• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

NU SKITER JAG I RABATTEN

Så ser det ut där jag är just nu, är temat på veckans fototriss.

#Blogg100

(64)

  • Hur långt har våren kommit ?

  • Har blommorna slagit ut ?

  • Kryper det runt några små skalbaggar på bladen?

  • Var fan la jag macroobjektivet ?

såhärserdetut

 

Nej, jag retas inte, men som vanligt ligger macrot hemma i garderoben.  Blommor och natur blir jättebra på bild och jag tittar gärna på det hos andra, men  vill göra min alldeles egna personliga tolkning av vad jag befinner mig just nu och hur det ser ut där.

DSC_3372 (kopia)Sticker in till stan och tar en promenad med kameran, lite kyligt men en fin vårhimmel med små oskyldiga moln mot betongen  inne i Stockholms city. Här dyker inte motiven bara upp framför ögonen, utan man måste liksom känna in dom. Ett sätt är att kolla med hjälp av sökaren i kameran.

DSC_3371 (kopia)

Fortsätter in under den vårvarma betongen för att titta på trailern till den nya skräckisen Viadukten anfaller II.

Nej, den är lika oskyldig som himlen, att den inte är blå längre beror på att jag måste balansera exponeringen så bron inte blir svart. Det har blivit kyligare dom sista dagarna. men istapparna som hängde på sidorna är ett minne blott.

Kikar upp bakom sökaren och samma sterila miljö dyker upp igen, sätter mig ner på en betongbänk, trycker in mina IPOD-lurar i öronen, börjar bläddra genom gamla bilder på kameraskärmen och försvinner in i fantasin.

Så här ser det ut där jag är just nu.

DSC01518 (kopia)

En mörk källare mitt emot Camdens tunnelbanestation i London.  Förbandet har slutat spela, riggning och soundcheck går snabbt, inga krussiduller här inte. Skönt att det är så litet, man kan gå till baren och köpa en pint Guinness, utan att behöva bekymra sig över att tappa platsen där man såg så bra.

Jag kan riktigt känna det första kompakta skummet vidröra mina läppar samtidigt som det tunga bluesgunget börjar vagga lokalen.

När intrycken utanför pannbenet inte är för påträngande, är det lättare att befinna sig exakt där man vill vara.

 

(Vill du också känna den där riktiga rockklubbskänslan så hämta en kall öl i kylen, släck i taket och tryck på dom fyra små hörnen längst ner till höger på videolänken. Då går den upp i helskärmsläge. Det går att gå tillbaka genom att trycka på esc på tangentbordet )

Exakt så såg det ut där du var just nu.

Och visst var det härligt🙂

KajsaLisa

46 svar

  1. Fin och egen tolkning av temat, jag gillar det🙂

  2. Ja, det blir verkligen skittråkig himmel när man måste exponera mot något mörkt!😦 Men jag gillar ändå din tolkning!🙂

    Ha en skön söndag!

  3. Bristen på istappar skvallrar om att det nog är vår hos dig.

  4. Bild ett och två är hur läckert som helst tolkat🙂 Är grymt impad för att du går ut och visar stan för fototrissarna i världen🙂 Till bild tre kunde man ju gissa en konsert, men INTE vilken🙂 Fränt!!! Nä nu ska jag in bland skåp & lådor igen😉 Musiken tar jag med mig🙂

  5. Cool triss! Det behöver inte vara vårblommor och bin för att visa hur det ser ut där man är, det går lika bra med en viadukt och lite fantasi därtill!
    Ha en bra dag!

  6. Betongen i Stockholm är ju också en verklighet, knallar du under Essingeleden mot Solna mån tro. Annorlunda men kul tolkning. Vi är nog många som har blommor i inlägget.
    Ha en bra vecka!

  7. Nice triss…jag vart nog lite sugen på att testa ölen…och klicka på länken🙂

  8. En klockren KajsaLisa tolkning:-)
    Å huvudet behöver då absolut inte befinna sig här och nu. Det har du bevisat med ditt inlägg.
    Men jag gillar bilden med bron skarpt den också måste jag säga:-)

  9. Schysst tolkning!
    Gillar speciellt: ”När intrycken utanför pannbenet inte är för påträngande, är det lättare att befinna sig exakt där man vill vara.”

  10. Det är fint när man kan som du resa i fantasin och förvandla en trist miljö till något bra.

  11. Ja jag blev ganska förvånad själv när jag såg överblommade maskrosor redan🙂

  12. Trevlig tolkning av temat!

  13. Som vanligt – en högst personlig och läcker tolkning!🙂

  14. Hahaha, jag dricker cola istället, hoppas det är OK…

  15. Fint, du är stadsbo ser jag.😉 Fint trissat!

  16. Som vanligt gör du en annorlunda och rolig triss🙂

  17. Visst är det vår nu! Som vanligt har du fina bilder i din triss🙂

  18. Härliga perspektiv, även betongen blir vacker mot blåvit himmel som kontrast mot mörkmysig klubbstämning🙂.

  19. En perfekt Kajsalisa-triss!!! Me like🙂 Skulle liksom inte passa med små gulliga blommor hos dig!

  20. Skitsnygga bilder på den sterila miljön tycker jag🙂

  21. En finfin tolkning må jag säga.

  22. Häftig tolkning av veckans Fototriss. Gillar den skarpt…

  23. Helt rätt, det måste ju vara DIn tolkning av vart du är🙂

Kommentera

