• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

VADDÅ SIX FEET UNDER

Nu har man anklagat regeringen att fuska med sjukförsäkringen.

#Blogg100

(67)

Dom sjukskriver sig inte när dom är hemma och är sjuka utan struntar i att anmäla det för att slippa karensdagen. Nu skulle man ju kunna tänka sig att tänk om jag gjorde så, alltså ringde mig frisk till jobbet och låg hemma och snorande i sängen.

Länk

Men herregud det är ju en himla skillnad.

Jag menar, det är ju skillnad på kreti och pleti jämföra med lilla obetydliga mig som ligger hemma i onödan och förbrukar karensdagar. Ett statsråd är i tjänst jämt, 24 timmar om dygnet och gör en heroisk insats som är i tjänst fast man vinterkräks.

Oj det är visst någon som vill komma till tals här.

”Helt riktigt KajsaLisa jag känner mig orättvist behandlad.”

DSC_1236 (kopia)”Vaddå six feet under, inga jävla bortförklaringar, jag är alltid i tjänst och skall ha mitt statsrådsarvode, typiskt den svenska avundsjukan.”

4 svar

  1. Aha det är därför dom höjer våra karensdagar då… Dom kanske har dåligt ställt också… Men kom ihåg: Vi har valt in dom😉 Vi är ju inte bara du och jag… Majoriteten vill ha det så!

  2. Det har jag missat… igen. Herregud, jag har t o m tagit en semesterdag i stället för offrat en dags lön;-)

Kommentera

