• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

SMS-VÅR ELLER ALLT ÄR POLITIKERNAS FEL

Sitter på Fredagen och äter lunch på Akkurat vid fönsterbordet, utanför skyndar flaxande paraplyer och inkapslade människor förbi medan jag försöker komma på något till Marits helgbild.

#Blogg100

(72)

DSC_3388 (kopia)

Visst, kycklingfilen med rostad potatis är jättegod och Skebo Bruks IPA är precis så där bitter och fruktig som en IPA skall vara men den där myskänslan med regnet som öser ned utanför vill inte infinna sig. Efter att jag stärkt mig med en Stout från samma bryggeri och en lite skål jordnötter tar jag mod till mig, klär på mig och går ut.

DSC_3394 (kopia)

Uppe vid Mosebacke, inga människor syns till. Egentligen är det lika bra att det regnar hela dagen, den långa rocken fixar inte bara regnet, med huvan uppe skyddar den också mot blickarna som borras sig in i nacken, dom som spottar efter mig och skriker det är hennes fel. Ingen känner igen mig, dessutom är dom som är ute bara intresserade av att komma in så fort som möjligt.

DSC_3396 (kopia)

 

Mosebacke Torg, här är väl någon stackare pumpat upp sin cykel och tänkt att nu är det vår, sen bara gett upp. Varmt och sol  i April, bakslaget på våren fortsätter långt in i  Maj och det är mitt fel.

DSC_3395 (kopia)

Stuprören gillar mig nog i alla fall, alla gamla löv inuti sköljs bort. Jag tänkte mig inte för när jag såg annonsen om SMS-Vår. Få några riktiga vårdagar i April och betala tillbaka i Maj. Läste inte det finstilta, nu sitter någon och njuter av min och andras sol långt in i Juli, om jag nu är skuldfri till dess.

Låna högtryck med mobilen är ingen bra affär, det här ockerregnet verkar aldrig ta slut. Dra mig upp mot Karlaplan, det verkar klarna upp där borta, skall sitta i parken och försöka få lite sol i mitt bleka ansikte där bor väl SMS-meterologerna i sina lyxiga 10-rumsvåningar och dom profiterar ju på mig så dom kan ju inte förakta mig eller … ?

DSC_3400 (kopia)

Jaha, typiskt, visserligen varnade dom på Radio Stockholm för lokala skurar, men det här, dessutom verkar den vara på väg åt mitt håll. Säkert någon som varit ute på nätet och handlat för att hämnas på mig. Bara att dra på sig igen så man inte blir plaskvåt.

Ja,jag förstår att ni föraktar mig för min dåliga karaktär, men glöm inte en sak.

Det var inte jag som avreglerade vädret utan politikerna.

KajsaLisa

 

22 svar

  1. Hahaha! Nej det var varken du, politikerna eller vi andra som avreglerade vädret. Inte ens Arriva, även om jag skulle gärna vilja skylla på just det företaget.

    Totalt sett var det en grå och fruktansvärt trist och deprimerande helg – å du – du lyckades alldeles utmärkt med att dokumentera skiten;-)

  2. Hahaha, jag skulle kunna tänka mig att låna ut min sol till dig hela sommaren om du betalar med rikligt med snö till vintern!

  3. Du kan verkligen konsten att få mig att le åt det gråa och regniga vädret. Det har varit grått i Norrköping också, trots SMHI.

  4. Haha, det är alltså ditt fel med allt regn. Jag som var våt ända in på underkläderna efter dagens ridtur. Härligt inslag som vanligt! Ha en bra vecka🙂

  5. Skit väder som här i Lördags.

  6. Gräsmattan är så grön idag – äntligen regn. Har suttit i läslampans sken hela helgen och njutit av inomhusvärmen – äntligen regn.

    Mina 10000-talet bilder består av – blommor. Intresse och framför allt miljö styr. Stockholm är underbart både i regn och solsken. Bodde där vid Mosebacke Torg som inneboende, när jag kom till huvudstaden – kändes som en liten oas ovanför stadens brus..

  7. Härligt inslag! Nu vet jag vem som fixade regnvädret i helgen då det var kanottävlingar här i staden! Det regnade och regnade men tuffingarna i kanoterna bara paddlade på! Inte bet regnet på dem inte!
    Ha en bra, helst regnfri vecka!

  8. Hahaha!!! Som vanligt får du mig att le, stort och glatt! och jag tänker på min mormor som ofta sa: Det är så bra med vädret för det är lika för alla, oavsett kön, inkomst eller avföring!
    Ha en bra vecka!

  9. Precis där på trottoaren på översta bilden gick jag i torsdags kväll. Jag och min kollega var på väg till puben Black & Brown.

  10. Ser att du höll dig på Söder. Ingen lust att kolla in Quarnevalen du som var inne i stan?
    Kanske hade du inte heller någon aning om att den var nu, denna lördag. Jag missade den helt, men så hade jag båda barnen hemma, de fick gå före.

  11. Sicken tur att jag jobbade hemifrån i fredags annars kunde det ha varit jag som hamnat på bild här hos dig under min lunchjakt där förbi fönstret ;-))

Kommentera

