• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

DET VAR PÅ TIDEN.

Egentligen har jag aldrig brytt mig speciellt mycket om prisutdelningar.

#Blogg100

(69)

Men en sak har jag alltid undrat, när skall Chuck Berry få Polarpriset, han är ju snart 88 år?

5092831f0695d.preview-620

Nu äntligen så har det hänt, Mr Rock And Roll har äntligen vunnit. Egentligen tycker jag den här mannen är större än Elvis eftersom han skrev sina egna låtar. Hur många band som helst genom rockhistorien har sin karriär att tacka för honom eftersom dom slog igenom med hans material.

Sen Quentin Tarantino med en av världens mest berömda dansscener i Pulp Fiktion. Jodå, det är Chuck Berry som sjunger här.

Beatles, Stones, Hendrix Judas Preist, ACDC listan kan egentligen göras hur lång som helst, testa att googla  Johnny B Goode på yuotube och kolla själva hur mycket som dyker upp  jag låter honom själv framföra den.

Men har jag inget eget att komma med då ?

Jag borde ju ha det med tanke på alla konsertbilder jag lagt ut, nej, jag har inget på honom, jag tillhör nog fel generation.

DSC01222 (kopia)

Men här är i alla fall ett band som framför en Berrylåt, bilden är tagen på klubben Barfly i Camden för några veckor sen.

 Låter inte så illa eller hur.

KajsaLisa

 

8 svar

  1. Låter mycket bra ja! Inte den vassaste versionen men bra! Jo det finns mycket goa gubbar ute i världen🙂 Grunden till allt vi lyssnar på idag😉 Ta bara han som sålde sin själ till djävulen vid en vägkorsning, Robert Johnsson. Många, många har gjort covers på hans låtar… Stones, Dylan, Clapton Jonny Winter mfl. ,Min favo är Jerry Lee, som jag dessutom sett live🙂 Mannen som jag blivit influerad av att bära boots sedan 7-8 åring😉

  2. Så han lever fortfarande, trodde han var död…
    Gillar hans låtar skarpt, betydligt vassare stuk än Elvis, som inte alls är i min smak.

  3. Chuck Berry gör glad musik, det gillar jag! Jag letar efter glädje överallt just nu…

Kommentera

