• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

PERSPEKTIV PÅ SÖDER DEL 5

SÖDERS HÖJDER (OCH STOLTHET)

#Blogg100

(75)

DSC_0021 (kopia)

Vi tog med dom runt Söder och visade dom.

Ser ni vilken utsikt över Stadshuset och Kungsholmen från Skinnarviksberget?

Beundra utsikten över Gamla Stan från Katarinahissen

Ser ni utsikten över Djurgården från Katarinaberget?

Se här, Saltsjöns inlopp mot Mälaren från Fåfängan.

Men allt dom gjorde var att titta undrande på oss och fråga :

Är det något fel på den här stadsdelen, längtar ni härifrån?

6 svar

  1. Förstår inte sista meningen, trots att jag kollade länken. Jag är ju lite trög…
    Men dina bilder visar vilken underbar huvudstad vi har. Dessutom fångade du mina favo utsikter:-)

    PS. Såg att jag missade kommentera ditt föregående inlägg. Lika bra det, du hade inte gillat mina åsikter där. Läs boken Marcoeffekten av Jussi Adler Olsen, så får du veta mer…

    • Länken har egentligen inte med sista meningen att göra. Brukar länka upp tidningar som har artiklar om samma sak, så jag får fler läsare. Men visst är det bra, en kort text och tycker man bilden är roligare så kan man titta på den.

  2. Som icke-stockholmare på besök i huvudstaden trivs jag bäst på söder. Där känns det som en annan stad jämfört med de centrala delarna av Stockholm. På söder verkar folk mer avspända och trevliga.

    • Jovisst är det så, men tyvärr så följer ju Söder med resten av innerstaden som en priviligerad del av Stockholm med höga bostadspriser. Om något decennium är det kanske lika tråkigt som Östermalm med lika tråkiga människor.

  3. Det kan tyckas så, ja!

Kommentera

