här hemma läser dom Gör det själv och köper högtryckstvätt.

Men visst ligger det prestige i det här, när grannen fick reda på att farsan köpt  en K3  till extrapris åkte han också till Bauhouse och köpte en K-femma, med högre tryck. Nu behöver ju som tur är inte farsan bry sig, eftersom han äger en Webergrill.

Lägger in ett finskt band som sjunger om en riktig macho, en kvinna alltså.

Givetvis utan högtryckstvätt.

KajsaLisa

18 svar

  1. Toppeninlägg!
    Visserligen har jag en Kärcher sedan några år tillbaka men man kan räkna på egna handens fingrar de gånger den använts. Jag tror nog det mest var frugan som trodde på den undergörande Kärcher’n i händerna på mig.

  2. *S* Jag lovar, härmed, att aldrig ens tänka på ett köpa en högtryckstvätt!!

  3. Ja dessa män, ser grannarna och deras pjäser till grillar och till vilken nytta bara för att överglänsa varandra tror jag.
    Själva har vi en rund kolgrill och den duger bra;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2014/05/18/10708413-helgbilden/

  4. Hahaha! Står vid Östra i kö och asgarvar:-))))
    Dina observationer är som vanligt klockrena.
    Förut var det Porsche som dög som penisförlängare, nu räcker den inte längre: båt och K3 ska det vara;-)
    Å vilken tur att han har en Weber också;-)

  5. Lokal kapprustning i villaförorten.🙂
    Roligt vad du skriver, garvar lite.
    Ja tänk att en del ska då alltid ha det senaste (och ofta dyraste).
    Fast känner man sig trygg och nöjd med det instrument man har mellan benen så kan man strunta i dessa tävlingar.😉
    Du kan väl be din farsa att näcka i trädgården, ja om han är skapligt vältränad och så klart har resurser som i alla fall kan trigga igång granntanten. Fast det är väl inget en dotter vill låtsas om, nu när jag tänker lite mer på saken.
    Hur är det mellan grannarna, god sämja eller mest gnäll bakom tyllgardiner?

  6. Här har vi både Weber (en BLÅ!) och Kärcher högtryckstvätt men ingen båt att rengöra.

  7. Haha, mycket stämmer så bra i ditt inlägg! Vi äger ingen högtryckstvätt. Men vi kanske inte är tillräckligt gamla ännu🙂

  8. Kul inlägg! Efter att ha funderat på saken lovar jag, i likhet med Eva, att aldrig införskaffa en högtryckstvätt! Inte ens en rund kolgrill ska jag köpa trots att jag ingen har!
    Ha en skön kväll!

  9. Vi har ingen högtryckstvätt, men när jag nu ska till att skrubba altan, entrétrapp och utemöbler känns det som att det kanske skulle bli en ändå. men nej, vad skulle jag ha ungarna till om inte för att låta dem skrubba lite möbler och annat…

Kommentera

