• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

SCHLAGERWURST

Fan var jag letade igår.

d30a712b-d27c-4355-bb1b-704bfb90b9e8#Blogg100

(73)

 

Ja, ni vet den där korven alla pratat om hela helgen. Var bara tvungen att testa, men tydligen var den slut överallt. Varken Statoil eller Sibylla  hade Conchitawurst. Bratwurst och Chorizo fanns,  dom undrade om jag inte hade hört fel, men jag var helt säker, satt framför datorn TVn var på i vardagsrummet och dom pratade om Chochitawurst hela kvällen.

Jag trodde den var spansk korv men tydligen var den från Österrike.

Jaha .. nej … shit vad pinsamt😦

640px-20140321_Dancing_Stars_Conchita_Wurst_4187

Okej, jag förstår han eller hon som vann schlagerfestivalen, ja just det det var ju det som ryssarna var så upprörda över, men det kanske inte är så underligt.

Jag menar här har dom problem med gamla havererade kärnkraftverk och annan dynga som skitat ned hela landet, sjunkande födelsetal, maffia, alkoholism, rövarkapitalism, låtsasdemokrati, fattigdom, arbetslöshet, hälsa och all annan djävulskap.

Då går en skäggig tjej och vinner Eurovision, det är klart dom blir upprörda.

Tydligen så påstår dom att det är totalmörker för all moral och civilisation. För att ställa allt till rätta kommer dom nästa år att skicka dit en vodkaberusad Oligark, med kontakter både i öststatsmaffian och högt upp i Kreml. Jag vet inte om han kan sjunga men det spelar nog ingen roll, han mutar sig fram till finalen.

Sen är det ju lättare att vinna om det finns färre länder att tävla mot.

Som Ukraina till exempel.

KajsaLisa

12 svar

  1. Conchita-korven hade nog aldrig vunnit om det inte hade varit för Putin om du förstår vad jag menar.
    Å la du märke till att den här gången var det ingen sympatiröstning mellan Ryssland och Ukraina – eller ja – Ryssland gav ju Ukraina en tolva – coolt tycker jag. Där var Putin lite för långsam med att påverka…

    PS. Ryssland kan ju alltid skicka tillbaka Babuschkorna de hade för nå’t år sedan… DS.

    • Putin kan ju inte vara överallt, det är ett stort land. Dom tanterna kommer jag faktiskt ihåg (vilket inte är så vanligt när det gäller den tävlingen ), men skall dom inte vara olika stora så man kan stoppa dom i varandra?

  2. Jag gillade allt med Conchita, det är inte ofta jag och ungarna gillar samma bidrag och sen går det bidraget och vinner. Lordi och Lene (från Tyskland) är de två gånger det hänt innan, i år blev det tredje gången!

  3. Varför leta när Bullens Pilsnerkorv finns på ICA🙂

  4. Ha ha, så vitsigt. Men tror att det kanske finns speciell korv i Wien, i alla fall nu sedan vinsten.
    Själv funderade jag lite kring hen, fast hon är tydligen mest en han som väljer drag ibland.

  5. Kanske skickar Putin pro-rysk milis som kräver en separat omröstning om Rysslands bidrag.

  6. Jag undrar om hen rakar sina ben? Eurovision har alltid varit en sandlåda för tredje könets fjollerier, dem kacklar, kucklar och pickar på varandra, vickar röven täckt med lånade fjädrar, lägger ett par ägg ibland och spänner ringmuskeln tills dem spricker.

    Den här lilla frukostkorven går säkert hem i Swedala, här gillar ju man när killar klär sig i kjol, och när riksbögar och riksflator raljerar i dumburken på bästa sändningstid, och berättar för allmänheten vad dem ska tycka och tänka ,ivrigt påhejade av diverse politiker ute på röstfiske, här i Sverige får ju alla tycka precis som dem vill,.så länge dem tycker som alla andra.

    Att vara politisk korrekt är inte min grej, lika lite som genomfalska politiker, som skriker om homofobi för att kamma hem några billiga poäng, det är en sak vad folk säger, något helt annat vad dem tänker, vad dem verkligen tycker om saker och ting, inklusive politiker.

    När media slår den stora trumman för tredje könets rättigheter genom att påpeka, att pingviner på Berlins zoo är bögar, vad ska man göra då, ta det på allvar eller skratta sig fördärvad?
    Nej, för min del får tredje könet gärna fortsätta med sitt henparty verksamhet, vara skäggiga tjejer eller rakade killar, hermafroditer eller könslösa hens, transor eller flamsor,.så länge jag får tycka precis som jag vill utan att bli påhoppad av diverse idioter, som vill berätta för mig vad ska jag tycka och tänka. Amen. Let´s Pök.

Kommentera

